$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: OBSTRUCTING AND DISTRIBUTING DISTINCTION: THE DAM OF HIGHER EDUCATION
Autor: HUSTANA MARIA VARGAS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ZAIA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12564
Catalogação:  02/12/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12564@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12564@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12564

Resumo:
This work examines the recent expansion of higher education in Brazil with a focus in a potential process of democratization, that is, where one can note the recruitment of students regardless of their socioeconomic background and high academic standards. In particular, it brings to light the inequalities of Brazilian society, demonstrated in this case by a strong correlation between the careers chosen by students and their socioeconomic background, in the framework of a nearly impermeable hierarchy of careers and institutional prestige. The study was conducted based on the Microdata from the Provão (assessment tests) for the years 2000, 2001, 2002 and 2003, for six higher education courses in the State of Rio de Janeiro: Biology, Law, Languages & Literature, Engineering, Mathematics and Medicine. The socioeconomic profiles of the students in each course are identified and the results obtained in the Courses` National Examinations are studied to see whether new profiles were included and to assess the academic performance in the period. The results are examined on a general level and according to the administrative category, academic organization and location of each course. After this analysis has been made, a dialogue is established with empirical research conducted on the topic. Finally, the author proposes the hypothesis of creating a democratization indicator for higher education with the goal of contributing towards the gauging of educational policies as the expansion continues. According to the findings, this expansion should be closely monitored in order to keep up the increase in the contingency of students in higher education and thereby attain the democratic goal.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui