Título: | TRIGONOMETRY: ANGLE ADDITION FORMULAS | |||||||
Autor: |
HUMBERTO GULLO DE BARROS |
|||||||
Colaborador(es): |
CARLOS FREDERICO BORGES PALMEIRA - Orientador |
|||||||
Catalogação: | 05/FEV/2015 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
|||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | |||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
|||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=24026&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=24026&idi=2 |
|||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24026 | |||||||
Resumo: | ||||||||
It is a proposal which aims to guide Mathematics High School teachers to cope with the difficulties faced in the teaching-learning process of trigonometry. More specifically, it will facilitate the development of arc addition formulas by the use of alternative statements. In order to improve this work, it was chosen the documentary research methodology, where the subsidies for the development of this proposal were searched.
|
||||||||