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Coleção Digital

Avançada


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Título: MARKETING TECNIC AS A TOOL TO INCREASE CUSTOMER LOYALTY IN ACADEMIA PRAIA FITNESS
Autor: THEREZA CHRISTINA C F DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JORGE LUIZ CORDEIRO PAULO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 8172
Catalogação:  24/04/2006 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8172@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8172@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8172

Resumo:
As a result of the increase in competition in fitness market in Brazil, it is necessary to analyze strategies to maintain and attract new customers. The purpose of this study is to suggest a loyalty program to Academia Praia Fitness, based on its current customers and the evasion rate and analyze alternatives to retain, catch and maintain customers. The scope included the roles and the respective potentials to attract and maintain customers. Main hypothesis was that a good loyalty program could create and maintain a long term relationship with a customer, reducing the fitness center evasion rate.

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