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Coleção Digital

Avançada


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Título: THE EFFECT OF THE B2B E-COMMERCE IN THE COSTS OF TRANSACTION
Autor: ALAY MEHTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  WALTER LEE NESS JUNIOR - ADVISOR
Nº do Conteudo: 2426
Catalogação:  12/03/2002 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2426@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2426@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.2426

Resumo:
With as much variation in the estimates of the industry and the results of the companies, still it is an opened question in how much of reduction in the transaction costs a company can wait of an initiative of business-to-business e-commerce, as for example, e-procurement, that it is the implementation of processes of acquisition of goods and services in a Internet.Para environment to evaluate the potential of reduction of the costs of transaction in the acquisition of indirect suppliments (MRO), this study analyzes the Brazilian market, considering the behavior of e-commerce, the size of market of the available and attainable MRO, the possible sinergias of purchases between multiple companies and the models of performance in the electronic markets. With the conceptual aid of one framework on transaction costs, significant chances of reduction of costs had been identified in the initiatives of e-procurement, considering the aggregation of Volume of purchases between companies, the otimização of the processes and the reduction of the levels of supply and human resources

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