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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: QUALITY IN PUBLIC SCHOOLS WITH DIFFERENT PERFORMANCES IN OFFICIAL EVALUATIONS: A COMPARATIVE STUDY Autor: ANDRÉIA MARTINS DE OLIVEIRA SANTO
Instituição: -
Colaborador(es):
-
Nº do Conteudo: 18599
Catalogação: 28/10/2011 Liberação: 27/10/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: TEXT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18599&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18599&idi=2
Resumo:
Título: QUALITY IN PUBLIC SCHOOLS WITH DIFFERENT PERFORMANCES IN OFFICIAL EVALUATIONS: A COMPARATIVE STUDY Autor: ANDRÉIA MARTINS DE OLIVEIRA SANTO
Nº do Conteudo: 18599
Catalogação: 28/10/2011 Liberação: 27/10/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: TEXT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18599&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18599&idi=2
Resumo:
The article brings the results of a comparative study in two public schools in the
city of Rio de Janeiro, one which tested above average city standard of Prova
Brasil (2005 and 2007) applied to students in 9th grade and another with
results below this average. The analysis of empirical data (survey SOCED for
parents, students and teachers from two schools; records and interviews with
members of the directions) allowed us to identify the organizational and social
characteristics of each teaching unit; outline the socioeconomic profiles and
school staff (teachers, parents and students); describe the family-school
relationship, identifying the pedagogical practices and the relationship
established between the public and schools. The study took as reference the
theoretical work of Pierre Bourdieu and dialogue with important authors of the
Sociology of Education, concluded that elements such as management and school
climate, teacher motivation, teacher’s expectations about students, school
choice for families and working conditions of schools cannot interfere with the
production or the quality of education. Moreover, another analysis of the
residents of impoverished areas of the city shows that the little attention the
state for the institutions located in these areas and the denial of basic rights of
citizens by the State create stigmas and representations that increase social
inequalities.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |