$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: TEACHER TRAINING FOR BRAZILIAN SPECIAL EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE MASTER S DEGREE AT THE GEORGE PEABODY COLLEGE FOR TEACHERS IN THE 1970S
Autor: GETSEMANE DE FREITAS BATISTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JEFFERSON DA COSTA SOARES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 66328
Catalogação:  26/03/2024 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66328@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66328@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66328

Resumo:
The present thesis addresses the theme of human resources training forBrazilian Special Education, focusing on the understanding, problematization, andanalysis of the qualification of Brazilian professionals to work in the field of SpecialEducation, which took place in the United States of America (USA) in the late1970s. The research focuses on the master s level course conducted at the GeorgePeabody College for Teacher. The subjects of the investigation are the graduates ofthe mentioned course. Semi-structured interviews, documentary analysis, and theliterature review were integrated into the methodological procedures. The researchhas a historiographical character: events in the history of Brazilian SpecialEducation were analyzed in the context of the general education system in thecountry and with aspects of international Special Education. The analyzed dataallow identifying the George Peabody College for Teachers as a recognizedinstitution for training in the field of Special Education. The master s degree wascarried out over a period of one year, with theoretical and practical disciplines, fullyfunded by the Brazilian government. The graduates were teachers from publiceducational institutions, representatives from education departments, andundergraduate students in Pedagogy. Upon returning to Brazil, they began workingas professors and researchers at the higher education level, in qualification courses,undergraduate and postgraduate programs and participated in the constitution andconsolidation of Brazilian Special Education. The training for Special Education inthe 1970s followed the norms for the pedagogy course, being inserted in theeducational reforms of the period. As a result of the obtained outcomes, we arguethat the training conducted at the George Peabody College for Teachers played aconstitutive role in the professional trajectories of the graduates and in theconsolidation of Brazilian Special Education. We also point to the need for studiesthat investigate training programs carried out from the late 1970s onward to prepareprofessionals for Special Education, in order to highlight continuities and rupturesin the policies adopted by Brazilian authorities in this field.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui