$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE CONTRIBUTION OF OCEAN DRIFTERS AND NUMERICAL SIMULATIONS OF OCEAN CURRENTS AND WINDS IN SUPPORT OF THE TERRITORIAL PLANNING: THE CASE OF GUANABARA BAY
Autor: FLÁVIA ADISSI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  RODRIGO RINALDI DE MATTOS - ADVISOR
MAURÍCIO DA ROCHA FRAGOSO - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 27618
Catalogação:  11/10/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27618@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27618@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27618

Resumo:
This work approaches the issue of the movement and accumulation of floating litter in the Guanabara Bay, in Rio de Janeiro, Brazil. It contextualizes the problem of the pollution in the Bay and surroundings, and it does so from several different interrelated issues, such as the use of ocean drifters and their analogy with the floating litter; the existence of projects that have been helping in the tracking of the floating litter in the Bay from the mapping of the surface currents and the winds; the sanitation efforts in the hydrographic basin of the Bay; the quality of the water in the rivers that debouch into the Bay and a better understanding of the population that live in the area; the necessity of a more humanistic and ecological view in the planning of those cities; and also international programs to revitalize degraded water bodies. One of the objectives of this dissertation is to understand how the territorial space and the urban occupation of the Bay s surroundings can impact the pollution in the Bay and be impacted by that pollution. So the entire region was divided in four areas and an integrated analysis was made for each area so that a better understanding could be provided by exemplification. Such integrated analysis provides a more comprehensive view of the pollution problem and helps the depollution program officers to find relevant information and better prioritize actions. The Guanabara Bay plays a strategic role not only around the towns and cities that are part of its hydrographic basins, but in the whole state of Rio de Janeiro and also the entire country. It is one of the most important marine ecosystems from the social, economic and environmental points of view. It is located in the Rio de Janeiro city metropolitan area, with the Brazilian coast s largest population concentration (about 10 million people, or 80 percent of the state s population). A national security area, the Bay shelters two naval bases, one navy shipyard, the Rio de Janeiro Port (the second largest in the country, with more than 2 thousand ship moorings annually), two airports (Antonio Carlos Jobim, and Santos Dumont), and other shipyards and marinas. The Guanabara Bay is also way for innumerous cargo and passenger ferryboats, fishing boats, and other boats for leisure and tourism. The water in the Bay is also used for water sports and aquaculture (fish farming). (KJERFVE, 1997; BERGAMO, 2006 apud CARVALHO, 2011).

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui