Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM EDUCAÇÃO
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Y - Z -  -
Filtro:

Total:    :  D

1 DAIANI DAMM [pt] [en] PEDAGOGICAL PRACTICES AND DIGITAL TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION: INITIAL TEACHER TRAINING AND INNOVATION AT FEDERAL UNIVERSITY OF MATO GROSSO DO SUL (UFMS)
[pt] PRÁTICAS PEDAGÓGICAS E TECNOLOGIAS DIGITAIS NO ENSINO SUPERIOR: FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES E INOVAÇÃO NA UFMS
2 DANIELA DE OLIVEIRA GUIMARAES [pt] [en] RELATIONSHIPS AMONG CHILDREN AND ADULTS IN A PUBLIC DAYCARE IN RIO DE JANEIRO CITY 
[pt] RELAÇÕES ENTRE CRIANÇAS E ADULTOS NO BERÇÁRIO DE UMA CRECHE PÚBLICA NA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: TÉCNICAS CORPORAIS, RESPONSIVIDADE, CUIDADO 
3 DANIELA DE OLIVEIRA PEREIRA [pt] [en] PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS ON THE USE OF MOBILE COMMUNICATION DEVICES IN STUDY ACTIVITIES 
[pt] PERCEPÇÕES DE UNIVERSITÁRIOS SOBRE O USO DE DISPOSITIVOS MÓVEIS DE COMUNICAÇÃO EM ATIVIDADES DE ESTUDO 
4 DANIELA FRIDA DRELICH VALENTIM [pt] [en] AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AND HIGHER EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO (UERJ) IN THE PERSPECTIVE OF THE LAW SCHOOL FACULTY MEMBERS
[pt] POLÍTICAS DE AÇÃO AFIRMATIVA E ENSINO SUPERIOR: A EXPERIÊNCIA DA UERJ NA PERSPECTIVA DOS PROFESSORES DA FACULDADE DE DIREITO
-
-
[pt] [en] BLACK QUOTA EX-STUDENTS AT UERJ (STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO): THE DISCREDITED AND ACADEMIC SUCCESS
[pt] EX-ALUNOS NEGROS COTISTAS DA UERJ: OS DESACREDITADOS E O SUCESSO ACADÊMICO
5 DANIELA PAPELBAUM [pt] [en] INTERNET AS A LEARNING ENVIRONMENT:  A PROFILE OF ON LINE STUDENTS AND THEIR SURFING PRACTICES
[pt] INTERNET COMO ESPAÇO DE APRENDIZAGEM: UM PERFIL DE ESTUDANTES DE CURSOS ON-LINE E SUAS PRÁTICAS DE NAVEGAÇÂO
6 DANIELE DOS SANTOS VITORINO [pt] [en] HIGHER EDUCATION AND ITS CONTRADICTIONS: THE CHALLENGES FOR STUDENTS TO GRADUATE
[pt] O ENSINO SUPERIOR E SUAS CONTRADIÇÕES: OS DESAFIOS PARA OS ESTUDANTES CONCLUÍREM A GRADUAÇÃO
7 DAYANE VIEIRA DA SILVA [pt] [en] HISTORICAL MUSEUM OF THE CITY OF RIO DE JANEIRO: EDUCATIONAL DIMENSION, CULTURAL HERITAGE AND THE CITY
[pt] MUSEU HISTÓRICO DA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: SUA DIMENSÃO EDUCATIVA, O PATRIMÔNIO CULTURAL E A CIDADE
8 DAYSE CRISTIANE GONCALVES FERREIRA [pt] [pt] IMPACTO DO PROGRAMA BOLSA ESCOLA FEDERAL SOBRE O FLUXO E O APROVEITAMENTO ESCOLAR DOS ALUNOS BOLSISTAS: ALGUMAS INFERÊNCIAS A PARTIR DE PESQUISA REALIZADA EM ESCOLAS PÚBLICAS DO MUNICÍPIO DE SÃO GONÇALO/RJ
[en] IMPACTS OF THE FEDERAL PROGRAM BOLSA ESCOLA ON THE ATTENDANCE AS WELL AS ON THE GRADES FOR THE STUDENTS INCLUDED: SOME INFERENCES BASED ON THE SURVEY CARRIED OUT IN PUBLIC SCHOOLS LOCATED IN THE MUNICIPALITY OF SÃO GONÇALO, IN THE STATEOF RIO DE JANEIRO, BRAZIL
9 DEBORA DA SILVA LOPES DOS SANTOS [pt] [fr] ENTRE LE VOIR ET LE REGARD: LA RELATION DES MUSÉES AVEC L ÉDUCATION DES JEUNES ET DES ADULTES.
[pt] ENTRE O VER E O OLHAR: A RELAÇÃO DOS MUSEUS COM A EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS
10 DEBORA VIEIRA MACHADO [pt] [pt] A RELAÇÃO DA NOMOFOBIA COM AS ESTRATÉGIAS DE APRENDIZAGEM E AS CRENÇAS DE AUTOEFICÁCIA EM ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS 
[en] THE RELATIONSHIP BETWEEN NOMOPHOBIA AND LEARNING STRATEGIES AND SELF-EFFICACY BELIEFS IN UNIVERSITY STUDENTS 
11 DENISE BARRETO DA SILVA [pt] [pt] A GÊNESE DO CONCEITO DE INCLUSÃO NA EDUCAÇÃO ESPECIAL 
[en] THE GENESIS OF THE CONCEPT OF INCLUSION IN SPECIAL EDUCATION 
12 DENISE FAITH BROWN [pt] [pt] AUTONOMIA E RECIPROCIDADE NO DESENVOLVIMENTO DA IDENTIDADE: UM OLHAR SOBRE A EDUCAÇÃO NÃO FORMAL
[en] AUTONOMY AND RECIPROCITY IN THE DEVELOPMENT OF THE IDENTITY: A FOCUS ON THE NON FORMAL EDUCATION
13 DERLI SILVEIRA [pt] [pt] FISCALIZAÇÃO E CONTROLE DO FUNDEF: AÇÃO DOS ÓRGÃOS DO ESTADO E DOS CONSELHOS DE ACOMPANHAMENTO E CONTROLE SOCIAL NOS MUNICÍPIOS DE DUQUE DE CAXIAS E RIO DE JANEIRO
[en] INSPECTION AND CONTROL OF THE FUNDEF:  ACTION OF THE AGENCIES OF THE STATE AND THE ASSISTANCE COUNSELORS AND SOCIAL CONTROL IN THE CITIES OF DUQUE DE CAXIAS AND RIO DE JANEIRO
14 DIANA DA VEIGA MANDELERT [pt] [en] REPETITION IN PRESTIGE S SCHOOLS: AMOUNT, WHEN AND HOW THEY HAPPEN?
[pt] REPETÊNCIA EM ESCOLAS DE PRESTÍGIO: QUANTO, QUANDO E COMO ACONTECEM
15 DIANA GOMES DA SILVA CERDEIRA [pt] [pt] MAPEANDO O PERFIL DOCENTE DE ESCOLAS DE PRESTÍGIO: CONTRIBUIÇÃO PARA A COMPREENSÃO DO SUCESSO ESCOLAR
[en] MAPPING TEACHERS PROFILE IN SCHOOLS OF PRESTIGE: A CONTRIBUTION TO THE UNDERSTANDING OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENT
16 DIANA MANDELERT [pt] [pt] PAIS NA GESTÃO DA ESCOLA: MUDAM AS RELAÇÕES? UMA ANÁLISE SOCIOLÓGICA DE UMA INSTITUIÇÃO JUDAICA
[en] PARENTS MANAGING THE SCHOOL: DOES THIS CHANGE THE RELATIONSHIP? SOCIOLOGICAL ANALYSIS OF A JEWISH INSTITUTION
17 DIANA MARCELA CUERVO ESCOBAR [es] [pt] CIDADÃOS IDEAIS NO PLANEJAMENTO DA FORMAÇÃO CIDADÃ NAS ESCOLAS: ANÁLISE DE DISCURSO DOS PLANOS NACIONAIS DE EDUCAÇÃO, COLOMBIANO E BRASILEIRO
[es] CIUDADANOS IDEALES EN LA PLANEACIÓN DE LA FORMACIÓN CIUDADANA EN LAS ESCUELAS: ANÁLISIS DE DISCURSO DE LOS PLANES NACIONALES DE EDUCACIÓN COLOMBIANO Y BRASILERO
[en] IDEAL CITIZENS IN THE EDUCATIONAL PLANNING OF EDUCATION FOR CITIZENSHIP IN SCHOOLS: DISCOURSE ANALYSIS OF THE DOCUMENTS OF NATIONAL EDUCATION PLANNING, FROM BRAZIL AND COLOMBIA
18 DIANA SAYÃO VIEIRA [pt] [pt] EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS E PLURALIDADE CULTURAL: A REALIDADE DE UM COLÉGIO SUPLETIVO DE ENSINO MÉDIO
[en] YOUTH AND ADULTS EDUCATION AND CULTURAL PLURALITY: THE REALITY OF A SUPPLEMENTARY HIGH SCHOOL
19 DIEGO CORREA LIMA DE AGUIAR DIAS [pt] [pt] DIREITOS HUMANOS EM SALA DE AULA: A COMPREENSÃO DE PROFESSORES SOBRE A ALIANÇA ENTRE AS SUAS DISCIPLINAS ESCOLARES E A EDH
[en] HUMAN RIGHTS IN THE CLASSROOM: TEACHERS UNDERSTANDING OF THE ALLIANCE BETWEEN THEIR SCHOOL SUBJECTS AND HRE
20 DIEGO MOTA [pt] [en] ASSESSMENT FOR LEARNING AND ITS SOCIAL REPRESENTATIONS AMONG BIOLOGY TEACHERS IN A LEADING SCHOOL 
[pt] AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM E SUAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS ENTRE PROFESSORES DE BIOLOGIA DE UMA ESCOLA DE REFERÊNCIA 
21 DIMAS AUGUSTO MARTORELLO FERNANDES [pt] [fr] ASPIRATIONS DE CARRIÈRE DES ÉTUDIANTS DIPLÔMÉS DU PIBID-PHILOSOPHIE DE LA REGION DU GRANDE RIO: RECHERCHE SUR LE TERRAIN EM MATIÈRE DE FORMATION POUR L ENSEIGNEMENT DE L ÉTAT DU RIO DE JANEIRO
[pt] ASPIRAÇÕES DE CARREIRA DOS ESTUDANTES EGRESSOS DO PIBID-FILOSOFIA DA REGIÃO DO GRANDE-RIO: PESQUISA DE CAMPO SOBRE A FORMAÇÃO PARA O ENSINO DE FILOSOFIA NO RJ
22 DIONE DANTAS DO AMARAL [pt] [en] BETWEEN THE MANUSCRIPT AND THE DIGITAL: TRANSFORMATIONS IN THE READING AND WRITING PRACTICES OF UNIVERSITY PROFESSORS IN THE CONTEMPORANEITY
[pt] ENTRE O MANUSCRITO E O DIGITAL: TRANSFORMAÇÕES NAS PRÁTICAS LEITORAS E ESCRITORAS DE PROFESSORES UNIVERSITÁRIOS NA CONTEMPORANEIDADE
Total: 22

<<