Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM EDUCAÇÃO
Por Autor
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Y - Z -  -
Filtro:

Total:    Letra:  P

Autor Língua Título
1 PABLO SILVA MACHADO B DOS SANTOS [pt] [pt] O COLÉGIO NOVA FRIBURGO DA FUNDAÇÃO GETÚLIO VARGAS: MERGULHANDO EM SUA MEMÓRIA INSTITUCIONAL
[en] THE NOVA FRIBURGO COLLEGE OF FOUNDATION GETÚLIO VARGAS: DIVING IN ITS INSTITUTIONAL MEMORY
-
-
[pt] [pt] O PÚBLICO, O PRIVADO E O ENSINO FLUMINENSE (1954-1970): O CASO DO CENTRO EDUCACIONAL DE NITERÓI
[en] USES THE PUBLIC, THE PRIVATE AND THE FLUMINENSE TEACHING: THE CASE OF CENTRO EDUCACIONAL DE NITERÓI  
2 PALOMA REZENDE DE OLIVEIRA [pt] [en] GYMNASIO LEOPOLDINENSE AND THE EDUCATIONAL PROJECT OF TRAINING THE REPUBLICAN ELITE IN ZONA DA MATA 
[pt] O GYMNASIO LEOPOLDINENSE E O PROJETO EDUCATIVO DE FORMAÇÃO DA ELITE REPUBLICANA NA ZONA DA MATA MINEIRA (1906-1926) 
3 PAMELA PEREGRINO DA CRUZ [pt] [pt] A CENTRALIDADE DO DIÁLOGO NA DIMENSÃO PEDAGÓGICA DO TEATRO DO OPRIMIDO: ENTRE A MAIÊUTICA SOCRÁTICA E A PEDAGOGIA DO OPRIMIDO
[en] DIALOG’S CENTRALITY IN THE PEDAGOGIC DIMENSION OF THEATRE OF THE OPPRESSED: BETWEEN SOCRATIC METHOD AND PEDAGOGY OF THE OPPRESSED
4 PAMELA SUELLI DA MOTTA ESTEVES [pt] [pt] A ESCOLA NÃO É UM LUGAR FÁCIL... NÃO MESMO!: BULLYING, NÃO-RECONHECIMENTO DA DIFERENÇA E BANALIDADE DO MAL
[en] THE SCHOOL IS NOT AN EASY PLACE ... NOT EVEN!: BULLYING, NON-RECOGNITION OF DIFFERENCE AND THE BANALITY OF EVIL
5 PATRICIA CORSINO [pt] [en] INFANCY, LANGUAGE AND LITERACY: EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN THE PUBLIC SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO
[pt] INFÂNCIA, LINGUAGEM E LETRAMENTO: EDUCAÇÃO INFANTIL NA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DO RIO DE JANEIRO
6 PATRICIA DA SILVA PACHECO [pt] [pt] ALFABETIZAÇÃO E LITERATURA DIALOGISMO E ESTÉTICA NA AQUISIÇÃO DA LÍNGUA ESCRITA
[en] THE TEACHING OF READING AND WRITING AND THE LITERATURE: DIALOGISM AND AESTHETICS IN WRITTEN LANGUAGE ACQUISITION
7 PATRICIA MONTEIRO LACERDA [pt] [en] CLOSE UP, NO ONE IS ABNORMAL: THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF IDENTITIES OF PEOPLE WITH DEFICIENCY IN EXTENDED EDUCATIONAL TRAJECTORIES
[pt] DE PERTO, NINGUÉM É ANORMAL: A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DE IDENTIDADES, EM NARRATIVAS DE TRAJETÓRIAS ESCOLARES LONGAS, DE PESSOAS COM DEFICIÊNCIA
8 PATRICIA TEIXEIRA DE SA [pt] [pt] A SOCIALIZAÇÃO PROFISSIONAL DE PROFESSORES DE HISTÓRIA DE DUAS GERAÇÕES: OS ANOS DE 1970 E DE 2000
[en] THE PROFESSIONAL SOCIALIZATION OF HISTORY TEACHERS FROM TWO GENERATIONS:  THE YEARS OF 1970 AND 2000
-
-
[pt] [pt] CONHECIMENTO HISTÓRICO E MÍDIA EM UMA ESCOLA DA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DO RIO DE JANEIRO 
[en] HISTORICAL KNOWLEDGE AND MEDIA IN A PUBLIC SCHOOL IN THE MUNICIPALITY OF RIO DE JANEIRO 
9 PAULA ARAUJO DA COSTA [pt] [pt] ARRANJOS INSTITUCIONAIS DE IMPLEMENTAÇÃO: ANALISANDO O CONSÓRCIO CEDERJ
[en] INSTITUTIONAL ARRANGEMENT FOR IMPLEMENTATION: ANALYZING THE CEDERJ CONSORTIUM
10 PAULA LANNES PEREIRA PASSOS [pt] [en] BETWEEN THE VISIBLE AND THE INVISIBLE: THE PRESENCE OF THE CHILD IN KINDERGARTEN INSTITUTION
[pt] ENTRE O VISÍVEL E O INVISÍVEL: A PRESENÇA DA CRIANÇA NA INSTITUIÇÃO DE EDUCAÇÃO INFANTIL
11 PAULA LUDERITZ DE ALBUQUERQUE LENZ CESAR [en] [en] TRAJECTORY OF DIGITAL DOCUMENTATION AND REFLECTIVE PRACTICE: MAKING TEACHING VISIBLE, CRITICAL, AND SHAREABLE
[pt] TRAJETÓRIA DA DOCUMENTAÇÃO DIGITAL E DA PRÁTICA REFLEXIVA: TORNANDO A PRÁTICA DOCENTE VISÍVEL, CRÍTICA E ACESSÍVEL
12 PAULO DE CARVALHO JUNIOR [pt] [de] DEUTSCHE AUSLANDSSCHULEN: MANAGEMENT UND IMPLEMENTIERUNG DER AUSWÄRTIGEN KULTUR- UND BILDUNGSPOLITIK DEUTSCHLANDS
[pt] ESCOLAS ALEMÃS NO EXTERIOR: GESTÃO E IMPLEMENTAÇÃO DA POLÍTICA CULTURAL E EDUCACIONAL ESTRANGEIRA DA ALEMANHA
[en] GERMAN SCHOOLS ABROAD: MANAGEMENT AND IMPLEMENTATION OF GERMANY S FOREIGN CULTURAL AND EDUCATIONAL POLICY
13 PEDRO PINHEIRO TEIXEIRA [pt] [pt] ENSINO DE EVOLUÇÃO E RELIGIOSIDADE: O CASO DE DUAS ESCOLAS ESTADUAIS DO RIO DE JANEIRO
[en] THE TEACHING OF EVOLUTION AND RELIGIOUSNESS: THE CASE OF TWO STATE SCHOOLS IN RIO DE JANEIRO
-
-
[pt] [pt] EU ACREDITO QUE DEUS ESTEJA POR TRÁS DA EVOLUÇÃO: CRIACIONISMO E EVOLUÇÃO NA CONCEPÇÃO DE PROFESSORES DE BIOLOGIA
[en] I BELIEVE GOD IS BEHIND EVOLUTION: CREATIONISM AND EVOLUTION IN THE CONCEPTION OF BIOLOGY TEACHERS
14 PEROLA GABRIELA DE B F DOMINGUES [pt] [pt] COLETIVOS PARENTAIS NA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: EXPERIÊNCIAS FAMILIARES NA EDUCAÇÃO DAS CRIANÇAS
[en] PARENTAL COLLECTIVES IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO: FAMILY EXPERIENCES IN THE EDUCATION OF CHILDREN
15 PRISCILA ANDRADE MAGALHAES RODRIGUES [pt] [pt] ANATOMIA E FISIOLOGIA DE UM ESTÁGIO 
[en] ANATOMY E PHYSIOLOGY OF AN APPRENTICESHIP  
-
-
[pt] [en] DIURNAL AND NOCTURNAL SCHEDULES: INEQUALITIES OF ORIGIN AND TRAINING OF STUDENTS OF A PEDAGOGY COURSE
[pt] DIURNO E NOTURNO: DESIGUALDADES DE ORIGEM E DE FORMAÇÃO ENTRE ESTUDANTES DE UM CURSO DE PEDAGOGIA
16 PRISCILA MATOS RESINENTTI [pt] [en] EDUCATIONAL QUALITY OF THE MUNICIPAL NETWORK OF RIO DE JANEIRO: IS IT POSSIBLE TO PERCEIVE IT IN THE SCIENCE EDUCATION?
[pt] QUALIDADE EDUCACIONAL DA REDE MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO: É POSSÍVEL PERCEBÊ-LA NO ENSINO DE CIÊNCIAS?
-
-
[pt] [en] DIMENSIONS OF EDUCATIONAL QUALITY IN THE MUNICIPAL NETWORK OF RIO DE JANEIRO: BETWEEN ACADEMIC AND CULTURAL FORMATION: THE SCHOOL AND MUSEUM PROJECT
[pt] DIMENSÕES DA QUALIDADE EDUCACIONAL NA REDE MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO: ENTRE AS FORMAÇÕES ACADÊMICA E CULTURAL: O PROJETO ESCOLA E MUSEU
17 PRISCILA MONTEIRO CORREA [pt] [en] BEGINNING TEACHERS AND THEIR PROFESSIONAL LEARNING IN LITERACY CYCLE 
[pt] PROFESSORES INICIANTES E SUA APRENDIZAGEM PROFISSIONAL NO CICLO DE ALFABETIZAÇÃO 
Total: 17

<< voltar