Título: | INTERACTIVE GRAIN ANIMATION USING PARTICLES SYSTEM | ||||||||||||
Autor(es): |
EDUARDO RIBEIRO SILVA |
||||||||||||
Colaborador(es): |
WALDEMAR CELES FILHO - Orientador |
||||||||||||
Catalogação: | 28/NOV/2012 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=20755@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=20755@2 |
||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20755 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This project s objective is to develop a 2D grain animation real time system. A simple particle system, which relies mainly on visual effects, will be used to do the physics simulation. The system is capable of simulating granular materials in the environment, while treating collision between grains, collision of grains and possible obstacles in the environment, and simulating forces and restrictions.
|
|||||||||||||
|