Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM EDUCAÇÃO
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Y - Z -  -
Filtro:

Total:    :  A

1 ADAILDA GOMES DE OLIVEIRA [pt] [en] EDUCATIONAL PUBLIC POLICIES OF THE MUNICIPALITIES IN THE STATE OF RIO DE JANEIRO: RELATIONS TO THE QUALITY INDICATORS OF 2005 AND 2007
[pt] POLÍTICAS PÚBLICAS EDUCACIONAIS DOS MUNICÍPIOS DO ESTADO DO RJ: RELAÇÕES COM OS INDICADORES DE QUALIDADE 2005 E 2007
-
-
[pt] [pt] O PROCESSO DE IMPLEMENTAÇÃO DO PDE-ESCOLA NO CONTEXTO DAS POLÍTICAS DE RESPONSABILIZAÇÃO: O CASO DA CIDADE DO RIO DE JANEIRO
[en] THE PROCESS OF IMPLEMENTATION OF PDE-ESCOLA IN THE CONTEXT OF ACCOUNTABILITY POLICIES: THE CASE OF THE CITY OF RIO DE JANEIRO
2 ADELIA MARIA NEHME SIMAO E KOFF [pt] [pt] ESCOLA, CONHECIMENTOS E CULTURAS: PROJETOS DE INVESTIGAÇÃO COMO ESTRATÉGIA TEÓRICO-METODOLÓGICA DE REORGANIZAÇÃO CURRICULAR
[en] THE SCHOOL, KNOWLEDGE AND CULTURE(S): INVESTIGATIVE PROJECTS AS A THEORETICAL-METHODOLOGICAL ESTRATEGY OF CURRICULAR ORGANIZATION
3 ADRIAN EVELYN LIMA HENRIQUES [pt] [en] EDUCATION, CONSERVATISM AND RELIGION: MAPPING AND ANALYSIS OF THE NEOCONSERVATIVE ADVANCE IN BRAZILIAN EDUCATION
[pt] EDUCAÇÃO, CONSERVADORISMOS E RELIGIÃO: MAPEAMENTO E ANÁLISE DO AVANÇO NEOCONSERVADOR NA EDUCAÇÃO BRASILEIRA
4 ADRIANA DA SILVA LISBOA TOMAZ [pt] [en] OCCUPATION OF THREE STATE SCHOOLS IN RIO DE JANEIRO: GROUP ACTION, CLAIMS, AND CONQUESTS
[pt] OCUPAÇÃO DE TRÊS ESCOLAS ESTADUAIS NO RIO DE JANEIRO: AÇÃO COLETIVA; REIVINDICAÇÕES E CONQUISTAS
5 ADRIANA DE ANDRADE GOMES [pt] [en] MEMORIES AND TRAJECTORIES OF STUDENTS OF PEDAGOGY IN THE ESTÁCIO DE SÁ UNIVERSITY 
[pt] MEMÓRIAS E TRAJETÓRIAS DE ESTUDANTES DE PEDAGOGIA DA UNIVERSIDADE ESTÁCIO DE SÁ 
6 ADRIANA GOMES RIBEIRO [pt] [pt] A CRIANÇA EM SITUAÇÃO DE ESCUTA: UMA APROXIMAÇÃO À AUDIÊNCIA INFANTIL DE RÁDIO
[en] CHILDREN IN LISTENING SITUATIONS: A STUDY ABOUT THE AUDIENCE OF RADIO ON CHILDHOOD
7 ADRIANA HOFFMANN FERNANDES [pt] [pt] AS MEDIAÇÕES NA PRODUÇÃO DE SENTIDO DAS CRIANÇAS SOBRE OS DESENHOS ANIMADOS 
[en] THE MEDIATIONS IN THE CONSTRUCTION OF MEANINGS THAT CHILDREN PRODUCE IN RELATION TO CARTOONS 
8 ADRIANA MARIA RIBEIRO GIL FERREIRA [pt] [en] HERMENEUTICS AND EDUCATION:  APPROXIMATIONS
[pt] HERMENÊUTICA E EDUCAÇÃO: APROXIMAÇÕES
-
-
[pt] [en] A HERMENEUTICAL ANALYSIS CONCERNING PREJUDICE AND DIALOGUE IN EDUCATION 
[pt] UMA ANÁLISE HERMENÊUTICA ACERCA DO PRECONCEITO E DO DIÁLOGO NA EDUCAÇÃO 
9 ADRIANE SOARES DOS SANTOS [pt] [pt] NÓS TEMOS O APRENDIZES, O AMANHÃ ESTÁ GARANTIDO: OS PROCESSOS DE APRENDIZAGEM DO SER SAMBISTA NA ESCOLA DE SAMBA MIRIM APRENDIZES DO SALGUEIRO
[en] NÓS TEMOS O APRENDIZES, O AMANHÃ ESTÁ GARANTIDO: THE LEARNING PROCESSES OF BEING A SAMBISTA IN THE ESCOLA DE SAMBA MIRIM APRENDIZES DO SALGUEIRO
10 ADRIENA CASINI DA SILVA [pt] [en] ALL OR NOTHING? WAYS OF EXPANSION AT COLÉGIO PEDRO II (IN THE 2000S): FROM TRADITION TO INNOVATION
[pt] É TUDO OU NADA? CAMINHOS DA EXPANSÃO NO COLÉGIO PEDRO II (ANOS 2000): DA TRADIÇÃO À INOVAÇÃO
11 ALDA SIQUEIRA LAGE DE OLIVEIRA [pt] [pt] O NÓ DA REDE: PERCEPÇÕES DOS AGENTES FORMULADORES E IMPLEMENTADORES SOBRE A POLÍTICA DE CORREÇÃO DE FLUXO DA/NA ALFABETIZAÇÃO
[en] THE NETWORK NODE: PERCEPTIONS OF THE FORMULATING AND IMPLEMENTING AGENTS ON THE FLOW CORRECTION POLICY OF/IN LITERACY
12 ALDENIRA MOTA DO NASCIMENTO [pt] [en] RELATIONS AND BUREAUCRATIC STYLES IN THE PUBLIC POLICY OF MEDIAEDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF RIO DE JANEIRO BETWEEN 1993 AND 2016 
[pt] RELAÇÕES E ESTILOS BUROCRÁTICOS NA POLÍTICA PÚBLICA DE MIDIAEDUCAÇÃO NO MUNICÍPIO DO RIO DE JANEIRO ENTRE 1993 E 2016 
13 ALESSANDRA FONTES IGLESIAS [pt] [en] ADDRESSING INEQUALITIES AT COLÉGIO PEDRO II: ASPECTS OF POLICY IMPLEMENTATION MANAGEMENT
[pt] ENFRENTAMENTO DAS DESIGUALDADES NO COLÉGIO PEDRO II: ASPECTOS DA GESTÃO DA IMPLEMENTAÇÃO DE POLÍTICAS
14 ALESSANDRA RIBEIRO BAPTISTA [pt] [en] ASSIGNMENTS OF THE PEDAGOGICAL ADVISOR IN THE PUBLIC SCHOOL: FROM ADMINISTRATIVE TO PRACTICAL
[pt] ATRIBUIÇÕES DO ORIENTADOR PEDAGÓGICO NA ESCOLA PÚBLICA: DAS QUESTÕES ADMINISTRATIVAS ÀS PRÁTICAS
15 ALESSANDRA VICTOR DO NASCIMENTO ROSA [pt] [pt] PESQUISANDO A RELAÇÃO EDUCAÇÃO INTEGRAL E(M) TEMPO INTEGRAL E CURRÍCULO NO BRASIL - PERÍODO 2000-2012: O QUE REVELAM AS PESQUISAS DE MESTRADO E DOUTORADO?
[en] SEARCHING THE RELATIONSHIP BETWEEN EDUCAÇÃO INTEGRAL AND CURRICULUM IN BRAZIL - PERIOD 2000-2012: WHAT MASTER AND DOCTORATE EMPIRICAL RESEARCH REVEAL?
16 ALEXANDRA COELHO PENA [pt] [pt] PARA EXPLICAR O PRESENTE TEM QUE ESTUDAR A HISTÓRIA DO PASSADO: NARRATIVAS DE PROFISSIONAIS DE ESCOLAS COMUNITÁRIAS DE EDUCAÇÃO INFANTIL DA BAIXADA FLUMINENSE
[en] TO EXPLAIN THE PRESENT, YOU MUST STUDY THE STORY OF THE PAST: PROFESSIONAL NARRATIVES OF COMMUNITY PRESCHOOLS IN THE BAIXADA FLUMINENSE
17 ALEXANDRE MAIA DO BOMFIM [pt] [pt] DESVENDANDO A ÁREA DE TRABALHO E EDUCAÇÃO: ESTUDO SOBRE A PRODUÇÃO E OS PRODUTORES DO GT TRABALHO E EDUCAÇÃO DA ANPED
[en] UNCOVERING THE WORK AND EDUCATION AREA:  A STUDY ABOUT THE PRODUCTION AND THE PRODUCERS OF THE ANPED S WORK AND EDUCATION WORKGROUP
18 ALEXANDRE SILVA BORTOLINI DE CASTRO [pt] [pt] DIVERSIDADE SEXUAL NA ESCOLA: CURRÍCULO E PRÁTICA PEDAGÓGICA
[en] SEXUAL DIVERSITY IN SCHOOL: CURRICULUM AND PRACTICE
19 ALICE PEREIRA XAVIER [pt] [pt] JOVENS ELITES ESCOLARES: UMA ANÁLISE SOCIOLÓGICA DOS HÁBITOS DE LEITURA
[en] YOUTH ELITE SCHOOLS:  A SOCIOLOGICAL ANALYSIS OF THE READING HABITS
-
-
[pt] [pt] O HABITUS ESCOLAR NA CONSTRUÇÃO DA QUALIDADE DO ENSINO 
[en] THE HABITUS IN THE CONSTRUCTION OF EDUCATIONAL QUALITY 
20 ALINE DE MENDONÇA BRASILINO [pt] [pt] FORMAÇÃO DE PROFESSORES E A PRÁTICA PEDAGÓGICA COM TECNOLOGIAS: ESTUDO DA CORRELAÇÃO NA BASE TIC EDUCAÇÃO 2014
[en] TEACHERS TRAINING AND EDUCATIONAL PRACTICE WITH TECHNOLOGIES: A CORRELATIONAL STUDY ON THE TIC EDUCAÇÃO 2014 DATA BASIS
21 ALINE DE OLIVEIRA BRAGA [pt] [en] CHILDREN IN TRANSITS: NEGOTIATING DIFFERENCES IN A NEIGHBORHOOD ON THE OUTSKIRTS OF RIO DE JANEIRO
[pt] CRIANÇAS EM TRÂNSITOS: NEGOCIANDO DIFERENÇAS EM UM BAIRRO PERIFÉRICO CARIOCA
22 ALINE FARIA SILVEIRA [pt] [en] LIVING IN YIDDISH: LULLABY, CHILDHOOD, MEMORY AND NARRATIVE
[pt] VIVER EM YIDDISH: EMBALO, INFÂNCIA, MEMÓRIA E NARRATIVA
23 ALINE SILVA MACHADO [pt] [en] DRUG EDUCATION AT SCHOOLS: CONCEPTS AND PRACTICES OF TEACHERS THAT CONCLUDED A DISTANCE LEARNING COURSE ON THE SUBJECT
[pt] EDUCAÇÃO SOBRE DROGAS NA ESCOLA: CONCEPÇÕES E PRÁTICAS DE PROFESSORES EGRESSOS DE UM CURSO EAD SOBRE O TEMA
24 ALLAN DO CARMO SILVA [pt] [pt] COALIZÃO CONSERVADORA RELIGIOSA EM POLÍTICAS EDUCACIONAIS: DESAFIOS A UMA EDUCAÇÃO PLURAL E LAICA
[en] RELIGIOUS CONSERVATIVE COALITION IN EDUCATIONAL POLICIES: CHALLENGES TO A PLURAL AND SECULAR EDUCATION
25 ALVARO AUGUSTO BERMUDO DE OLIVEIRA [pt] [pt] PROGRAMA SAÚDE NA ESCOLA CARIOCA E EDUCAÇÃO INFANTIL: IMPLEMENTAÇÃO DE UMA POLÍTICA PÚBLICA INTERSETORIAL NA CIDADE DO RIO DE JANEIRO
[en] THE CARIOCA SCHOOL HEALTH PROGRAM AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION: IMPLEMENTING AN INTER-SECTORIAL PUBLIC POLICY IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO
26 ANA CAROLINA BRASIL DE OLIVEIRA [pt] [pt] A PENETRAÇÃO DA EDUCAÇÃO AMBIENTAL CRÍTICA NOS ARTIGOS PUBLICADOS NA ANPED 
[en] THE PENETRATION OF CRITICAL ENVIRONMENTAL EDUCATION IN ARTICLES PUBLISHED IN ANPED 
27 ANA CAROLINA PONTES COSTA [pt] [pt] EFICÁCIA E EQUIDADE ESCOLAR: UM ESTUDO EM ESCOLAS COM ALUNOS BENEFICIÁRIOS DO PROGRAMA BOLSA FAMÍLIA NO ESTADO DE MATO GROSSO DO SUL
[en] SCHOOL EFFECTIVENESS AND EQUITY: A STUDY IN SCHOOLS WITH BENEFICIARY STUDENTS OF BOLSA FAMÍLIA PROGRAM IN MATO GROSSO DO SUL STATE
28 ANA CLAUDIA MARTINEZ PINHEIRO [pt] [pt] QUE CRIANÇAS SÃO ESTAS? RETRATOS DE INFÂNCIA A PARTIR DE CADERNOS DE TEXTO
[en] WHO ARE THESE KIDS?  PORTRAITS OF CHILDHOOD BASED ON CHILDREN S WRITINGS
29 ANA CRISTINA PRADO DE OLIVEIRA [pt] [pt] POLÍTICA PÚBLICA E PRÁTICA DOCENTE: QUANDO E COMO DIALOGAM NO ESPAÇO ESCOLAR: A EXPERIÊNCIA EM UMA ESCOLA MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO.
[en] PUBLIC POLICY AND TEACHING PRACTICE: WHEN AND HOW THEY DIALOGUE IN THE SCHOOL: THE EXPERIENCE OF A SCHOOL IN RIO DE JANEIRO
-
-
[pt] [pt] AS RELAÇÕES ENTRE DIREÇÃO, LIDERANÇA E CLIMA ESCOLAR EM ESCOLAS MUNICIPAIS DO RIO DE JANEIRO 
[en] THE RELATIONSHIP BETWEEN PRINCIPALS, LEADERSHIP AND SCHOOL ENVIRONMENT IN THE MUNICIPAL SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO 
30 ANA KARLA PEREIRA DE MIRANDA [pt] [pt] A IDENTIDADE DO PROFESSOR DE ESPANHOL: UM ESTUDO COM FOCO NO ESTÁGIO CURRICULAR
[en] SPANISH TEACHER IDENTITY: A STUDY FOCUSED ON THE PRACTICUM
31 ANA KELY MARTINS DA SILVA [pt] [en] ACADEMIC TRAJECTORIES OF PROFESSORS FROM THE LETTERS AND MATHEMATICS COURSES FROM UNIVERSIDADE DO ESTADO DO PARÁ (UEPA) 
[pt] TRAJETÓRIAS FORMATIVAS DOS PROFESSORES DOS CURSOS DE LETRAS E MATEMÁTICA DA UNIVERSIDADE DO ESTADO DO PARÁ (UEPA) 
32 ANA LUCIA CUNHA FERNANDES [pt] [pt] A SANTA CAUSA DA INSTRUÇÃO E O PROGREDIMENTO DA HUMANIDADE: REVISTAS PEDAGÓGICAS E CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO PEDAGÓGICO NO BRASIL E EM PORTUGAL NO FINAL DO SÉCULO XIX
[en] THE HOLY CAUSE OF EDUCATION AND THE PROGRESS OF THE HUMANKIND: THE PEDAGOGICAL JOURNALS AND THE CONSTRUCTION OF THE PEDAGOGICAL KNOWLEDGE IN BRAZIL AND PORTUGAL AT THE END OF THE XIX CENTURY
33 ANA LUCIA VAZ DA SILVA [pt] [pt] NÚMEROS REAIS NO ENSINO MÉDIO: IDENTIFICANDO E POSSIBILITANDO IMAGENS CONCEITUAIS
[en] REAL NUMBERS IN HIGH SCHOOL: IDENTIFYING AND PROVIDING CONCEPTUAL IMAGES
34 ANA LUISA ANTUNES [pt] [pt] PROFISSIONALIDADE DOCENTE EM UMA ESCOLA PRIVADA DE REDE 
[en] TEACHER PROFESSIONALITY IN A PRIVATE SCHOOL NETWORK 
-
-
[pt] [en] HIERARCHIES OF POWER OF INSTITUTIONS IN THE FIELD OF EDUCATION 
[pt] HIERARQUIAS DE PODER DE INSTITUIÇÕES NA ÁREA DA EDUCAÇÃO 
35 ANA LUIZA HONORATO DE SALES [pt] [pt] EU SOU MÃE, NÃO SOU PROFESSORA: MEDIAÇÃO FAMILIAR NO ENSINO REMOTO DURANTE A PANDEMIA DE COVID-19
[en] I M A MOTHER, I M NOT A TEACHER: PARENTAL MEDIATION IN REMOTE EDUCATION DURING A COVID-19 PANDEMIC
36 ANA LUIZA MAIA GAMA FERNANDES [pt] [pt] INVENTANDO O FOTOLIVRO DE LITERATURA NO BRASIL D OS SERTÕES DE EUCLIDES AOS SERTÕES DE BISILLIAT 
[en] INVENTING LITERARY PHOTOBOOK IN BRAZIL: FROM OS SERTÕES BY EUCLIDES TO OS SERTÕES BY BISILLIAT
37 ANA MARIA BASTOS LOUREIRO [pt] [pt] CULTURA, IDENTIDADE E MEDIAÇÃO: O COTIDIANO DE UMA PROFESSORA
[en] CULTURE,IDENTITY AND MEDIATION : THE DALLY LIFE OF A TEACHER
-
-
[pt] [pt] PRÁTICAS DE LEITURA E ESCRITA EM UMA ESCOLA NA CONTEMPORANEIDADE: O MANUSCRITO, O IMPRESSO E O DIGITAL
[en] READING AND WRITING PRACTICES IN A CONTEMPORARY SCHOOL: HANDWRITING, PRINT AND DIGITAL
38 ANA MARIA DOS SANTOS [pt] [pt] CRIANÇAS DA EDUCAÇÃO INFANTIL E EQUIPAMENTOS CULTURAIS NO MUNICÍPIO DE MACEIÓ: RELAÇÕES IM/POSSÍVEIS?
[en] EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CULTURAL EQUIPAMENTS IN THE MUNICIPALITY OF MACEIÓ: IM/POSSIBLE RELATIONS?
39 ANA PAULA DA SILVA SANTOS [pt] [pt] AH... NÃO TEM AULA DE EDUCAÇÃO FÍSICA? ENTÃO EU VOU EMBORA!: O ENSINO DA EDUCAÇÃO FÍSICA NO ENSINO MÉDIO E A PERSPECTIVA DA EDUCAÇÃO INTERCULTURAL
[en] WHAT ... DOES NOT HAVE A PHYSICAL EDUCATION CLASS? SO I M LEAVING!: THE TEACHING OF PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL AND THE PERSPECTIVE OF INTERCULTURAL EDUCATION
40 ANA TERESA DE CARVALHO CORREA DE OLIVEIRA [pt] [en] KNOWLEDGES AND PRACTICES OF PRESERVICE PRIMARY TEACHERS´EDUCATORS FOR THE MATHEMATICS TEACHING IN THE ELEMENTARY SCHOOL  
[pt] SABERES E PRÁTICAS DE FORMADORES DE PROFESSORES QUE VÃO ENSINAR MATEMÁTICA NOS ANOS INICIAIS 
41 ANA VALERIA DE FIGUEIREDO DA COSTA [pt] [pt] IMAGENS FOTOGRÁFICAS DE PROFESSORAS: UMA TRAJETÓRIA VISUAL DO MAGISTÉRIO EM ESCOLAS MUNICIPAIS DO RIO DE JANEIRO NO FINAL DO SÉCULO XIX E INÍCIO DO SÉCULO XX
[en] PHOTOGRAPHIC IMAGES OF TEACHERS: A VISUAL JOURNEY THROUGH THE TEACHING PROFESSION IN ELEMENTARY SCHOOLS IN RIO DE JANEIRO AT THE END OF THE 19TH CENTURY AND THE BEGINNING OF THE 20TH
42 ANAKEILA DE BARROS STAUFFER [pt] [en] POLITICAL-PEDAGOGIC PROJECT:: INSTRUMENT FOR CONSENSUS AND/OR A CONTRA-HEGEMONIC LOGIC TO CAPITAL?
[pt] PROJETO POLÍTICO-PEDAGÓGICO: INSTRUMENTO CONSENSUAL E/OU CONTRA-HEGEMÔNICO À LÓGICA DO CAPITAL?
[es] PROYECTO POLÍTICO-PEDAGÓGICO: INSTRUMENTO CONSENSUAL Y/O CONTRA-HEGEMÓNICO A LA LÓGICA DEL CAPITAL?
43 ANDERSON XAVIER TIBAU GONÇALVES [pt] [pt] A PEDAGOGIA DO SPRAY: O QUE FAZ O GRAFITEIRO, GRAFITEIRO
[en] THE PEDAGOGY OF THE SPRAY: HOW ONE BECOMES A GRAFFITI WRITTER
44 ANDRE LUIZ DIAS LIMA [pt] [pt] A JUVENTUDE NO TEXTO LITERÁRIO E NA INDÚSTRIA CULTURAL 
[en] THE YOUTH IN THE LITERARY TEXT AND CULTURAL INDUSTRY 
45 ANDRE LUIZ REGIS DE OLIVEIRA [pt] [en] BETWEEN SCHOOL AND FAMILY: NUANCES OF AN (DIS)ENCOUNTER
[pt] ENTRE A ESCOLA E A FAMÍLIA: NUANCES DE UM (DES)ENCONTRO
46 ANDRE LUIZ REYNAUD SAMPAIO [pt] [pt] A EDUCAÇÃO À PROVA DE CÓDIGO: PERSPECTIVAS DOCENTES SOBRE A PERSONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO
[en] CODE-PROOF EDUCATION: TEACHING PERSPECTIVES ON THE PERSONALIZATION OF EDUCATION
47 ANDREA CRISTINA PAVAO BAYMA [pt] [en] EXCLUSION AND INCLUSION OF STUDENTS FROM THE POPULAR CLASSES IN UNIVERSITY:  THE ROLE OF READING AND WRITING
[pt] INCLUSÃO E EXCLUSÃO DAS CAMADAS POPULARES NA UNIVERSIDADE: O PAPEL DA LEITURA E DA ESCRITA
48 ANDREA MULLER GARCEZ [pt] [en] AMUSE, HAVE FUN AND LEARN: THE RELATIONS BETWEEN CHILDREN AND RECOMMENDED CHILDREN’S TELEVISION
[pt] ANIMAR, SE DIVERTIR E APRENDER: AS RELAÇÕES DE CRIANÇAS COM PROGRAMAS ESPECIALMENTE RECOMENDADOS
-
-
[pt] [pt] REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DO CYBERBULLYING NA MÍDIA E NA ESCOLA 
[en] SOCIAL REPRESENTATION OF CYBERBULLYING IN THE MEDIA AND IN THE SCHOOL 
49 ANDREA PAULA DE SOUZA WALDHELM [pt] [en] EDUCATIONAL MANAGEMENT IN MUNICIPAL PUBLIC SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO: THE CASES OF ITABORAÍ AND ANGRA DOS REIS
[pt] GESTÃO EDUCACIONAL EM REDES MUNICIPAIS DE ENSINO DO RIO DE JANEIRO: OS CASOS DE ITABORAÍ E ANGRA DOS REIS
50 ANDREA VICENTE TOLEDO ABREU [pt] [en] APPRENTICESHIP IN CINEMA BETWEEN GENERATIONS: FROM HUMBERTO MAURO TO THE AUDIOVISUAL POLE OF ZONA DA MATA MINEIRA
[pt] APRENDIZADOS INTERGERACIONAIS EM CINEMA: DE HUMBERTO MAURO AO POLO AUDIOVISUAL DA ZONA DA MATA MINEIRA
51 ANDRIELE FERREIRA MURI [pt] [pt] LETRAMENTO CIENTÍFICO NO BRASIL E NO JAPÃO A PARTIR DOS RESULTADOS DO PISA 
[en] SCIENTIFIC LITERACY IN BRASIL AND JAPAN THROUGH PISA S RESULTS 
52 ANDRÉIA MARTINS DE OLIVEIRA SANTO [pt] [pt] QUALIDADE DE ENSINO EM DUAS ESCOLAS DA REDE MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO: O QUE PRODUZ A DIFERENÇA?
[en] TEACHING QUALITY IN TWO PUBLIC SCHOOLS IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO: WHAT MAKES THE DIFFERENCE?
-
-
[pt] [pt] PROCESSO DE MUNICIPALIZAÇÃO DO ENSINO FUNDAMENTAL NO ESTADO DO RIO DE JANEIRO E OS DESAFIOS PARA A GESTÃO EDUCACIONAL EM TRÊS MUNICÍPIOS: ANGRA DOS REIS, ITABORAÍ E TERESÓPOLIS
[en] THE MUNICIPALIZATION PROCESS OF ELEMENTARY SCHOOL AND THE CHALLENGES FACED BY EDUCATION MANAGEMENT AT THREE CITIES: ANGRA DOS REIS, ITABORAÍ AND TERESÓPOLIS
53 ANELISE MONTEIRO DO NASCIMENTO [pt] [en] CHILDHOOD AND CITY: CHILDREN AND ADULTS AT A SMALL PUBLIC SQUARE IN RIO DE JANEIRO.
[pt] INFÂNCIA E CIDADE: CRIANÇAS E ADULTOS EM UMA PRACINHA DO RIO DE JANEIRO
-
-
[pt] [en] CHILDHOOD AND EXPERIENCE: BEING A CHILD IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS ROUTINE
[fr] ENFANCE ET EXPERIENCE: ÊTRE ENFANT AU SEIN DES ÉTABLISSEMENTS D ENSEIGNEMENT
[pt] INFÂNCIA E EXPERIÊNCIA: SER CRIANÇA NO COTIDIANO DAS INSTITUIÇÕES EDUCACIONAIS
54 ANGELA CRISTINA FORTES IORIO [pt] [pt] SALA DE PROFESSORES DE UMA ESCOLA DE REDE DO SUBÚRBIO CARIOCA: ESPAÇO DE SOCIALIZAÇÃO PROFISSIONAL
[en] TEACHERS ROOM OF NETWORK SCHOOL OF RIO DE JANEIRO: SPACE OF PROFESSIONAL SOCIALIZATION
55 ANGELA SILVA DE SOUSA [pt] [pt] A LEI 10.639/03 NO ENSINO FUNDAMENTAL: UM ESTUDO DE CASO EM NOVA IGUAÇU/RJ
[en] THE 10.639/03 ACT ON PRIMARY SCHOOL: A CASE STUDY IN THE CITY OF NOVA IGUAÇU
56 ANNA BEATRIZ DE ALMEIDA WAEHNELDT [pt] [pt] A EMERGÊNCIA DA APRENDIZAGEM PROFISSIONAL NO BRASIL DO SÉCULO XXI: CONFLITOS E MIRAGENS FUTURAS
[en] THE EMERGENCE OF PROFESSIONAL LEARNING IN BRAZIL IN THE 21ST CENTURY: CONFLICTS AND FUTURE MIRAGES
57 ANNA CAROLINA AYRES PEREIRA BARBOSA [pt] [pt] ENSINO DE CIÊNCIAS E PLURALIDADE CULTURAL: PROFESSORES DE CIÊNCIA E TEMÁTICAS MULTICULTURAIS NO CURRÍCULO
[en] SCIENCE TEACHING AND CULTURAL PLURALITY:  SCIENCE TEACHERS AND MULTICULTURAL ISSUES INSIDE THE CURRICULUM
58 ANTONIA LANA DE ALENCASTRE CEVA [pt] [pt] O NEGRO EM CENA: A PROPOSTA PEDAGÓGICA DO TEATRO EXPERIMENTAL DO NEGRO (1944-1968)
[en] THE NEGRO ON THE SCENE: THE PEDAGOGICAL PROPOSAL OF THE NEGRO EXPERIMENTAL THEATER
59 ANTONIO JORGE PARAENSE DA PAIXÃO [pt] [pt] INTERCULTURALIDADE E POLÍTICA NA EDUCAÇÃO ESCOLAR INDÍGENA DA ALDEIA TEKO HAW - PARÁ 
[en] INTERCULTURALISM AND POLITICS IN SCHOLL EDUCATION INDIGENOUS VILLAGE TEKO HAW - PARÁ 
60 ARHETA FERREIRA DE ANDRADE [pt] [pt] POR UMA ESTÉTICA DE RESPEITO ÀS DIFERENÇAS: PROJETO PÁTIO DA FANTASIA
[en] TO AN ESTHETICS OF RESPECT TO DIFFERENCES: PROJECT PÁTIO DA FANTASIA
61 ARISTEO GONCALVES LEITE FILHO [pt] [en] POLICIES FOR THE EDUCATION OF CHILDREN IN BRAZIL IN THE YEARS 1950/1960 
[fr] POLITIQUES POUR LNULLÉDUCATION DE LNULLENFANT OU BRÉSIL AU COURS DES ANNÉES 1950-1960 
[pt] POLÍTICAS PARA A EDUCAÇÃO DA INFÂNCIA NO BRASIL NOS ANOS 1950/1960 
62 ARTUR GUILHERME C DA MOTTA [pt] [fr] GESTION PÉDAGOGIQUE ET ENSEIGNEMENT: LE TRAVAIL DU PROFESSEUR EN TANT QU EXPÉRIENCE SOCIALE
[pt] GESTÃO PEDAGÓGICA E DOCÊNCIA: O TRABALHO DO PROFESSOR COMO EXPERIÊNCIA SOCIAL
63 AUGUSTO CESAR GONCALVES E LIMA [pt] [pt] A ESCOLA É O SILÊNCIO DA BATUCADA? ESTUDO SOBRE A RELAÇÃO DE UMA ESCOLA PÚBLICA NO BAIRRO DE OSWALDO CRUZ COM A CULTURA DO SAMBA
[fr] L ÉCOLE EST - ELLE LE SILENCE DE LA BATUCADA? ETUDE DES RELATIONS ENTRE UNE ÉCOLE PUBLIQUE DU QUARTIER DE OSWALDO CRUZ ET LA CULTURE DU SAMBA
64 AUGUSTO CESAR ROSITO FERREIRA [pt] [en] TEXT AND THE CONTEXT IN THE RELATION AMONG STUDENTS, SCHOOL AND KNOWLEDGE 
[pt] TEXTO E CONTEXTO DA RELAÇÃO ALUNO, ESCOLA E SABER 
-
-
[pt] [pt] A LÓGICA DO SISTEMA ESCOLAR E A TRANSFIGURAÇÃO DO ENSINO E DA AVALIAÇÃO 
[en] THE LOGIC OF THE SCHOOL SYSTEM AND THE TRANSFIGURATION OF TEACHING AND EVALUATION 
Total: 64

<<