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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: BRAZILIAN COMPANIES RELATIONSHIP MARKETING PRACTICES: OVERVIEW AND PERFORMANCE Autor: LUCIANA TERRA TARGINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIE AGNES CHAUVEL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 15482
Catalogação: 14/04/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15482@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15482@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.15482
Resumo:
Título: BRAZILIAN COMPANIES RELATIONSHIP MARKETING PRACTICES: OVERVIEW AND PERFORMANCE Autor: LUCIANA TERRA TARGINO
Nº do Conteudo: 15482
Catalogação: 14/04/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15482@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15482@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.15482
Resumo:
Some authors state that the Relationship Marketing came to suppress the
Transactional Marketing once considered somewhat obsolete. In order to check
this assertion, writers like Brodie and Munro (1997) and Coviello, Milley and
Macolin, based on Grönroos Relationship Marketing definition (1996), defined
different types of relationship Marketing which were checked later with surveys
in companies over the countries. However, these researches showed that there is
no replacement of one type of marketing for another and verified that both of
them coexist in the companies at the same time. This research is a descriptive
exploratory survey that was carried out by a questionnaire applied to 128
companies. It was concluded that the different types of marketing coexist in the
Brazilian firms as well and, but that the practice of Transactional Marketing, in
conjunction with the Relationship Marketing, has not brought marketing and
financial returns satisfactory in the last 3 years for business.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND APPENDICES |