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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: A REAL OPTION ANALYSIS OF THE LINE 4 SUBWAY CONSTRUCTION PROJECT IN SÃO PAULO Autor: MARINA SCHUABB SALGADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIZ EDUARDO TEIXEIRA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14699
Catalogação: 10/12/2009 Liberação: 10/12/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14699&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14699&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14699
Resumo:
Título: A REAL OPTION ANALYSIS OF THE LINE 4 SUBWAY CONSTRUCTION PROJECT IN SÃO PAULO Autor: MARINA SCHUABB SALGADO
Nº do Conteudo: 14699
Catalogação: 10/12/2009 Liberação: 10/12/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14699&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14699&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14699
Resumo:
Due to a lack of public funding in the last decade for infrastructure projects,
private capital has been encouraged by government to participate in Public Private
Partnerships (PPP). Transportation sector is a good example of opportunities to such
association. The correct valuation of those types of projects is in the best interest of
all society, but Traditional Methods, such as discounted cash flows, do not capture
the value of the flexibilities embedded in those projects. This work proposes the use
of Real Options Method as a complement to Traditional Analysis, by considering
risks and uncertainties and flexibilities. The model was applied to the International
Public Bid nº 42325212, which relates to the construction and operation of Line 4 of
São Paulo City subway. By comparing both methods, traditional and real options, this
work seeks to provide best way to measure this kind of project risks. The results
suggest that Traditional Method does not considerate projects flexibilities,
meanwhile, Real Optional Analysis does, and signalizing that is method is more
suitable for this kind of project analysis.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES |