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Título: EFFECTS OF TRUST AND ITS ANTECEDENTS ON MOBILE COMMERCE
Autor: LETICIA BADE DE OLIVEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JORGE BRANTES FERREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 27428
Catalogação:  21/09/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27428@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27428@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27428

Resumo:
The present study evaluates the antecedents of mobile trust for its construction. A model that assembles subjective norms, interactive, utilitarian and hedonistic factors concerning the mobile commerce and its effects regarding the purchase intention. The data sample was collected from an online survey with 433 Brazilian consumers and the data was analyzed through a structural equation modeling. The results suggest that utilitarian factors and entertainment exert a strong effect in the construction of 0mobile trust and that this effect is transferred to the attitude and the purchase intention to buy through mobile devices. The effect of the force of Trust regarding Attitude in this study is able to explain the 49 percent variance observed in the Attitude, reinforcing the mediating effect between the Consumer trust and the purchase intention through mobile devices.

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