Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM EDUCAÇÃO


1 01/JUL/2025 RENATA REIS CHIOSSI pt [en] DEMOCRATIC MANAGEMENT AND INNOVATION IN SECONDARY EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE PROFESSOR AGAMEMNON MAGALHÃES STATE TECHNICAL SCHOOL (ETEPAM)
[pt] GESTÃO DEMOCRÁTICA E INOVAÇÃO NO ENSINO MÉDIO: A EXPERIÊNCIA DA ESCOLA TÉCNICA ESTADUAL PROFESSOR AGAMEMNON MAGALHÃES
2 25/JUN/2025 ANDRE LUIZ REYNAUD SAMPAIO pt [pt] A EDUCAÇÃO À PROVA DE CÓDIGO: PERSPECTIVAS DOCENTES SOBRE A PERSONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO
[en] CODE-PROOF EDUCATION: TEACHING PERSPECTIVES ON THE PERSONALIZATION OF EDUCATION
3 18/JUN/2025 PATRICIA REGINA SANTOS GARCIA pt [en] MUSEUMS AND TEACHER TRAINING: STRATEGIES FOR PROFESSIONAL DEVELOPMEN
[pt] MUSEUS E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: ESTRATÉGIAS PARA O DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DOCENTE
4 16/JUN/2025 JENNIFER PENA VASCONCELLOS DA SILVA pt [pt] RODAS NA EDUCAÇÃO INFANTIL: CUIDADO, DIÁLOGO E PRESENÇA
[en] THE CIRCLES INEARLY CHILDHOOD EDUCATION: CARE, DIALOGUE, AND PRESENCE
5 05/JUN/2025 THIAGO DE SOUZA MOURA pt [pt] OS SENTIDOS DA MASCULINIDADE NA DOCÊNCIA: DESENVOLVIMENTO DA MASCULINIDADE PROFESSORAL EM UMA ESCOLA PÚBLICA DE REFERÊNCIA NO RIO DE JANEIRO
[en] THE MEANINGS OF MASCULINITY IN TEACHING: THE DEVELOPMENT OF PROFESSORIAL MASCULINITY IN A PUBLIC SCHOOL OF REFERENCE IN RIO DE JANEIRO
6 26/MAI/2025 GISELE BARROS GONZAGA pt [pt] OFICINAS DE YIDDISH COM CRIANÇAS: UMA ALTERNATIVA DE RESISTÊNCIA?
[en] YIDDISH WORKSHOPS WITH CHILDREN: AN ALTERNATIVE OF RESISTANCE?
7 21/MAI/2025 ALINE DE OLIVEIRA BRAGA pt [en] CHILDREN IN TRANSITS: NEGOTIATING DIFFERENCES IN A NEIGHBORHOOD ON THE OUTSKIRTS OF RIO DE JANEIRO
[pt] CRIANÇAS EM TRÂNSITOS: NEGOCIANDO DIFERENÇAS EM UM BAIRRO PERIFÉRICO CARIOCA
8 21/MAI/2025 GISELA GUEDES DUARTE S DE OLIVEIRA pt [en] NATIONAL PACT FOR LITERACY AT THE RIGHT AGE (PNAIC) IN 2019: THE RESISTANCE MOVEMENT TO MAINTAIN THE CONTINUED TRAINING OF LITERACY TEACHERS
[pt] PACTO NACIONAL PELA ALFABETIZAÇÃO NA IDADE CERTA (PNAIC) EM 2019: O MOVIMENTO DE RESISTÊNCIA PARA MANUTENÇÃO DA FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES ALFABETIZADORES
9 21/MAI/2025 ALESSANDRA FONTES IGLESIAS pt [en] ADDRESSING INEQUALITIES AT COLÉGIO PEDRO II: ASPECTS OF POLICY IMPLEMENTATION MANAGEMENT
[pt] ENFRENTAMENTO DAS DESIGUALDADES NO COLÉGIO PEDRO II: ASPECTOS DA GESTÃO DA IMPLEMENTAÇÃO DE POLÍTICAS
10 14/MAI/2025 PATRICIA DA COSTA MENEZES MIRANDA pt [en] BILINGUAL TEACHER OF THE DEAF: FORMATIVE PATHS
[pt] PROFESSOR BILÍNGUE DE SURDOS: PERCURSOS FORMATIVOS
Total: 10

<<