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Coleção Digital

Avançada


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Título: THE CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ITS CONTRIBUTION TO THE COMPANIES REPUTATION
Autor: MARIANA DAHBAR AIEX
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIE AGNES CHAUVEL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11738
Catalogação:  09/06/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11738@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11738@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11738

Resumo:
Despite the lack of consensus on the definition of corporate social responsibility, there is an increasing pressure from social agents on the social and environmental impact produced by the private sector business activities, claiming for a socially responsible behavior. Companies have been responding well to this, although in different stages of initiatives. Simultaneously, the idea of reputation is being considered of great importance by the companies management. The organizations now seek long-lasting relationships with their stakeholders, willing to go beyond the company/consumer formula. For such, this research intends to show if the external public already notices a corporate social responsibility contribution to its eventual positive reputation.

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