Título: | ABOUT EXISTING PASSAGES SPACES: THE MONTAGE DESMEDIDA FROM RUY DUARTE CARVALHO | ||||||||||||
Autor: |
MARIA LUCIA MARTINS DA CUNHA |
||||||||||||
Colaborador(es): |
ALEXANDRE MONTAURY BAPTISTA COUTINHO - Orientador LARA NOGUEIRA DA SILVA LEAL - Coorientador |
||||||||||||
Catalogação: | 25/JUL/2017 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=30683&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=30683&idi=2 |
||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30683 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This dissertation starts from the Jacques Rancierè s visibility regimes and from the Didi-Huberman s concept of montage to the analysis of the text Desmedida, 2006, by Ruy Duarte de Carvalho. The central objective is to evidence this artistic production like an instrument of interventional writing, inspired by three different logics: political, native communities and cinematographic. For that purpose, it s noted that artistic manifestation as a space of resistance, reaction and confrontation to discursive images generated with the intention of limiting existences in different times of the colonial domination, as well as the contemporary colonialities.
|
|||||||||||||
|