Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W -
Filtro:

Total:    :  R

1 RACHEL DA COSTA MURICY [pt] [en] A PSYCHOLINGUISTIC INVESTIGATION OF WRITING IN L1 AND L2: A STUDY WITH ENGLISH TEACHERS
[pt] UMA INVESTIGAÇÃO PSICOLINGUÍSTICA DA ESCRITA EM L1 E L2: UM ESTUDO COM PROFESSORES DE INGLÊS
2 RAFAEL DA MATA SEVERINO [pt] [pt] TIPOS DE SOLUÇÃO DE TRADUÇÃO NO PAR LINGUÍSTICO PORTUGUÊS-LIBRAS: UMA REFLEXÃO A RESPEITO DOS CONCEITOS DE PROCEDIMENTOS, ESTILO E MULTIMODALIDADE APLICADOS À TRADUÇÃO
[en] TRANSLATION SOLUTION TYPES IN THE PORTUGUESE-BRAZILIAN SIGN LANGUAGE PAIR: A REFLECTION ON THE CONCEPTS OF PROCEDURES, STYLE AND MULTIMODALITY APPLIED
3 RAFAELA ARAUJO JORDAO RIGAUD PEIXOTO [pt] [pt] AVALIAÇÃO PROJETADA NO DISCURSO DE CHINESES E DE BRASILEIROS: SIMULACROS CULTURAIS
[en] PROJECTED EVALUATION IN THE DISCOURSE BY CHINESE AND BRAZILIANS: CULTURAL SIMULACRA
4 RAFAELA BUSSADE DE OLIVEIRA [pt] [en] CONSTRUCTIONS OF THE SELF AND THE OTHER: MULTIPLE PERSPECTIVES ON AUTISM IN THE FAMILY CONTEXT
[pt] CONSTRUÇÕES DO EU E DO OUTRO: MÚLTIPLOS OLHARES SOBRE O AUTISMO NO CONTEXTO DA FAMÍLIA
5 RAIANE OLIVEIRA SALLES [en] [pt] ENTENDENDO RECURSÃO E BUSCANDO POR AUTO-ENCAIXAMENTO EM PIRAHÃ: O CASO DAS CONSTRUÇÕES POSSESSIVAS
[en] UNDERSTANDING RECURSION AND LOOKING FOR SELF-EMBEDDING IN PIRAHÃ: THE CASE OF POSSESSIVE CONSTRUCTIONS
6 RAQUEL FREIRE DE SOUZA [pt] [en] I LL START ON MONDAY: THE CYCLIC STRUCTURE OF DIETING NARRATIVES AND THE CONSTRUCTION OF SUFFERING
[pt] SEGUNDA EU COMEÇO: A ESTRUTURA CÍCLICA DAS NARRATIVAS SOBRE DIETA E A CONSTRUÇÃO DO SOFRIMENTO
7 RENAN SILVA DA PIEDADE [pt] [pt] CONSTRUÇÕES IDENTITÁRIAS NO CONTEXTO DE FORMAÇÃO DOCENTE: CONVERSAS REFLEXIVAS COM UMA FUTURA PROFESSORA DE LÍNGUAS
[en] IDENTITY CONSTRUCTIONS IN THE CONTEXT OF TEACHER EDUCATION: REFLECTIVE CONVERSATIONS WITH A FUTURE LANGUAGE TEACHER
-
-
[pt] [pt] (DES)APRENDIZAGENS CRÍTICO-REFLEXIVAS NO/SOBRE OS CANDOMBLÉS: TRAJETÓRIAS, PERFORMANCES E FORMAS DE VIDA AUTOETNOGRAFADAS
[en] CRITICAL-REFLECTIVE (UN)LEARNING IN/ABOUT CANDOMBLÉS: AN AUTOETHNOGRAPHY OF TRAJECTORIES, PERFORMANCES AND FORMS OF LIFE
8 RENATA LOPES DE ALMEIDA RODRIGUES [pt] [pt] A PRÁTICA EXPLORATÓRIA NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA: REFLEXÃO E ÉTICA NO FAZER PEDAGÓGICO
[en] EXPLORATORY PRACTICE IN ENGLISH TEACHER EDUCATION: REFLECTION AND ETHICS IN PEDAGOGIC PRACTICE
9 RENATA MARTINS AMARAL [pt] [pt] DE LAGARTA A BORBOLETA: PROTAGONISMO DE MULHERES COM CÂNCER DE MAMA EM REDES SOCIAIS
[en] FROM CATERPILLAR TO BUTTERFLY: PROTAGONISM OF WOMEN WITH BREAST CANCER IN SOCIAL NETWORKS
10 RENE ALBERTO MORITZ DA SILVA E FORSTER [pt] [pt] ASPECTOS DO PROCESSAMENTO DE ORAÇÕES RELATIVAS: ANTECIPAÇÃO DE REFERENTES E INTEGRAÇÃO DE INFORMAÇÃO CONTEXTUAL
[en] RELATIVE CLAUSE PROCESSING: INCREMENTAL REFERENTIAL MAPPING AND INTEGRATION OF CONTEXTUAL INFORMATION
11 RICARDO CORREIA DA SILVA E SOUZA [pt] [pt] A TECNOLOGIA NO DESCOMPASSO ENTRE FORMAÇÃO UNIVERSITÁRIA E PRÁTICAS TRADUTÓRIAS: UMA PROPOSTA DE ABORDAGEM
[en] TECHNOLOGY AND THE GAP BETWEEN UNIVERSITY EDUCATION AND TRANSLATION PRACTICE: A PROPOSED APPROACH
12 ROBERTA DE FREITAS SOUZA MACHADO [pt] [pt] VOCÊ É A ESTRELA DO SHOW: UM ESTUDO SOBRE OS PROCESSOS IDENTITÁRIOS E CRENÇAS DE UMA PROFESSORA DE INGLÊS PARA CRIANÇAS
[en] YOU ARE THE STAR OF THE SHOW: A STUDY ABOUT THE IDENTITY PROCESSES AND BELIEFS OF A TEACHER OF ENGLISH FOR CHILDREN
13 RODRIGO COSTA DOS SANTOS [pt] [pt] PARE DE LEVAR A INTERNET A SÉRIO: A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DA POLARIZAÇÃO EM UM CANAL DO YOUTUBE À LUZ DO SISTEMA DE AVALIATIVIDADE
[en] STOP TAKING THE INTERNET SERIOUSLY: THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF POLARIZATION ON A YOUTUBE CHANNEL IN THE LIGHT OF THE APPRAISAL SYSTEM
14 RODRIGO RAMOS ELMAS [pt] [fr] ARGUMENTATION ET MÉTAPHORES MORALES DANS LE CONTEXTE POLITIQUE: ANALYSE DES NOTES STÉNOGRAPHIQUES DE PETROBRAS
[pt] ARGUMENTAÇÃO E METÁFORAS MORAIS NO CONTEXTO POLÍTICO: UMA ANÁLISE DAS NOTAS TAQUIGRÁFICAS DA CPI DA PETROBRAS
15 RONY CAMINITI RON-REN JUNIOR [pt] [en] I DON T FEEL LIKE I M A TYPICAL POLICE OFFICER, THANK GOD: THE DOING AND THE BEING OF POLICE OFFICERS IN PACIFYING CONTEXTS
[pt] NÃO ME SINTO UM PERFIL PADRÃO DE POLICIAL, GRAÇAS A DEUS: O FAZER E O SER POLICIAL EM CONTEXTOS DE PACIFICAÇÃO
-
-
[pt] [pt] A GENTE NÃO TEM COMO VOLTAR NO PASSADO: AS PRÁTICAS DE (RE)FORMULAÇÃO POR MEDIADORES DE CONFLITO EM SEQUÊNCIAS DE RECLAMAÇÕES E ACUSAÇÕES
[en] WE CAN T GO BACK IN TIME: (RE)FORMULATION PRACTICES BY CONFLICT MEDIATORS IN COMPLAINT AND ACCUSATION SEQUENCES
16 ROSANE FERNANDES LIRA DE OLIVEIRA [pt] [pt] CHEIO OU VAZIO?: EFEITOS SEMÂNTICOS E SINTÁTICOS NA PRODUÇÃO DO OBJETO DIRETO ANAFÓRICO
[en] FULL OR EMPTY?: SEMANTIC AND SYNTACTIC EFFECTS IN ANAPHORIC DIRECT OBJECT CODING
17 ROSANNE PAUZEIRO POUSADA [pt] [pt] TRADUÇÃO E INTERNACIONALIZAÇÃO DA LITERATURA BRASILEIRA: O PAPEL DA FUNDAÇÃO BIBLIOTECA NACIONAL
[en] TRANSLATION AND INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN LITERATURE: THE ROLE OF THE NATIONAL LIBRARY OF BRAZIL
18 RUBIANE GUILHERME VALERIO [pt] [pt] A FUNÇÃO COESIVA DAS NOMINALIZAÇÕES EM REDAÇÕES ESCOLARES NA PERSPECTIVA SISTÊMICO-FUNCIONAL 
[en] THE OHESIVE FUNCTION OF NOMINALIZATIONS IN STUDENTS’ WRITTEN PRODUCTION: A SYSTEMIC-FUNCTIONAL PERSPECTIVE
Total: 18

<<