$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: STUDENT ASSISTENCE IN PUBLIC HIGHER EDUCATION: THE SCHOLARSHIP PROGRAM IMPLEMENTED BY FEDERAL UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO
Autor: SIMONE CAZARIN DE MENEZES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ANDREIA CLAPP SALVADOR - ADVISOR
Nº do Conteudo: 20038
Catalogação:  31/07/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20038@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20038@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20038

Resumo:
The aim of this study is to address the student assistance in a federal institution of higher education - UFRJ. It is based on the understanding that the student assistance is an important tool for ensuring the right to free and quality public higher education, once the democratization of access, by itself, does not provide, especially when referring to a particular segment of students who suffer the consequences of social inequalities present in our society. The current policy to restructure the universities led the student assistance to a new dimension, extending its actions and targeting, more effectively, the priority to students whose socioeconomic status often prevents their permanence at university. The acts of student assistance have been implemented for decades by the UFRJ and have not changed its format over that time, despite changes in the context of higher education, especially in federal universities. This research aimed at identifying how the student scholarship assistance contributes to the permanence of the scholarship student from UFRJ. To assess this, semi-structured interviews were performed with students selected for one of the types of scholarships for student assistance. The study also intends to provide support so that the aid offered by the scholarship program of student assistance implemented by the UFRJ may be aligned to the needs of students and may achieve the objectives pursued by the student assistance - the permanence and conclusion of the course with a great academic achievement.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES, APPENDICE AND ANNEXES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui