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Coleção Digital

Avançada


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Título: THE YOUNG GREAT CONSUMER: ANALYSIS OF THE CHILD CONSUMER BEHAVIOR
Autor: JULIANA DE SOUZA PEDROSA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ELAINE ASSAYAG - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11670
Catalogação:  19/05/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11670@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11670@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11670

Resumo:
The study analyzes the consumption characteristics of children from four to eight years of age in two points of sales: toy stores and supermarkets. The observation method is used, as well as interviews with mothers, with the intent of understanding how the children behave and how they influence the adults purchase process. In each retail environment, the child demonstrates different ways of convincing the parents, and these, impose different restrictions. The concept of this market segment, not very explored in Brazil, can assist retail companies to better direct their marketing efforts to the children s audience.

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