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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE ANONIMOUS THE MAN Autor: MARIANA MONTEIRO BELLUZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CARLOS ALBERTO PLASTINO ESTEBAN - ADVISOR
Nº do Conteudo: 8733
Catalogação: 26/07/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8733@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8733@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8733
Resumo:
Título: THE ANONIMOUS THE MAN Autor: MARIANA MONTEIRO BELLUZ
Nº do Conteudo: 8733
Catalogação: 26/07/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8733@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8733@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8733
Resumo:
The present work is the result of a struggle towards the
comprehension of what is so vaguely named human nature. For
modern philosophy in general, Man is defined by its
capacity of
giving meaning to things and therefore acknowledging and
organizing the world - or, in other words, by its
intellectual faculty
(reason) - which make this species differ from all others
among
nature. Our object is the conception of such human nature
as
shaped by the seventeenth century philosophy, built over an
anthropocentric and rationalist perspective. We confront
this
conception to the one of Baruch Spinoza, which allows us to
enlighten the conditions of individuation, shifting from
reason to
affects as the elements mainly responsible for such
process. The
use of Spinoza s philosophy is focused at the Ethics,
especially Parts
I and IV, in which Spinoza builds his ontology and his
theory of
affects. Thus, our intention is to compare these
comprehensions of
human nature which correspondingly imply different
ontological
theories.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES |