Título: | ENTREPRENEURSHIP AS AN ACT OF RESISTANCE: ANALYSIS OF THE MARKETING STRATEGIES OF THE CIA LIVRE DE DANÇA IN ROCINHA | ||||||||||||
Autor(es): |
ROSEMARY ALVES OTAVIANO |
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Colaborador(es): |
RAFAEL CUBA MANCEBO - Orientador |
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Catalogação: | 06/JUN/2025 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
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Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
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Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=70804@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=70804@2 |
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DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.70804 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This study explores entrepreneurship in the Rocinha favela as a form of
social resistance, analyzing the digital marketing strategies of Cia Livre de Dança,
founded by Ana Lucia Silva. The research highlights how the entrepreneur uses
marketing to create an authentic brand identity and strengthen community ties,
challenging stereotypes about the favela. Through branding and content marketing
techniques, the paper discusses the role of social media in enhancing the
business s visibility, underscoring the social and cultural impact of the venture. The
founder s experience illustrates the challenges and opportunities of marketing in
vulnerable contexts, demonstrating its role in cultural and economic empowerment
in Rocinha.
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