Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM


1 03/NOV/2025 PAULA FRANCO COSTELHA pt [en] CAN YOU HEAR ME?: DISCURSIVE ANALYSIS OF PRIVATE TEACHERS EXPERIENCES ON LEAVING PRIVATE INSTITUTIONS
[pt] VOCÊ CONSEGUE ME OUVIR?: UMA ANÁLISE DISCURSIVA DOS RELATOS DE PROFESSORAS AUTÔNOMAS SOBRE A DESVINCULAÇÃO DE INSTITUIÇÕES PRIVADAS
2 30/OUT/2025 FERNANDA VITAL DE ALMEIDA TELLES pt [en] ASSESSMENT OF PRAGMATIC SKILLS AND PARENTAL PERCEPTION OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE LANGUAGE OF CHILDREN ON THE AUTISTIC SPECTRUM 
[pt] AVALIAÇÃO DE HABILIDADES PRAGMÁTICAS E DA PERCEPÇÃO PARENTAL SOBRE O IMPACTO DA COVID-19 NA LINGUAGEM DE CRIANÇAS NO ESPECTRO AUTISTA 
3 13/AGO/2025 NATALIA FERNANDES pt [en] INTEGRATION BETWEEN LINGUISTIC AND VISUAL INFORMATION IN GRAPH READING: EXPERIMENTAL EVIDENCE
[pt] INTEGRAÇÃO ENTRE INFORMAÇÃO LINGUÍSTICA E VISUAL NA LEITURA DE GRÁFICOS: EVIDÊNCIAS EXPERIMENTAIS
4 15/JUL/2025 OTAVIO CORDEIRO PINTO pt [pt] A TRADUÇÃO DE QUADRINHOS BRASILEIROS EM PAÍSES DE LÍNGUA ALEMÃ: HISTÓRIA, AGENTES E PRODUÇÃO
[en] THE TRANSLATION OF BRAZILIAN COMIC BOOKS IN GERMAN-SPEAKING COUNTRIES: HISTORY, AGENTS AND PRODUCTION
5 15/JUL/2025 ASHLEY POLONEA pt [pt] APRENDER A SE AFOGAR TRADUZIR MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS, DE ANNE CARSON
[en] LEARN HOW TO DROWN: TO TRANSLATE ANNE CARSON S MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS
6 13/MAI/2025 JANINE SANTOS ALVES BARBOSA pt [en] BELIEFS IN TEACHING NARRATIVES: SOCIOCONSTRUCTION OF THE DISCOURSE ON THE ADOPTION OF TECHNOLOGY DURING THE PANDEMIC
[pt] CRENÇAS EM NARRATIVAS DOCENTES: SOCIOCONSTRUÇÃO DO DISCURSO SOBRE A ADOÇÃO DA TECNOLOGIA NA PANDEMIA
7 27/MAR/2025 DHARVIND ANACLETO AGUIAR pt [pt] COMO POSSO TER PULSO FIRME SE MEUS ALUNOS TÊM PULSOS SANGRANDO?: UMA ANÁLISE DISCURSIVA DAS EMOÇÕES E DA (DES)CONSTRUÇÃO DAS VIOLÊNCIAS EM NARRATIVAS DOCENTES
[en] HOW CAN I HAVE A FIRM HAND IF MY STUDENTS HAVE BLEEDING WRISTS?: A DISCURSIVE ANALYSIS OF EMOTIONS AND THE (DE)CONSTRUCTION OF VIOLENCE IN TEACHERS NARRATIVES
8 27/MAR/2025 GABRIELA VIOL VALLE pt [pt] NARRATIVAS DE PROFESSORES DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA DE ACOLHIMENTO: IDEOLOGIAS (LINGUÍSTICAS) NO FAZER PEDAGÓGICO
[en] NARRATIVES OF TEACHERS OF PORTUGUESE AS A WELCOMING LANGUAGE: (LINGUISTIC) IDEOLOGIES IN TEACHING
9 24/MAR/2025 MARIA PAULA GUIMARAES DE BARROS pt [en] EXPERIENCES OF LIBRAS AND PORTUGUESE INTERPRETERS IN DIRECT INTERPRETATION: FORMATIVE, VOCAL AND PROSODIC ASPECTS
[pt] EXPERIÊNCIAS DE INTÉRPRETES DE LIBRAS E PORTUGUÊS NA INTERPRETAÇÃO EM DIREÇÃO DIRETA: ASPECTOS FORMATIVOS, VOCAIS E PROSÓDICOS
10 10/MAR/2025 VALQUIRIA LUNA ARCE LIMA pt [pt] ALTAS HABILIDADES LINGUÍSTICAS E ESPECIFICIDADE DE DOMÍNIO: UMA ABORDAGEM PSICOLINGUÍSTICA
[en] LINGUISTIC GIFTEDNESS AND DOMAIN SPECIFICITY: A PSYCHOLINGUISTIC APPROACH
Total: 10

<<