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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: DEATH OF ART: THE DISENCHANTED AESTHETIC APPEARANCE Autor: DANRLEI DE FREITAS AZEVEDO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIZ DE FRANCA COSTA LIMA FILHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 13916
Catalogação: 23/07/2009 Liberação: 23/07/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13916&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13916&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13916
Resumo:
Título: DEATH OF ART: THE DISENCHANTED AESTHETIC APPEARANCE Autor: DANRLEI DE FREITAS AZEVEDO
Nº do Conteudo: 13916
Catalogação: 23/07/2009 Liberação: 23/07/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13916&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13916&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13916
Resumo:
The problem of the death of the art crosses practically all modern artistic
history. The Hegel’s lectures Aesthetics, delivered not much later of the Kantian
validation of an autonomous judgment of taste, already present the idea of the
dissolution of the art- that would have, in the words of the philosopher, become
thing of the past. This work intends to investigate the narrow and intriguing
connection between an art that finally reached autonomy at the modern times and
the constant shade of its proper death. Either in the aesthetic discourses that, since
the beginning of modernity, indicate an obsolescence of the art, either in the
critical-revolutionary impulse of the avant-gardes, that had fomented a selfdestruction
of the artistic sphere, either in our present time, where any concrete
distinctions between the work of art and other things, that is, between aesthetic
value and exchange value, seems to disappear, the question of the death of the art,
in one way or another, confirms its presence. To inquire the meaning of this long
validity, as well as verifying its persistence in the contemporary time, is, in short,
the proposal of this work.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES |