Título: | ANTI-CHEAT IN ONLINE GAMES | ||||||||||||
Autor(es): |
MATHEUS BASILIO GAGLIANO |
||||||||||||
Colaborador(es): |
BRUNO FEIJO - Orientador |
||||||||||||
Catalogação: | 03/MAR/2022 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=57550@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=57550@2 |
||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.57550 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This project presents, in a comprehensive way, the current situation of anti-cheats in online games, beginning with the fundamentals of their threats (cheats) and culminating with the detailing of techniques and methods that can be employed as countermeasures. There is also a discussion of generic measures and some advices to protect software.
|
|||||||||||||
|