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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: WILD, BOISTEROUS AND BEAUTIFUL: THE AMBIGUITY IN THE REPRESENTATIONS OF THE POPULAR GROUPS OF THE CARNIVAL BY THE CARIOCA PRESS AT THE BEGINNINGOF THE 20TH CENTURY Autor: LEONARDO MOREIRA DA CUNHA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RENATO CORDEIRO GOMES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7726
Catalogação: 31/01/2006 Liberação: 31/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7726&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7726&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7726
Resumo:
Título: WILD, BOISTEROUS AND BEAUTIFUL: THE AMBIGUITY IN THE REPRESENTATIONS OF THE POPULAR GROUPS OF THE CARNIVAL BY THE CARIOCA PRESS AT THE BEGINNINGOF THE 20TH CENTURY Autor: LEONARDO MOREIRA DA CUNHA
Nº do Conteudo: 7726
Catalogação: 31/01/2006 Liberação: 31/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7726&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7726&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7726
Resumo:
In the first decade of the 20th Century, Rio de Janeiro
lived through a phase
of euphoric transformation. The then capital of the
Republic gained avenues and
magnificent buildings in the desire to become a postcard
city. In this context, it
was also necessary to regenerate the metropolis from the
traditions that
disclosed the inconvenient presence of a vast part of its
population. Such conflict
was extended to the carnival, as the gaieties considered
barbaric conflicted with
the esthetic patterns of the multitudes of the grandes
sociedades, groups inspired
by the masquerades of the European Carnival. In this
dissertation, the
representations of the popular groups of the carnival of
the Carioca Belle Époque
will be analyzed through the research on the primary
source of the city´s main
daily newspapers within the first years of the 20th
Century. Via these
representations, it is possible to establish how a
dimension of ambiguity emerges
from the mediation of the popular culture produced by the
press, as well as the
discourses that legitimates the manifestation of the
cordões, ranchos and other
groups in the Carnival.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
INTRODUCTION | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CONCLUSION | |
REFERENCES |