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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: RELATIONSHIP MARKETING IN THE AVIATION FUELS INDUSTRY: A CASE STUDY OF THE COMPANY GAS AND OIL BUSINESS Autor: NATALIA PINTO MENDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12541
Catalogação: 27/11/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12541@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12541@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12541
Resumo:
Título: RELATIONSHIP MARKETING IN THE AVIATION FUELS INDUSTRY: A CASE STUDY OF THE COMPANY GAS AND OIL BUSINESS Autor: NATALIA PINTO MENDES
Nº do Conteudo: 12541
Catalogação: 27/11/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12541@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12541@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12541
Resumo:
The aviation fuels retail business, more specifically for
general aviation customers, faces strong competition.
Aviation fuels distributors are only distinguished by their
presence in Brazilian airports, by offering of incentive
programs (by the two major competitors in the market), or
by the ground services, which are offered exclusively by
the market leader. Because Gas and Oil Business does not
invest in similar to retain customers, it is left with price
competition, and rarely with choice initiative of some
customers, due to a good relationship that the company has
developed with them. This case study analyses how these
relationships are currently treated by Gas and Oil Business
aviation department, regarding the general aviation
customers, and which relationship practices could be
implemented by the company to gain competitive advantages.
The practice of good relationship strategies could help the
company to both gain new customers and retain the
current ones, and, as a result, increase its sales
frequency and volume.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |