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Coleção Digital
Título: TRAP IN BRAZIL: REEXISTENCES OF PERIPHERAL ART Autor: JORGE ADRIHAN DO N DE MORAES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JULIO CESAR VALLADAO DINIZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62500
Catalogação: 11/05/2023 Liberação: 11/05/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62500&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62500&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62500
Resumo:
Título: TRAP IN BRAZIL: REEXISTENCES OF PERIPHERAL ART Autor: JORGE ADRIHAN DO N DE MORAES
Nº do Conteudo: 62500
Catalogação: 11/05/2023 Liberação: 11/05/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62500&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62500&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62500
Resumo:
The present investigation aimed to analyze the consolidation and configurations of
Trap in Brazil, in order in the sense of re-existence of peripheral art in contemporary
times. To this end, the dissertation sought, at first, to address what peripheral art
consists of, taking the genre under analysis as a starting point. Faced with this,
peripheral art was approached not as a limitation of the space it can occupy and/or
reach, but rather as the production of social actors who experience the realities of
a capitalist and excluding society. Soon after, he treated Trap, from Hip Hop and
Rap, from a memorialistic perspective, as an identity factor, in which productions
range from words, from fictional writings to performance. The initial bibliographical
study culminated in a field research, of a qualitative nature, with interviews, through
an open questionnaire, with producers and trappers. Through a discursive analysis,
the hybridity of Trap with other genres, such as Hip Hop, Rap and Funk, was
understood, but presenting another enunciation of black people, in other spaces,
denouncing racism, through elitist scenarios and objects. Therefore, although they
are hybridized in some respects, in others they distance themselves, not only due
to the narratives of the songs, but also with Trap having a stronger beat, with faster
sounds, with the use of multidimensional synthesizers, from several electronic
sounds, which bring the feeling of sound echoing everywhere. It was noticed,
therefore, that Trap comes to demonstrate the new scenarios and social spheres
that the periphery reaches in contemporary times.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |