Título: | DEVELOPING STRATEGIES FOR THE INTERNATIONALISATION OF BOTAFOGO DE FUTEBOL E REGATAS | ||||||||||||
Autor(es): |
EDUARDO PELLICCIONE M DE ARAUJO |
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Colaborador(es): |
ANDRE LUIZ ROIZMAN - Orientador |
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Catalogação: | 15/DEZ/2023 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
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Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
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Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=65470@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=65470@2 |
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DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.65470 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This work aims to develop strategies for the internationalisation of Botafogo
de Futebol e Regatas. The study of the strategies and practices of European clubs
and interviews with sports marketing managers made it possible to identify
alternatives for the club s internationalisation, with a view to raising more funds and
enhancing the brand s value on the international stage, as well as increasing the
club s income.
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