$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: PRACTICES, PARENTAL BELIEFS AND GOALS OF SOCIALIZATION OF EMOTION: AN INVESTIGATION THROUGH ART
Autor: GIOVANNA MAIA CRIVANO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUCIANA FONTES PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62810
Catalogação:  12/06/2023 Liberação: 12/06/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62810&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62810&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62810

Resumo:
Due to the intrinsic human need for social interaction, caregivers need to set goals to socialize their children. Since it is understood that emotional abilities are essential for insertion and social interaction, among the socialization goals established by parents, the goals of socialization of emotion emerge. At the same time, in Vygotsky s theory, art emerges as an important tool for emotional experimentation, leading to a better understanding of emotions and ease in expressing them. This work sought to investigate how art is being thought of and included by mothers in the context of beliefs and goals of emotional socialization. Participated in this study 20 mothers living in Rio de Janeiro and nearby with at least one child up to three years old. The Emotion Socialization Goals Questionnaire (QMSE) instrument was applied and an online semi-structured interview was conducted with each of the participants. The interviews were transcribed and analyzed using the IraMuteq Software. From the analysis carried out, it was possible to perceive that with regard to art as a facilitator of socialization and emotional processes, all mothers had affirmative answers when asked about the belief in the correlation between art and the impact on the global development of their children; the impact on their children s emotional processes, including teaching and understanding about emotions; the impact on their children s socialization processes. In addition, according to their reports, art has the potential to affect their children s creativity and self-esteem, in addition to promoting bodily stimulation and new possibilities for future work fields, it can mobilize issues related to communication with their children and mediate to translate events. It is believed that the present work can contribute to the understanding of relevant themes related to parenting, which is so precious for Developmental Psychology and for the arts, especially those aimed at children.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui