$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: BUT WOULDN´T IT HAVE BEEN EASIER IF YOU HAD OFFERED A MODEL OF A LESSON PLAN? RETHINKING THE CONSTRUCTION OF LESSON PLANS
Autor: FERNANDA RIVAS FILIPE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  INES KAYON DE MILLER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 13902
Catalogação:  21/07/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13902@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13902@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13902

Resumo:
The objective of this dissertation was to enhance my understanding about the process of construction of lesson plans and understand how teacher-learners view planning. This is the result of an exploratory practice process performed with my own group of English Language Teaching Practice in the context of a Higher Education Institute during the first bimester of the second term in 2007. In order to achieve this aim, two Potentially Exploitable Pedagogic Activities (PEPAs) were developed: a discussion held on the first day of classes about the characteristics of English teachers in the new century (registered in OHTs) and the teacher-learners’ end-of-term written report, in which they narrated or described their personal understandings of how the lesson plan construction was developed. All the generated written data were gathered and analyzed. The perception that, in order to plan lessons, teacher-learners used their belief system, at a conscious or unconscious level, led me to the construction of this practitioner research work. Oriented by the principles of Exploratory Practice, I also based my analysis on studies on teacher and learner beliefs as well as on pre-professional teacher preparation. My dissertation aimed at deepening my understanding on the nature of planning and the quality of life in my English Language Teaching Practice classroom, seeking to fill a gap in the area of preprofessional English teacher preparation on account of the scarcity of theories that derive from teacher-research of professional practices in this field.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui