Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
Título: WHAT ARE STUDENTS LEARNING THESE DAYS?: ANALYSIS OF THE DEBATE ABOUT THE NATIONAL NARRATIVE AND THE REPRESENTATION OF ETHNIC-RACIAL GROUPS FROM THE FIRST PROPOSAL OF THE BASE OF NATIONAL COMMON CURRICULUM
Autor(es): LORENA MARINA DOS SANTOS MIGUEL
Orientador (es) : MARCELO TADEU BAUMANN BURGOS
Instituição: PUC-RIO - PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO
Programa: GRADUATE PROGRAM IN SOCIAL SCIENCES
Área: SOCIAL SCIENCE
Banca: ANGELA MARIA DE RANDOLPHO PAIVA - PUC-RIO
MARCELO TADEU BAUMANN BURGOS - PUC-RIO
MARIA ALICE REZENDE DE CARVALHO - PUC-RIO
FELIPE SUSSEKIND VIVEIROS DE CASTRO - PUC-RIO
MARIO SERGIO IGNACIO BRUM - UERJ
WAGNER SILVEIRA REZENDE - UFJF
Vocabulário: BRAZIL
COMMON BASIC CURRICULUM
COMMUNITARIANISM
CURRICULUM
ETHNIC-RACIAL RELATION
MULTICULTURALISM
NATIONALISM
TEACHING OF HISTORY
UNITED STATES OF AMERICA
UNIVERSALISM
Apresentação: 21/ABR/2021
Aceitação: 21/ABR/2021
Sistema de Biblioteca: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO-SISTEMA PERGAMUM
Número de Chamada: