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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: REAL OPTIONS IN PROJECT FINANCE AND PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP: AN APPLICATION TO TOLL ROAD CONCESSIONS Autor: FRANCES FISCHBERG BLANK
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
TARA KESHAR NANDA BAIDYA - ADVISOR
MARCO ANTONIO GUIMARAES DIAS - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 11892
Catalogação: 11/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11892@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11892@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11892
Resumo:
Título: REAL OPTIONS IN PROJECT FINANCE AND PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP: AN APPLICATION TO TOLL ROAD CONCESSIONS Autor: FRANCES FISCHBERG BLANK
MARCO ANTONIO GUIMARAES DIAS - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 11892
Catalogação: 11/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11892@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11892@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11892
Resumo:
The use of project finance in public infrastructure
projects has been growing in the last decades. Governments
around the world have been motivating private
investments in infrastructure through public private
partnerships (PPP) framework. In the transport sector, for
example, project finance and PPP are largely used in toll
road concessions. Some real options can be identified in
these structures and it is necessary to use the correct
methodology to analyze project economic feasibility and
risk allocation. The PPP agreements may include
subsidies, guarantees and other forms of support designed
to reduce the risk to the private investor. Regarding the
revenue risk in toll road concessions, different
models of traffic guarantees have been offered by
governments in many countries. This thesis intends to
review these concessions, keeping in mind project finance,
PPP features and real options that may exist in this
context. A hypothetical toll road concession is proposed
and three real options are identified and analyzed: a
minimum traffic guarantee, a maximum traffic ceiling and a
possible abandonment by the sponsors.