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Título: SNARES FOR THE NARRATIVE: NARRATIVE STRATEGIES IN TWO NOVELS BY CARLOS SUSSEKIND
Autor: SERGIO DA SILVA BARCELLOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PINA MARIA ARNOLDI COCO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4972
Catalogação:  04/06/2004 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4972@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4972@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4972

Resumo:
The purpose of this study is to map the narrative devices used in two novels by Carlos Sussekind. A thorough semiological reading of the book covers points to the interaction between form and content within the process of generating meaning. The use of conventional narrative devices in the context of postmodern literary production links tradition and transgression through a parodic perspective. In Armadilha para Lamartine the duplication of narrative levels is shown to be the main strategy, simultaneously fracturing and generating structural unity. The unclear authorship of the novel generates a paratextual approach. In Que pensam vocês que ele fez the use of frame tales as a narrative device reveals the combination of tradition and transgression, in the form of fragmentation of the discourse and of the narrator`s identity. Diary writing as a narrative method assumes in both novels a distinctive strategic importance because it is, in this case, appropriation and fictionalization of a so-called real diary. This combination of different devices results in a sophisticated narrative structure in both novels.

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