Título: | SALÒ AND THE UNPOPULAR CINEMA BY PIER PAOLO PASOLINI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: |
FLAVIO COSTA PINTO DE BRITO |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Colaborador(es): |
MIGUEL SERPA PEREIRA - Orientador |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Catalogação: | 29/NOV/2010 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=16592&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=16592&idi=2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16592 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Salò and the Unpopular Cinema by Pier Paolo Pasolini, intend to
analyze the last film by Pier Paolo Pasolini (1922-1975), Salò, o 120 giornate di
Sodoma (1975), establishing an analogy with his last published essays in books
Empirismo Eretico (1972), Scritti Corsari (1975) Lettere Luterane (1976),
emphasizing the idea of a Cinema Impopolare written in 1970 as a possible
indication of a redirection or intensification of certain artistic procedures that lead
to Salò, checking the background of the work of Pasolini or influences of theories
and practices prior movie that could have contributed to the formulation of the
concept. Finally, observe the relationship of these ideas with some events that
occurred contemporaneously in this period.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|