$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: WE STILL HAVE A LONG WAY TO GO, BUT FORMATION IS THE SWEETHEART: PUBLIC POLICIES AND THE EDUCATIONAL LEVEL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION PROFESSIONALS
Autor: CAMILA DOS ANJOS BARROS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SONIA KRAMER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 20550
Catalogação:  08/10/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20550@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20550@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20550

Resumo:
The inclusion of daycare and preschools in the county school systems and the increasing of children’s enrollment at this level of education brought up the discussion about early childhood education quality and, consequently, about the formation of the professionals who are involved in it. Law number 9394/96 in Brazil, moved forward when it established that early childhood teachers should be graduated. Moreover, it is important to mention that the principles established by the law have been effective within the cities. In this context, the objective of this research is to investigate if the county governments give value to the graduation of early childhood education professionals and if they make this graduation possible. The empirical material that incites this analysis was based on questionnaires answered by county administrations of 16 cities in the metropolitan region of Rio de Janeiro, on data about the scholarity of the professionals who work in these cities and on interviews with managers who are responsible for early childhood education in 24 cities within the state of Rio de Janeiro. It was possible to see that the presence of graduated professionals in these educational systems is not considerable, what goes against the discourse of the managers. As otherwise, these contradictions may be explained when we take into consideration some facts, such as the differences between the formation of main teachers and auxiliary teachers, the level of education demands when teachers start their career, and the vulnerability of labor relations. In most of the researched cities, there is a lack of consistent policies that could improve professionals’ scholarity.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
INTRODUCTION  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CONCLUSION  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui