|
|
|
|
1 |
GABRIEL GUARINO S L DE ALMEIDA |
[pt] |
[en] RESONANCES FROM AN ART OF THE FIST: AN ETHNOGRAPHY ON LEARNING CHEN SHI TAIJIQUAN IN THE CHINESE DIASPORA IN SÃO PAULO (BRAZIL) [pt] RESSONÂNCIAS DE UMA ARTE DO PUNHO: UMA ETNOGRAFIA DA APRENDIZAGEM DE CHEN SHI TAIJIQUAN NA DIÁSPORA CHINESA DA CIDADE DE SÃO PAULO (BRASIL)
|
2 |
GABRIEL SANTOS DA SILVA |
[pt] |
[pt] A MÃO ESTENDIDA OU O DEDO APONTADO?: CONCEPÇÕES DE DOCENTES SOBRE A ESCOLA DA PRISÃO [en] THE HAND EXTENDED OR THE FINGER POINTED?: CONCEPTIONS OF TEACHERS ABOUT THE PRISON SCHOOL
|
3 |
GABRIELA BARRETO DA SILVA SCRAMINGNON |
[pt] |
[en] BEING A CHILD, BEING AN ADULT, BEING A TEACHER: ENCOUNTERS, DIALOGUES AND DEVIATIONS WITH 6-10 YEAR OLD CHILDREN [pt] SER CRIANÇA, SER ADULTO, SER PROFESSOR: ENCONTROS, DIÁLOGOS E DESVIOS COM CRIANÇAS DE SEIS A DEZ ANOS
|
4 |
GABRIELA CAMPOLINA DE A C LOPES |
[pt] |
[en] EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND MUSEUMS IN THE PANDEMIC: A POSSIBLE ENCOUNTER? [pt] EDUCAÇÃO INFANTIL E MUSEUS NA PANDEMIA: UM ENCONTRO POSSÍVEL?
|
5 |
GABRIELA GONCALVES OZORIO |
[pt] |
[en] METHODOLOGIES IN HIGHER EDUCATION: A PATH TOWARDS PEDAGOGICAL INNOVATION [pt] METODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO SUPERIOR: UM CAMINHO PARA A INOVAÇÃO PEDAGÓGICA
|
6 |
GABRIELLA PORTELA B DE OLIVEIRA |
[pt] |
[en] EDUCATIONAL INNOVATION: CONCEPTIONS AND ROLES OF PRINCIPALS AND TEACHERS OF TWO BRAZILIAN SCHOOLS RECOGNIZED AS INNOVATIVE [pt] INOVAÇÃO EDUCACIONAL: CONCEPÇÕES E PAPÉIS DAS DIRETORAS E PROFESSORAS DE DUAS ESCOLAS BRASILEIRAS RECONHECIDAS COMO INOVADORAS
|
7 |
GETSEMANE DE FREITAS BATISTA |
[pt] |
[pt] FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA EDUCAÇÃO ESPECIAL BRASILEIRA: A EXPERIÊNCIA DO MESTRADO NO GEORGE PEABODY COLLEGE FOR TEACHERS NOS ANOS 1970 [en] TEACHER TRAINING FOR BRAZILIAN SPECIAL EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE MASTER S DEGREE AT THE GEORGE PEABODY COLLEGE FOR TEACHERS IN THE 1970S
|
8 |
GICELE FISCH |
[pt] |
[pt] GEOGRAFIA OBJETIVA DE OPORTUNIDADES DO ENSINO MÉDIO REGULAR DA REDE ESTADUAL DA CIDADE DO RIO DE JANEIRO [en] OBJECTIVE GEOGRAPHY OF EDUCATIONAL OPPORTUNITIES FOR REGULAR HIGH SCHOOL OF THE EDUCATIONAL STATE SYSTEM OF RIO DE JANEIRO S CITY
|
9 |
GILBERTO VIEIRA GARCIA |
[pt] |
[en] SO SUBLIME AND ENCHANTING ART: LESSONS AND MASTERS OF MUSIC AT THE IMPERIAL COLLEGIO PEDRO II (1838-1858) [pt] TÃO SUBLIME COMO ENCANTADORA ARTE: AS AULAS E OS MESTRES DE MÚSICA NO IMPERIAL COLLEGIO DE PEDRO II (1838-1858)
|
10 |
GILDA ALVES BATISTA |
[pt] |
[en] RELATION RACIAIS AND EDUCATION: ANALYZE THE POLITICIES OF THE COLOR IN BRAZILIAN EDUCATION PROGRAM [pt] RELAÇÕES RACIAIS E EDUCAÇÃO: UMA ANÁLISE DO PROGRAMA POLÍTICAS DA COR NA EDUCAÇÃO BRASILEIRA (PPCOR)
|
- |
- |
[pt] |
[pt] JOVENS E JOVENS EM CONFLITO COM A LEI: O QUE PESAM SOBRE A ESCOLA? [en] YOUTH AND YOUTH IN CONFLICT WITH THE LAW: WHAT THEY THINK ABOUT SCHOOL?
|
11 |
GILSON LIMA DOMINGOS |
[pt] |
[pt] AMPLIAÇÃO DO TEMPO ESCOLAR E O PROGRAMA EXPERIMENTAL DE EDUCAÇÃO INTEGRAL DO MUNICÍPIO DE CORUMBÁ/MS- (2009-2015) [en] EXTENTION OF THE SCHOOL TIME AND THE EXPERIMENTAL PROGRAM OF FULL-TIME EDUCATION IN CORUMBÁ-MS (2009-2015)
|
12 |
GIOVANNA RODRIGUES CABRAL |
[pt] |
[pt] PENSANDO A INSERÇÃO DE POLÍTICAS DE FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES EM UM MUNICÍPIO DE PEQUENO PORTE: O QUE DIZEM OS SUJEITOS DESSA FORMAÇÃO? [fr] RÉFLEXION SUR L INSERTION DES POLITIQUES PUBLIQUES DE FORMATION CONTINUE DES ENSEIGNANTS DANS UNE PETITE MUNICIPALITÉ: CEQUE DISENT LES SUJETS DE CETTE FORMATION [en] THINKING ABOUT THE INCLUSION OF PUBLIC POLICIES FOR TEACHERS CONTINUING EDUCATION IN A SMALL CITY: WHAT DO THE SUBJECTS OF THIS TRAINING SAY ABOUT IT?
|
13 |
GISELI BARRETO DA CRUZ |
[pt] |
[fr] LE COURS DE PEDAGOGIE AU BRÉSIL SOUS LE REGARD DES PEDAGOGUES PRIMORDIAUX [pt] O CURSO DE PEDAGOGIA NO BRASIL NA VISÃO DE PEDAGOGOS PRIMORDIAIS
|
14 |
GISELLE DE MORAIS LIMA |
[pt] |
[pt] A INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NOS DISCURSOS DAS EDTECHS NO BRASIL [en] ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE DISCOURSES OF EDTECHS
|
15 |
GISELLE REZNIK WAJSBROT ZLOT |
[pt] |
[en] CHILDREN, ADULTS AND THE INTERACTIONS AT SCHOOL: ENCOUNTERS IN EVERYDAY LIFE [pt] CRIANÇAS, ADULTOS E AS INTERAÇÕES NA ESCOLA: ENCONTROS NO COTIDIANO
|
16 |
GISELLY DOS SANTOS PEREGRINO |
[pt] |
[en] SECRET AND REVEALED, IMPLICIT AND EXPRESSED: PREJUDICE AGAINST/AMONG DEAF STUDENTS [pt] SECRETO E REVELADO, TÁCITO E EXPRESSO: O PRECONCEITO CONTRA/ENTRE ALUNOS SURDOS
|
17 |
GLAUCO DA SILVA AGUIAR |
[pt] |
[en] A COMPARATIVE STUDY AMONG BRAZIL AND PORTUGAL ABOUT THE DIFFERENCES IN THE CURRICULAR EMPHASES IN MATHEMATICS USING THE ANALYSIS OF THE DIFFERENTIAL ITEM FUNCTIONING (DIF) FROM PISA 2003 [pt] ESTUDO COMPARATIVO ENTRE BRASIL E PORTUGAL, SOBRE DIFERENÇAS NAS ÊNFASES CURRICULARES DE MATEMÁTICA, A PARTIR DA ANÁLISE DO FUNCIONAMENTO DIFERENCIAL DO ITEM (DIF) DO PISA 2003
|
18 |
GLORIA FATIMA COSTA DO NASCIMENTO |
[pt] |
[pt] TEOLOGIA, EDUCAÇÃO E ESCOLA CATÓLICA: UM DIÁLOGO NECESSÁRIO [en] THEOLOGY, EDUCATION AND CATHOLIC SCHOOLS: A NECESSARY DIALOGUE
|
19 |
GLORIA WALKYRIA DE FATIMA ROCHA |
[pt] |
[pt] A FACULDADE DE MEDICINA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO DE JANEIRO: DA PRAIA VERMELHA À ILHA DO FUNDÃO - O (S) SENTIDO DA (S) MUDANÇA [en] THE FACULTY OF MEDICINE OF FEDERAL UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO : FROM THE PRAIA VERMELHA TO THE ILHA DO FUNDÃO - THE MEANING (S) OF CHANGE
|
20 |
GRAZIELLE DIAS FROTA |
[pt] |
[en] TECHNOFERENCE: INTERFERENCES OF THE USE OF SMARTPHONES IN THE RELATIONSHIP BETWEEN PARENTS AND CHILDREN [pt] TECNOFERÊNCIA: INTERFERÊNCIAS DO USO DE SMARTPHONES NA RELAÇÃO ENTRE PAIS E FILHOS
|
21 |
GUILHERME DE ALCANTARA |
[pt] |
[en] A SCHOOL OF OR FOR THE PERIPHERY?: THE PRODUCTION OF EDUCATIONAL QUALITIES AND RIGHTS IN A SCHOOL IN DUQUE DE CAXIAS - RJ [pt] UMA ESCOLA DA OU PARA A PERIFERIA?: A PRODUÇÃO DAS QUALIDADES E DOS DIREITOS À EDUCAÇÃO EM UMA ESCOLA DE DUQUE DE CAXIAS
|
22 |
GUSTAVO TARANTO MALHEIROS |
[pt] |
[en] DIGITAL TECNOLOGIES AND TEACHING PRACTICE: APPROPRIATON CONTEXTS AND POSSIBLE TRAJECTORIES [pt] TECNOLOGIAS DIGITAIS E PRÁTICA DOCENTE: CONTEXTOS DE APROPRIAÇÃO E TRAJETÓRIAS POSSÍVEIS
|
Total: 22
|