$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: LEARNING PROCESSES IN THE MENTORING TASK: NON-VIOLENCE ACTIVISTS WORKING TO UNDERSTAND IDENTITIES IN THE HUMANIST MOVEMENT
Autor: SABINE MENDES LIMA MOURA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  INES KAYON DE MILLER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10705
Catalogação:  09/10/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10705@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10705@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10705

Resumo:
This research, which includes all members of a Humanist Movement team in Rio de Janeiro, including the author of this dissertation as a practitioner-researcher, follows the principles of Exploratory Practice (Allwright, 2003). It represents work for understanding how identities are co-constructed while these people perform their function as mentors, who are responsible for the construction of work teams. The data for the analysis have been constructed based on Potentially Exploratory Activities that are part of the team´s daily routine, as well as field diary notes. These data have generated narratives (Bastos, 2005) based on the learning processes that each member represented from their experience. For the analysis, the following concepts were used: a) identity in practice (Wenger, 1998); personal, social and collective identities (Snow, 2001); c) secondary evaluation structure in narratives (Antonio, 2004) and global and theme coherence in the study of narratives (Agar and Hobbs, 1982). The work for understanding has generated the proposed understanding by which the stories presented in this research served as a compensation of the participants´ personal difficulties, besides having the role of strengthening our collective identity while shared. The data also suggests emerging themes such as the question of otherness, the question of internal hierarchy and image as structuring reality (Cobos, 1999), besides highlighting discursive tendencies related to the coherence of the team´s action. The reflection generated through this work enabled participants to raise their awareness regarding their identity construction and to create different participation environments in joint reflection on their attitudes and beliefs.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui