Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM EDUCAÇÃO
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Y - Z -  -
Filtro:

Total:    :  D

1 DAIANI DAMM [pt] [en] PEDAGOGICAL PRACTICES AND DIGITAL TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION: INITIAL TEACHER TRAINING AND INNOVATION AT FEDERAL UNIVERSITY OF MATO GROSSO DO SUL (UFMS)
[pt] PRÁTICAS PEDAGÓGICAS E TECNOLOGIAS DIGITAIS NO ENSINO SUPERIOR: FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES E INOVAÇÃO NA UFMS
2 DAISE DOS SANTOS PEREIRA [pt] [en] ETHNIC-RACIAL RELATIONS AND TEACHER EDUCATION: TEACHING TRAJECTORIES AND THEIR KNOWLEDGE
[pt] RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS E FORMAÇÃO DE PROFESSORES: TRAJETÓRIAS DOCENTES E SEUS SABERES
3 DANIELA DE OLIVEIRA GUIMARAES [pt] [en] RELATIONSHIPS AMONG CHILDREN AND ADULTS IN A PUBLIC DAYCARE IN RIO DE JANEIRO CITY 
[pt] RELAÇÕES ENTRE CRIANÇAS E ADULTOS NO BERÇÁRIO DE UMA CRECHE PÚBLICA NA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: TÉCNICAS CORPORAIS, RESPONSIVIDADE, CUIDADO 
4 DANIELA DE OLIVEIRA PEREIRA [pt] [en] PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS ON THE USE OF MOBILE COMMUNICATION DEVICES IN STUDY ACTIVITIES 
[pt] PERCEPÇÕES DE UNIVERSITÁRIOS SOBRE O USO DE DISPOSITIVOS MÓVEIS DE COMUNICAÇÃO EM ATIVIDADES DE ESTUDO 
5 DANIELA FRIDA DRELICH VALENTIM [pt] [en] AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AND HIGHER EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO (UERJ) IN THE PERSPECTIVE OF THE LAW SCHOOL FACULTY MEMBERS
[pt] POLÍTICAS DE AÇÃO AFIRMATIVA E ENSINO SUPERIOR: A EXPERIÊNCIA DA UERJ NA PERSPECTIVA DOS PROFESSORES DA FACULDADE DE DIREITO
-
-
[pt] [en] BLACK QUOTA EX-STUDENTS AT UERJ (STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO): THE DISCREDITED AND ACADEMIC SUCCESS
[pt] EX-ALUNOS NEGROS COTISTAS DA UERJ: OS DESACREDITADOS E O SUCESSO ACADÊMICO
6 DANIELA PAPELBAUM [pt] [en] INTERNET AS A LEARNING ENVIRONMENT:  A PROFILE OF ON LINE STUDENTS AND THEIR SURFING PRACTICES
[pt] INTERNET COMO ESPAÇO DE APRENDIZAGEM: UM PERFIL DE ESTUDANTES DE CURSOS ON-LINE E SUAS PRÁTICAS DE NAVEGAÇÂO
7 DANIELE DOS SANTOS VITORINO [pt] [en] HIGHER EDUCATION AND ITS CONTRADICTIONS: THE CHALLENGES FOR STUDENTS TO GRADUATE
[pt] O ENSINO SUPERIOR E SUAS CONTRADIÇÕES: OS DESAFIOS PARA OS ESTUDANTES CONCLUÍREM A GRADUAÇÃO
8 DAYANE VIEIRA DA SILVA [pt] [en] HISTORICAL MUSEUM OF THE CITY OF RIO DE JANEIRO: EDUCATIONAL DIMENSION, CULTURAL HERITAGE AND THE CITY
[pt] MUSEU HISTÓRICO DA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: SUA DIMENSÃO EDUCATIVA, O PATRIMÔNIO CULTURAL E A CIDADE
9 DAYSE CRISTIANE GONCALVES FERREIRA [pt] [pt] IMPACTO DO PROGRAMA BOLSA ESCOLA FEDERAL SOBRE O FLUXO E O APROVEITAMENTO ESCOLAR DOS ALUNOS BOLSISTAS: ALGUMAS INFERÊNCIAS A PARTIR DE PESQUISA REALIZADA EM ESCOLAS PÚBLICAS DO MUNICÍPIO DE SÃO GONÇALO/RJ
[en] IMPACTS OF THE FEDERAL PROGRAM BOLSA ESCOLA ON THE ATTENDANCE AS WELL AS ON THE GRADES FOR THE STUDENTS INCLUDED: SOME INFERENCES BASED ON THE SURVEY CARRIED OUT IN PUBLIC SCHOOLS LOCATED IN THE MUNICIPALITY OF SÃO GONÇALO, IN THE STATEOF RIO DE JANEIRO, BRAZIL
10 DEBORA DA SILVA LOPES DOS SANTOS [pt] [fr] ENTRE LE VOIR ET LE REGARD: LA RELATION DES MUSÉES AVEC L ÉDUCATION DES JEUNES ET DES ADULTES.
[pt] ENTRE O VER E O OLHAR: A RELAÇÃO DOS MUSEUS COM A EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS
11 DEBORA VIEIRA MACHADO [pt] [pt] A RELAÇÃO DA NOMOFOBIA COM AS ESTRATÉGIAS DE APRENDIZAGEM E AS CRENÇAS DE AUTOEFICÁCIA EM ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS 
[en] THE RELATIONSHIP BETWEEN NOMOPHOBIA AND LEARNING STRATEGIES AND SELF-EFFICACY BELIEFS IN UNIVERSITY STUDENTS 
12 DENISE BARRETO DA SILVA [pt] [pt] A GÊNESE DO CONCEITO DE INCLUSÃO NA EDUCAÇÃO ESPECIAL 
[en] THE GENESIS OF THE CONCEPT OF INCLUSION IN SPECIAL EDUCATION 
13 DENISE FAITH BROWN [pt] [pt] AUTONOMIA E RECIPROCIDADE NO DESENVOLVIMENTO DA IDENTIDADE: UM OLHAR SOBRE A EDUCAÇÃO NÃO FORMAL
[en] AUTONOMY AND RECIPROCITY IN THE DEVELOPMENT OF THE IDENTITY: A FOCUS ON THE NON FORMAL EDUCATION
14 DERLI SILVEIRA [pt] [pt] FISCALIZAÇÃO E CONTROLE DO FUNDEF: AÇÃO DOS ÓRGÃOS DO ESTADO E DOS CONSELHOS DE ACOMPANHAMENTO E CONTROLE SOCIAL NOS MUNICÍPIOS DE DUQUE DE CAXIAS E RIO DE JANEIRO
[en] INSPECTION AND CONTROL OF THE FUNDEF:  ACTION OF THE AGENCIES OF THE STATE AND THE ASSISTANCE COUNSELORS AND SOCIAL CONTROL IN THE CITIES OF DUQUE DE CAXIAS AND RIO DE JANEIRO
15 DIANA DA VEIGA MANDELERT [pt] [en] REPETITION IN PRESTIGE S SCHOOLS: AMOUNT, WHEN AND HOW THEY HAPPEN?
[pt] REPETÊNCIA EM ESCOLAS DE PRESTÍGIO: QUANTO, QUANDO E COMO ACONTECEM
16 DIANA GOMES DA SILVA CERDEIRA [pt] [pt] MAPEANDO O PERFIL DOCENTE DE ESCOLAS DE PRESTÍGIO: CONTRIBUIÇÃO PARA A COMPREENSÃO DO SUCESSO ESCOLAR
[en] MAPPING TEACHERS PROFILE IN SCHOOLS OF PRESTIGE: A CONTRIBUTION TO THE UNDERSTANDING OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENT
17 DIANA MANDELERT [pt] [pt] PAIS NA GESTÃO DA ESCOLA: MUDAM AS RELAÇÕES? UMA ANÁLISE SOCIOLÓGICA DE UMA INSTITUIÇÃO JUDAICA
[en] PARENTS MANAGING THE SCHOOL: DOES THIS CHANGE THE RELATIONSHIP? SOCIOLOGICAL ANALYSIS OF A JEWISH INSTITUTION
18 DIANA MARCELA CUERVO ESCOBAR [es] [pt] CIDADÃOS IDEAIS NO PLANEJAMENTO DA FORMAÇÃO CIDADÃ NAS ESCOLAS: ANÁLISE DE DISCURSO DOS PLANOS NACIONAIS DE EDUCAÇÃO, COLOMBIANO E BRASILEIRO
[es] CIUDADANOS IDEALES EN LA PLANEACIÓN DE LA FORMACIÓN CIUDADANA EN LAS ESCUELAS: ANÁLISIS DE DISCURSO DE LOS PLANES NACIONALES DE EDUCACIÓN COLOMBIANO Y BRASILERO
[en] IDEAL CITIZENS IN THE EDUCATIONAL PLANNING OF EDUCATION FOR CITIZENSHIP IN SCHOOLS: DISCOURSE ANALYSIS OF THE DOCUMENTS OF NATIONAL EDUCATION PLANNING, FROM BRAZIL AND COLOMBIA
19 DIANA SAYÃO VIEIRA [pt] [pt] EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS E PLURALIDADE CULTURAL: A REALIDADE DE UM COLÉGIO SUPLETIVO DE ENSINO MÉDIO
[en] YOUTH AND ADULTS EDUCATION AND CULTURAL PLURALITY: THE REALITY OF A SUPPLEMENTARY HIGH SCHOOL
20 DIEGO CORREA LIMA DE AGUIAR DIAS [pt] [pt] DIREITOS HUMANOS EM SALA DE AULA: A COMPREENSÃO DE PROFESSORES SOBRE A ALIANÇA ENTRE AS SUAS DISCIPLINAS ESCOLARES E A EDH
[en] HUMAN RIGHTS IN THE CLASSROOM: TEACHERS UNDERSTANDING OF THE ALLIANCE BETWEEN THEIR SCHOOL SUBJECTS AND HRE
21 DIEGO MOTA [pt] [en] ASSESSMENT FOR LEARNING AND ITS SOCIAL REPRESENTATIONS AMONG BIOLOGY TEACHERS IN A LEADING SCHOOL 
[pt] AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM E SUAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS ENTRE PROFESSORES DE BIOLOGIA DE UMA ESCOLA DE REFERÊNCIA 
22 DIMAS AUGUSTO MARTORELLO FERNANDES [pt] [fr] ASPIRATIONS DE CARRIÈRE DES ÉTUDIANTS DIPLÔMÉS DU PIBID-PHILOSOPHIE DE LA REGION DU GRANDE RIO: RECHERCHE SUR LE TERRAIN EM MATIÈRE DE FORMATION POUR L ENSEIGNEMENT DE L ÉTAT DU RIO DE JANEIRO
[pt] ASPIRAÇÕES DE CARREIRA DOS ESTUDANTES EGRESSOS DO PIBID-FILOSOFIA DA REGIÃO DO GRANDE-RIO: PESQUISA DE CAMPO SOBRE A FORMAÇÃO PARA O ENSINO DE FILOSOFIA NO RJ
23 DIONE DANTAS DO AMARAL [pt] [en] BETWEEN THE MANUSCRIPT AND THE DIGITAL: TRANSFORMATIONS IN THE READING AND WRITING PRACTICES OF UNIVERSITY PROFESSORS IN THE CONTEMPORANEITY
[pt] ENTRE O MANUSCRITO E O DIGITAL: TRANSFORMAÇÕES NAS PRÁTICAS LEITORAS E ESCRITORAS DE PROFESSORES UNIVERSITÁRIOS NA CONTEMPORANEIDADE
Total: 23

<<