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Título: THE BANZO S COLOR
Autor: DAVI NUNES DOS REIS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ANA PAULA VEIGA KIFFER - ADVISOR
OSMUNDO SANTOS DE ARAUJO PINHO - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 68037
Catalogação:  17/09/2024 Liberação: 17/09/2024 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68037&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68037&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.68037

Resumo:
The thesis aims to explore the impact of violence on black people s artistic and intellectual expressions in Brazil, particularly in the realms of literature, performance, visual arts, and black political and intellectual activism. In doing so, it seeks to bring together reflections on Banzo and Pretitude. For this, I focus on works by artists such as Arthur Bispo do Rosário, Stela do Patrocínio, Kiandewame, Arthur Timoteo da Costa, Maria Auxiliadora, Wilson Tibério, Ana Elisa, Ana Beatriz Almeida and the intellectual and militant trajectory of Eduardo de Oliveira e Oliveira, Neuza Santos, Hamilton Cardoso and Beatriz Nascimento. Throughout banzo, I intend to articulate how black thought and aesthetics have been manifesting themselves in a persevering and radical way, as Gonzalez (2018) tells us. From a theoretical point of view, this work dialogues with the black intellectuals effervescent and contemporary productions worldwide, focusing on black existentialism, social death, ontology and the split between Blackness and humanity. My research engages in a dialogue with Afro-pessimist thought and other theoretical currents of black North American intellectuals being translated in Brazil: Wildenson (2021); Hartman (2022); Moten (2023); Sharpe (2023) among others. However, I bring a unique perspective to this dialogue from the south, exchanging notions and creating concepts based on my quilombola experience, mainly in Cabula, in Salvador, Bahia, the place where my oldest ones live and where my ancestors are buried.

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