Título: | TEN AND MORE TIMES FAVELA: AESTHETICS, POLITICS AND REPRESENTATION | ||||||||||||
Autor: |
JULIO CORDEIRO DE SOUZA |
||||||||||||
Colaborador(es): |
KARL ERIK SCHOLLHAMMER - Orientador |
||||||||||||
Catalogação: | 07/NOV/2013 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=22239&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=22239&idi=2 |
||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.22239 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
Ten and more times favela: Aesthetics, politics and Representation is a
comparative analysis of two brazilian movies that share the title cinco vezes favela,
the first one being released in 1964 and the second one, with the added title agora
por nós mesmos (now by ourselves), from the year 2010. The aim is to observe how
both movies develop their formal and aesthetic projects and how such production
articulates their respective makers’ political action goals, having as the main
theoretical thread the works of Gilles Deleuze and Jacques Rancière.
|
|||||||||||||
|