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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: A STUDY OF THE IMPORTANCE OF MERCHANDISING IN THE SUPERMARKETS Autor: PATRICIA FIGUEIREDO P B CORREA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7822
Catalogação: 22/02/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7822@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7822@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7822
Resumo:
Título: A STUDY OF THE IMPORTANCE OF MERCHANDISING IN THE SUPERMARKETS Autor: PATRICIA FIGUEIREDO P B CORREA
Nº do Conteudo: 7822
Catalogação: 22/02/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7822@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7822@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7822
Resumo:
This term paper has as objective shows how the
merchandising materials
influence in the process of purchase decision of each
consumers inside of the
supermarket.
As each individual has a type of different behavior, each
one is influenced
or not for the merchandising materials inside of the
supermarkets. Some can be
attracted to buy certain product, other not; some people
can notice more the
materials inside of the supermarkets than the other ones.
To identify if the merchandising materials really
influence the consumers in
their process of purchase decision, the author made a
marketing research, that
showed that great part of the respondents' is not
attracted to buy certain product
due to the merchandising materials. However, the great
majority said that felt a
desire or a need that didnt exist before seeing the
merchandising material.
The results demonstrate the necessity of a merchandising
material that
besides to call the consumers attention and to create
desire and need, impel for
the purchase.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |