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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HUMAN CAPITAL THEORY IN BRAZIL: PIONEERING, RESISTANCES, AND RECENT INFLUENCE ON THE FORMULATION OF SOCIAL POLICIES Autor: LEO POSTERNAK
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RICARDO EMMANUEL ISMAEL DE CARVALHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 24509
Catalogação: 30/04/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24509@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24509@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24509
Resumo:
Título: HUMAN CAPITAL THEORY IN BRAZIL: PIONEERING, RESISTANCES, AND RECENT INFLUENCE ON THE FORMULATION OF SOCIAL POLICIES Autor: LEO POSTERNAK
Nº do Conteudo: 24509
Catalogação: 30/04/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24509@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24509@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24509
Resumo:
Human Capital Theory proposes that formal education is necessary to
increase a population s productivity: an educated population tends also to be a
productive one and to present a higher level of social well-being that provides
reduction of poverty and income inequality. Based on Human Capital Theory,
Carlos Geraldo Langoni pioneered, in the 1970s, a study on the variation of
income inequality in Brazil during the 1960s. His work demonstrated that
education was the variable that best correlated with future income inequality.
The inequality gaps involving children and adolescents in the Brazilian
educational system were reproduced in wage gaps among workers in the labor
market. Langoni contributed to the formation of a group of Brazilian researchers
who were influenced by this theory. As of the 1990s, these researchers were
involved in the public debate regarding the issuance of cash transfers conditional
on school attendance programs. Although these conclusions based on Human
Capital Theory presented by Langoni in 1973 were consistent and represented an
important contribution to the understanding of income inequality, the political and
academic environment of the 1970s ended by inhibiting the impact and
recognition of the work. Starting in the 1990s, headed by his followers, those
ideas and Human Capital Theory influenced governments, social policies, and
somehow the choices of Brazilian society.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
INTRODUCTION | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES |