Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM


1 13/MAI/2025 JANINE SANTOS ALVES BARBOSA pt [en] BELIEFS IN TEACHING NARRATIVES: SOCIOCONSTRUCTION OF THE DISCOURSE ON THE ADOPTION OF TECHNOLOGY DURING THE PANDEMIC
[pt] CRENÇAS EM NARRATIVAS DOCENTES: SOCIOCONSTRUÇÃO DO DISCURSO SOBRE A ADOÇÃO DA TECNOLOGIA NA PANDEMIA
2 27/MAR/2025 DHARVIND ANACLETO AGUIAR pt [pt] COMO POSSO TER PULSO FIRME SE MEUS ALUNOS TÊM PULSOS SANGRANDO?: UMA ANÁLISE DISCURSIVA DAS EMOÇÕES E DA (DES)CONSTRUÇÃO DAS VIOLÊNCIAS EM NARRATIVAS DOCENTES
[en] HOW CAN I HAVE A FIRM HAND IF MY STUDENTS HAVE BLEEDING WRISTS?: A DISCURSIVE ANALYSIS OF EMOTIONS AND THE (DE)CONSTRUCTION OF VIOLENCE IN TEACHERS NARRATIVES
3 27/MAR/2025 GABRIELA VIOL VALLE pt [pt] NARRATIVAS DE PROFESSORES DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA DE ACOLHIMENTO: IDEOLOGIAS (LINGUÍSTICAS) NO FAZER PEDAGÓGICO
[en] NARRATIVES OF TEACHERS OF PORTUGUESE AS A WELCOMING LANGUAGE: (LINGUISTIC) IDEOLOGIES IN TEACHING
4 24/MAR/2025 MARIA PAULA GUIMARAES DE BARROS pt [en] EXPERIENCES OF LIBRAS AND PORTUGUESE INTERPRETERS IN DIRECT INTERPRETATION: FORMATIVE, VOCAL AND PROSODIC ASPECTS
[pt] EXPERIÊNCIAS DE INTÉRPRETES DE LIBRAS E PORTUGUÊS NA INTERPRETAÇÃO EM DIREÇÃO DIRETA: ASPECTOS FORMATIVOS, VOCAIS E PROSÓDICOS
5 10/MAR/2025 VALQUIRIA LUNA ARCE LIMA pt [pt] ALTAS HABILIDADES LINGUÍSTICAS E ESPECIFICIDADE DE DOMÍNIO: UMA ABORDAGEM PSICOLINGUÍSTICA
[en] LINGUISTIC GIFTEDNESS AND DOMAIN SPECIFICITY: A PSYCHOLINGUISTIC APPROACH
6 10/MAR/2025 MARIO CESAR DA SILVA SOUZA pt [pt] O PROCESSAMENTO DA CONCORDÂNCIA NA COMPREENSÃO DE SENTENÇAS COM VERBOS INACUSATIVOS NO PORTUGUÊS BRASILEIRO 
[en] SENTENCE COMPREHENSION WITH UNACCUSATIVE VERBS AND SUBJECT-VERB AGREEMENT PROCESSING IN BRAZILIAN PORTUGUESE 
7 06/MAR/2025 NICOLAS THIELE VOSS DE OLIVEIRA pt [pt] TRADUÇÃO, RUÍNA E ILUSÃO: JAHÂN MALEK-KHATUN E HAFIZ DE CHIRAZ TRADUZIDOS POR INTERMÉDIO DA LÍRICA TROVADORESCA
[en] TRANSLATION, RUIN AND ILLUSION: TRANSLATING JAHÂN MALEK-KHATUN AND HAFEZ OF SHIRAZ BY WAY OF TROUBADOUR LYRICISM
8 24/FEV/2025 SUZANE DOS SANTOS MOUTTA pt [pt] POR UMA PEDAGOGIA APRENDENTE: PRÁTICAS PEDAGÓGICAS INTERATIVAS EM AULAS ON-LINE DE INGLÊS NAS VOZES DA PROFESSORA E SEUS ALUNOS
[en] TOWARDS A LEARNING PEDAGOGY: INTERACTIVE PEDAGOGIC PRACTICES INONLINE ENGLISH CLASSES: VOICES FROM THE TEACHER AND HER LEARNERS
9 24/FEV/2025 LUCAS FELIPE DE OLIVEIRA SANTIAGO pt [pt] MINHA CASA, MINHA VIDA: OS ESPAÇOS-TEMPOS DE UM CONJUNTO HABITACIONAL EM JAPERI
[en] MINHA CASA, MINHA VIDA: THE SPACES-TIME OF A HOUSING DEVELOPMENT IN JAPERI
10 10/FEV/2025 CLEIDE MARIA DE MELLO pt [pt] EU NÃO ENTREVISTO NEGROS: NARRATIVAS (ANTI)RACISTAS, BRANQUITUDE E NEGRITUDE NO CONTEXTO CORPORATIVO
[en] I DON T INTERVIEW BLACK PEOPLE: (ANTI)RACIST NARRATIVES, WHITENESS AND BLACKNESS IN THE CORPORATE CONTEXT
Total: 10

<<