Logo PUC-Rio Logo Maxwell
TRABALHOS DE FIM DE CURSO @PUC-Rio
Consulta aos Conteúdos
Título: TROPICALISMO IN SCENE: THE IDEA OF MODERNIST BREAKING IN THE SONGS BY GILBERTO GIL E CAETANO VELOSO (1967-1968)
Autor(es): JORDANA RAMALHO VIEIRA
Colaborador(es): DANIEL PINHA SILVA - Orientador
Catalogação: 25/MAR/2014 Língua(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Notas: [pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
[en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio.
Referência(s): [pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=22752@1
[en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=22752@2
DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.22752
Resumo:
The work is about the emergence of the Tropicalia movement and its consequences amid the political environment in Brazil in the 60s, from the establishment of the military dictatorship and ramifications. The starting point is the debate between Heloísa Buarque, Roberto Schwarz, and the central focus is the historical analysis of songs by Gilberto Gil and Caetano Veloso during movement.
Descrição: Arquivo:   
COMPLETE PDF