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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: PERFORMANCE ANALYSIS OF THE MULTIGRID TECHNIQUE FOR TRANSPORT PHENOMENA PROBLEMS Autor: AHMED MOHAMMED SEGAYER
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANGELA OURIVIO NIECKELE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 1795
Catalogação: 07/08/2001 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.1795
Resumo:
Formato DC | MARC |
Título: PERFORMANCE ANALYSIS OF THE MULTIGRID TECHNIQUE FOR TRANSPORT PHENOMENA PROBLEMS Autor: AHMED MOHAMMED SEGAYER
Nº do Conteudo: 1795
Catalogação: 07/08/2001 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=1795&idi=4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.1795
Resumo:
The numerical solution of fluid flows problems with heat
transfer requires the solution of a set of coupled non-
linear partial differencial equations. The major
computational effort in solving these equations is due to
the solution of the algebraic systems resultant from the
discretization of the conservation equations.
The convergence rate of iterative methods is sensitive to
the nature of the problem being solved. Therefore, no one
method may be claimed to be the best for all problems.
Along with the development of new iterative methods, the
development of technics for accelerating the convergence of
known iterative methods presents a considerable interest
from a practical standpoint.
The primary objective of the present work was to analise a
class of algorithms for the solution of algebraic systems
resulting from the discretization of transport phenomena
conservation equations.
The second objective was to select an adequate and
efficient method which lead an increase of the convergence
rate. For this purpose a multigrid additive correction
scheme was selected and implemented. This is a novel
technique in which the same differential problem is
approximated on several grids whose mesh sizes are usually
integral multiples. It was investigated its performance to
improve the convergence rate in combination with the
iterative line-by-line TDMA as well as its performance with
the use of block correction algorithm.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |