Título: | IN THE UNDERWORLD OF THE IMAGES: CINEMATOGRAPHIC CRITICISMO IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO (1918-1932) | ||||||||||||
Autor: |
MAURICIO REZENDE DIAS |
||||||||||||
Colaborador(es): |
ANTONIO EDMILSON MARTINS RODRIGUES - Orientador |
||||||||||||
Catalogação: | 31/JAN/2019 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=36381&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=36381&idi=2 |
||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.36381 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This paper aims to elucidate the role that the Rio de Janeiro cinematographic critique had between 1918 and 1932 regarding the promotion of a state policy focused on the cinema. Three major magazines of the time are analyzed in more depth: Cinearte, Scena Muda and O Fan, each one with its peculiarities and nuances, but which corroborated with the process of building a state-oriented cinema apparatus that will occur in the 1930s.
|
|||||||||||||
|