Título: | WHAT ARE STUDENTS LEARNING THESE DAYS?: ANALYSIS OF THE DEBATE ABOUT THE NATIONAL NARRATIVE AND THE REPRESENTATION OF ETHNIC-RACIAL GROUPS FROM THE FIRST PROPOSAL OF THE BASE OF NATIONAL COMMON CURRICULUM | ||
Autor(es): |
LORENA MARINA DOS SANTOS MIGUEL |
||
Orientador (es) : |
MARCELO TADEU BAUMANN BURGOS |
||
Instituição: | PUC-RIO - PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO | ||
Programa: | GRADUATE PROGRAM IN SOCIAL SCIENCES | ||
Área: | SOCIAL SCIENCE | ||
Banca: |
ANGELA MARIA DE RANDOLPHO PAIVA - PUC-RIO MARCELO TADEU BAUMANN BURGOS - PUC-RIO MARIA ALICE REZENDE DE CARVALHO - PUC-RIO FELIPE SUSSEKIND VIVEIROS DE CASTRO - PUC-RIO MARIO SERGIO IGNACIO BRUM - UERJ WAGNER SILVEIRA REZENDE - UFJF |
||
Vocabulário: | BRAZIL COMMON BASIC CURRICULUM COMMUNITARIANISM CURRICULUM ETHNIC-RACIAL RELATION MULTICULTURALISM NATIONALISM TEACHING OF HISTORY UNITED STATES OF AMERICA UNIVERSALISM |
||
Apresentação: | 21/ABR/2021 | ||
Aceitação: | 21/ABR/2021 | ||
Sistema de Biblioteca: | PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO-SISTEMA PERGAMUM | ||
Número de Chamada: |