|
|
|
|
1 |
TALITA ROSETTI SOUZA MENDES |
[pt] |
[pt] NARRATIVAS DE EXPERIÊNCIAS DE JOVENS UNIVERSITÁRIOS COM DISLEXIA: CONSTRUÇÕES DE SI E DO OUTRO NOS CONTEXTOS DA ESCOLA E DA FAMÍLIA [en] NARRATIVES OF DYSLEXIC UNDERGRADUATE STUDENTS EXPERIENCES: CONSTRUCTION OF SELVES AND OTHERNESS IN SCHOOL AND FAMILY CONTEXTS
|
- |
- |
[pt] |
[en] MOTHERS IN MOVEMENT: NARRATIVE CONSTRUCTION ON NETWORK AGENCY FOR THE INCLUSION OF DYSLEXIC STUDENTS IN EDUCATIONAL SPHERES [pt] MÃES EM MOVIMENTO: CONSTRUÇÃO NARRATIVA SOBRE AGÊNCIA EM REDE PARA INCLUSÃO DE ESTUDANTES DISLÉXICOS EM ESFERAS EDUCACIONAIS
|
2 |
TARCISIO DA SILVA NICACIO |
[pt] |
[pt] EU ESTOU PERDIDA ENTRE O MEU SONHO, MEUS IDEAIS E MINHAS DÍVIDAS: UMA ANÁLISE DISCURSIVA DE EMOÇÕES COMO MICROPOLÍTICAS DE RESISTÊNCIA NO PROCESSO DE (TRANS)FORMAÇÃO DOCENTE [en] I M TORN BETWEEN MY DREAM, MY BELIEFS AND MY DEBTS: A DISCURSIVE ANALYSIS OF EMOTIONS AS MICROPOLITICS OF RESISTANCE IN AN EVER-TRANSFORMING PROCESS OF TEACHER EDUCATION
|
3 |
TERESA CRISTINA GOMES DE CARVALHO |
[pt] |
[pt] SABE, EU ME SENTI TOTALMENTE JOGADO ASSIM, O QUE EU VOU FAZER ASSIM AGORA, SABE?: OS CURSOS DE INGLÊS TRANSFORMADOS EM NÃO LUGARES ENTRELAÇADOS POR EMOÇÕES PARA OS PROFESSORES SOB A ÓTICA DO SISTEMA DE AVALIATIVIDADE [en] YOU KNOW, I FELT LIKE I HAD BEEN TOTALLY TOSSED INTO THIS, WHAT AM I GOING TO DO HERE NOW, YOU KNOW?: THE ENGLISH LANGUAGE SCHOOLS AS (NON) PLACES INTERTWINED WITH EMOTIONS FOR TEACHERS FROM THE PERSPECTIVE OF THE APPRAISAL THEORY
|
4 |
TERESA DIAS CARNEIRO |
[pt] |
[pt] CONTRIBUIÇÕES PARA UMA TEORIA DO PARATEXTO DO LIVRO TRADUZIDO: CASO DAS TRADUÇÕES DE OBRAS LITERÁRIAS FRANCESAS NO BRASIL A PARTIR DE MEADOS DO SÉCULO XX [en] CONTRIBUTIONS TO A THEORY OF PARATEXT OF THE TRANSLATED BOOK: THE CASE OF TRANSLATIONS OF FRENCH LITERARY WORKS IN BRAZIL SINCE THE MIDDLE OF THE 20TH CENTURY
|
5 |
THAIS DE FREITAS MONDINI BELLETTI |
[pt] |
[pt] O JEITO ERA DAR UM JEITO: A ANÁLISE DO CONCEITO DE JEITINHO BRASILEIRO EM CRÔNICAS NACIONAIS: UMA PERSPECTIVA INTERCULTURAL COM APLICABILIDADE PARA O ENSINO DE PORTUGUÊS LE/L2 [en] O JEITO ERA DAR UM JEITO: THE ANALYSIS OF THE CONCEPT OF BRAZILIAN JEITINHO IN NATIONAL CHRONICLES: AN INTERCULTURAL PERSPECTIVE WITH A CONTRIBUTION TO THE TEACHING OF PORTUGUESE FL/2L
|
6 |
THAIS REGINA SANTOS BORGES |
[pt] |
[en] FOSTERING CRITICAL FEELING: AN INTERSECTIONAL FEMINIST LOOK AT THE SOCIOCONSTRUCTION OF LANGUAGE TEACHERS SOCIAL IDENTITIES OF GENDER, RACE/ETHNICITY AND CLASS [pt] POR UM SENTIR CRÍTICO: UM OLHAR FEMINISTA INTERSECCIONAL SOBRE A SOCIOCONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES SOCIAIS DE GÊNERO, RAÇA/ETNIA E CLASSE DE PROFESSORAS DE LÍNGUAS
|
- |
- |
[pt] |
[pt] MULHERES BRANCAS, BRANQUITUDE E AFETO: REFLEXÕES ACERCA DE PERFORMANCES RACIAIS E AFETIVAS BRANCAS, O SENTIR CRÍTICO E O FAZER ACADÊMICO [en] WHITE WOMEN, RACISM AND AFFECT IN THE BRAZILIAN CONTEXT: REFLECTING UPON PERFORMANCES OF RACE AND AFFECT, ACADEMIC PRACTICES AND CRITICAL FEELING
|
7 |
THAMIRIS OLIVEIRA DE ARAUJO |
[pt] |
[en] IDENTITY LANDSCAPES IN THE DISCOURSE OF ENGLISH TEACHERS FROM PUBLIC SCHOOLS: A STUDY OF NARRATIVE AND EVALUATIVE PRACTICES [pt] PAISAGENS IDENTITÁRIAS NO DISCURSO DE PROFESSORES DE INGLÊS DA REDE MUNICIPAL: UM ESTUDO DE PRÁTICAS NARRATIVAS E AVALIATIVAS
|
8 |
THELMA CHRISTINA RIBEIRO CORTES |
[pt] |
[pt] EU ACHO QUE EU SÓ SEGURO A ONDA POR CAUSA DO AFETO: A LINGUÍSTICA APLICADA E AS PERCEPÇÕES DO SOFRIMENTO DE UM GRUPO DE PROFESSORES DA REDE PRIVADA DE ENSINO [en] I GUESS I JUST HANDLE IT BECAUSE OF AFFECTION: APPLIED LINGUISTICS AND THE PERCEPTIONS OF THE SUFFERING OF A GROUP OF TEACHERS THAT WORK IN THE PRIVATE SCHOOL SYSTEM
|
- |
- |
[pt] |
[pt] POR QUE DAR CONTINUIDADE À FORMAÇÃO ACADÊMICA?: UMA TRAVESSIA AUTOETNOGRÁFICA DE BUSCA POR ENTENDIMENTOS A PARTIR DO OLHAR DA PRÁTICA EXPLORATÓRIA [en] WHY CONTINUE OUR ACADEMIC EDUCATION?: AN AUTOETHNOGRAPHIC JOURNEY IN SEARCH OF UNDERSTANDINGS FROM THE PERSPECTIVE OF EXPLORATORY PRACTICE
|
9 |
TIAGO BATALHA DE OLIVEIRA |
[pt] |
[pt] ELISÃO NOMINAL E QUESTÕES DE INTERFACE: FRONTEIRAS PROSÓDICAS [en] NOMINAL GAPPING AND INTERFACE ISSUES: PROSODIC BOUNDARIES
|
Total: 9
|