Título: | THE ISO 9001:2000 CERTIFICATE AND THE EXTERNAL CUSTOMER SATISFACTION: THE SAINT GOBAIN CANALIZAÇÃO CASE | ||||||||||||
Autor(es): |
FERNANDA MELLO DE SA |
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Colaborador(es): |
PAULO CESAR TEIXEIRA - Orientador |
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Catalogação: | 01/NOV/2005 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
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Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
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Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=7405@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=7405@2 |
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DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7405 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This project aims the study of the Quality System in Saint
Gobain Canalização S.A., a
specific sanitation company. The study aim is to evaluate
if, the processes of the
satisfaction customer control established by ISO
9001:2000, are contributing for the
identification of the dissatisfaction points for the
customer. The proceedings about
customer satisfaction established by ISO 9001:2000 are
identified and checked, and
finally, the benefits brought by the ISO 9001:2000
certificate are analyzed.
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