Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W -
Filtro:

Total:    :  L

1 LANA BETH AYRES FRANCO DE ARAUJO [pt] [pt] O PROCESSO DE PUBLICAÇÃO DE OBRAS LITERÁRIAS TRADUZIDAS 
[en] THE PROCESS OF PUBLISHING LITERARY WORKS 
2 LARISSA CORREA BATISTA GUIMARAES [pt] [pt] HABILIDADES LINGUÍSTICAS EM CRIANÇAS PRÉ-ESCOLARES NO ESPECTRO AUTISTA: RASTREIO DE DIFICULDADES GRAMATICAIS EM TAREFAS DE COMPREENSÃO
[en] LANGUAGE ABILITIES IN PRESCHOOL CHILDREN ON THE AUTISM SPECTRUM: GRAMMATICAL DIFFICULTY TESTS IN COMPREHENSION TASKS
3 LARISSA LINS DE FREITAS OLIVEIRA [pt] [pt] ARIA DA CAPO: TRADUÇÃO ANOTADA DE UMA PEÇA DE EDNA ST. VINCENT MILLAY
[en] ARIA DA CAPO: AN ANNOTATED TRANSLATION OF A PLAY BY EDNA ST. VINCENT MILLAY
4 LARISSA MAGALHÃES COSTA [pt] [en] AUDIO DESCRIPTION IN FILMS: HISTORY, CONCEPTUAL DISCUSSION, AND RECEPTION RESEARCH
[pt] AUDIODESCRIÇÃO EM FILMES: HISTÓRIA, DISCUSSÃO CONCEITUAL E PESQUISA DE RECEPÇÃO
5 LARISSA RANGEL FERRARI [pt] [pt] O PROCESSAMENTO SINTÁTICO EM IDOSOS: COMPREENSÃO DE SENTENÇAS AMBÍGUAS E CORRELAÇÃO COM FUNÇÕES EXECUTIVAS
[en] SYNTACTIC PROCESSING IN THE ELDERLY: COMPREHENSION OF AMBIGUOUS SENTENCES AND CORRELATION WITH EXECUTIVE FUNCTIONS
-
-
[pt] [pt] AVALIAÇÃO DE LINGUAGEM NO DIAGNÓSTICO DE CASOS DE COMPROMETIMENTO COGNITIVO LEVE: PROPOSTA DE UM INSTRUMENTO DE VERIFICAÇÃO DE HABILIDADES SINTÁTICAS NO ENVELHECIMENTO
[en] SYNTACTIC PROCESSING IN THE ELDERLY: COMPREHENSION OF AMBIGUOUS SENTENCES AND ITS CORRELATION WITH EXECUTIVE FUNCTIONS
6 LARISSA RUMIANTZEFF [pt] [pt] THERE S A PLACE FOR US: A QUESTÃO DA IMIGRAÇÃO EM ADAPTAÇÕES DE WEST SIDE STORY NOS SÉCULOS XX E XXI
[en] THERE S A PLACE FOR US: THE IMMIGRATION ISSUE IN 20TH AND 21ST CENTURY ADAPTATIONS OF WEST SIDE STORY
7 LAURA ALVARENGA COSTA RIBEIRO [pt] [en] FEMINIST PANDEMIC: A CASE STUDY OF GENDERED HATE SPEECH ON INSTAGRAM
[pt] PANDEMIA FEMINISTA: UM ESTUDO DE CASO SOBRE DISCURSO DE ÓDIO DE GÊNERO NO INSTAGRAM
8 LAURA MELISSA PISSANI SEGURA [pt] [en] METAPHOR AND METONYMY IN VERBAL LOCUTIONS WITH BODY PARTS IN SPANISH: A COGNITIVE APPROACH
[pt] METÁFORA E METONÍMIA EM LOCUÇÕES VERBAIS DO ESPANHOL ENVOLVENDO PARTES DO CORPO: UMA ABORDAGEM COGNITIVA
[es] METÁFORA Y METONIMIA EN LOCUCIONES VERBALES EN ESPAÑOL CON PARTES DEL CUERPO: UN ENFOQUE COGNITIVO
9 LEANDRO DA SILVA GOMES CRISTOVAO [pt] [pt] NEGOCIAÇÕES COM O ARMÁRIO: HOMOSSEXUALIDADES E ESTIGMA EM NARRATIVAS DE HISTÓRIA DE VIDA
[en] NEGOTIATIONS WITH THE CLOSET: HOMOSEXUALITIES AND STIGMA IN NARRATIVES OF LIFE STORIES
10 LEANDRO MAGALHAES DE OLIVEIRA [pt] [pt] AND YET TO TIMES IN HOPE MY VERSE SHALL STAND: UMA BREVE HISTÓRIA DAS TRADUÇÕES BRASILEIRAS DOS SONETOS SHAKESPEARIANOS
[en] AND YET TO TIMES IN HOPE MY VERSE SHALL STAND: A BRIEF HISTORY OF BRAZILIAN TRANSLATIONS OF THE SHAKESPEARIAN SONNETS
11 LEONARDO MIGUEL [pt] [en] ARGUMENTATION IN HIGH SCHOOL WRITING: ANALYSIS OF ELEMENTS OF MODALITY AND EVALUATION THROUGH THE SYSTEMIC-FUNCTIONAL PERSPECTIVE
[pt] ARGUMENTAÇÃO EM REDAÇÕES ESCOLARES: ANÁLISE DE ELEMENTOS MODALIZADORES E AVALIATIVOS NA PERSPECTIVA SISTÊMICO-FUNCIONAL
12 LIVIA MARIA AIRES DE CASTRO [pt] [pt] ESCRITA, ESCOLA E LETRAMENTO: PRODUÇÃO TEXTUAL NA PERSPECTIVA DA AVALIATIVIDADE E DA LINGUÍSTICA SISTÊMICO-FUNCIONAL
[en] WRITING, SCHOOL AND LITERACY: STUDENT TEXTS THROUGH APPRAISAL THEORY AND SYSTEMIC-FUNCTIONAL LINGUISTICS
13 LORENA ARAUJO ALVES [pt] [pt] A GENTE CONTINUA MERECENDO RESPEITO POR FAZER POLE DANCE: UMA ANÁLISE DISCURSIVA DE ESTIGMAS E IDENTIDADES EM NARRATIVAS DE MULHERES POLE DANCERS
[en] WE CONTINUE TO DESERVE RESPECT FOR DOING POLE DANCE: A DISCURSIVE ANALYSIS OF STIGMAS AND IDENTITIES IN NARRATIVES OF FEMALE POLE DANCERS
14 LUANE CHRISTINE VIEIRA PONTES [pt] [pt] EU NÃO QUERO AS MINHAS FILHA FICA LIMPANDO CHÃO, SENDO HUMILHADA, PISADA, ENTENDEU?: NARRATIVAS DE TRABALHADORAS POBRES
[en] I DON’T WANT MY DAUGHTERS CLEANING THE FLOOR AND BEING HUMILIATED, YOU KNOW?: WORKING LADIES’ NARRATIVES
15 LUANE DA COSTA PINTO LINS FRAGOSO [pt] [en] INTEGRATION OF LINGUISTIC AND GRAPHIC INFORMATION IN MULTIMODAL COMPREHENSION OF STATISTICAL GRAPHS: A PSYCHOLINGUISTIC ASSESSMENT
[pt] INTEGRAÇÃO DE INFORMAÇÃO LINGUÍSTICA E GRÁFICA NA COMPREENSÃO MULTIMODAL DE GRÁFICOS ESTATÍSTICOS: UMA AVALIAÇÃO PSICOLINGUÍSTICA
16 LUCAS FELIPE DE OLIVEIRA SANTIAGO [pt] [en] RHYMING WITH THE OTHER: (META)PRAGMATICS IN/ABOUT FEMALE RAP BATTLES ON YOUTUBE
[pt] RIMANDO COM A OUTRIDADE: (META)PRAGMÁTICAS NAS/SOBRE BATALHAS DE RAP FEMININAS NO YOUTUBE
-
-
[pt] [pt] MINHA CASA, MINHA VIDA: OS ESPAÇOS-TEMPOS DE UM CONJUNTO HABITACIONAL EM JAPERI
[en] MINHA CASA, MINHA VIDA: THE SPACES-TIME OF A HOUSING DEVELOPMENT IN JAPERI
17 LUCAS REZENDE ALMEIDA [pt] [pt] FLUTUAÇÕES SEMÂNTICAS EM ESTRUTURAS VERBAIS PERIFRÁSTICAS MODAIS E ASPECTUAIS RELEVANTES PARA O PORTUGUÊS COMO SEGUNDA LÍNGUA 
[en] SEMANTIC FLUCTUATIONS IN ASPECTUAL AND MODAL PERIPHRASIS CONSTRUCTIONS INTENDED FOR USE IN PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE 
-
-
[pt] [pt] DE PERÍFRASES E NÃO PERÍFRASES: UM CONTINUUM SEMÂNTICOSINTÁTICO DAS ESTRUTURAS VERBO + PREPOSIÇÃO + INFINITIVO E SUA APLICAÇÃO AO ENSINO DE PL2E
[en] ON PERIPHRASES AND NON-PERIPHRASES: A SEMANTIC-SYNTACTIC CONTINUUM OF THE VERB + PREPOSITION + INFINITIVE STRUCTURES AND ITS APPLICATION TO THE PSL/PFL TEACHING PROCESS
18 LUCIANA AZEVEDO CAMARA [pt] [pt] NAS ONDAS DO RÁDIO E NA BOCA DO POVO: ASPECTOS DA CULTURA BRASILEIRA RELEVANTES PARA PL2E PRESENTES EM PROGRAMAS DE CONSULTAS E CONSELHOS
[en] ON THE RADIO AND IN PEOPLE S TALK: RELEVANT ASPECTS OF THE BRAZILIAN CULTURE TO THE TEACHING OF PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE PRESENT IN ADVICE SEEKING AND GIVING PROGRAMS
19 LUCIANA DA SILVA RIBEIRO [pt] [pt] FANFICTION: REESCRITAS ARCÔNTICAS
[en] FANFICTION: ARCHONTIC REWRITINGS
20 LUCIANA DAMASCENO KREUTZFELD [pt] [pt] COLORINDO AS AULAS DE PL2E: O VALOR METAFÓRICO DAS COLOCAÇÕES FORMADAS POR SUBSTANTIVO (MAIS) ADJETIVO DE COR
[en] COLORING THE PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE CLASSES: THE METAPHORICAL VALUE OF COLLOCATIONS FORMED BY NOUN AND COLOR ADJECTIVE
21 LUCIANA DE MESQUITA SILVA [pt] [pt] LITERATURA TRADUZIDA EM FOCO: TONI MORRISON E BELOVED NO CONTEXTO CULTURAL BRASILEIRO
[en] TRANSLATED LITERATURE IN FOCUS: TONI MORRISON AND BELOVED IN THE BRAZILIAN CULTURAL CONTEXT
22 LUCIANA VASCONCELLOS P DE MENDONCA [pt] [en] AND I M A ROSE!: THE ROLE OF REWRITERS AND PATRONS IN THE INTRODUCTION OF EMILY DICKINSON INTO THE BRAZILIAN LITERARY SYSTEM
[pt] E EIS-ME UMA ROSA!: O PAPEL DOS AGENTES DE REESCRITA E PATRONAGEM NA INSERÇÃO DE EMILY DICKINSON NO SISTEMA LITERÁRIO BRASILEIRO
23 LUDMILA PIMENTA SALLES MILHORANCE [pt] [en] ANAPHOR RESOLUTION IN THE CONTEXT OF SLUICING: THE CASE OF BRAZILIAN PORTUGUESE
[pt] RESOLUÇÃO DE ANÁFORA NO CONTEXTO DO SLUICING: O CASO DO PORTUGUÊS BRASILEIRO
24 LUIS ALBERTO TORRES PEREIRA [pt] [pt] CREIO FIRMEMENTE QUE DESDE SEMPRE O SENHOR ME CRIOU PARA SER SACERDOTE: A VOCAÇÃO SACERDOTAL À LUZ DA ANÁLISE DE NARRATIVA
[en] I FIRMLY BELIEVE THAT THE LORD HAS ALWAYS RAISED ME TO BE A PRIEST: THE PRIESTLY VOCATION IN THE LIGHT OF NARRATIVE ANALYSIS
25 LUIZ CARLOS BARROS DE FREITAS [pt] [pt] INTERAÇÃO EM SALA DE AULA EM LIBRAS E PORTUGUÊS COM EXPERIÊNCIAS TRANSIDIOMÁTICAS: ENQUADRES DE PROFESSOR E ALUNOS SURDOS E OUVINTES
[en] TRANSIDIOMATIC PRACTICES IN LIBRAS AND PORTUGUESE CLASSROOM INTERACTION: TEACHER AND STUDENTS DEAF HEARING FRAMES
26 LUIZ EDUARDO CARDOSO CALDAS [pt] [en] CAUSAL CONJUNCTIVE RELATIONS IN A PSYCHOLINGUISTIC PERSPECTIVE: LANGUAGE PROCESSING, READING AND TEACHING
[pt] RELAÇÕES CONJUNTIVAS CAUSAIS EM PERSPECTIVA PSICOLINGUÍSTICA: PROCESSAMENTO LINGUÍSTICO, LEITURA E ENSINO
27 LUIZ GUSTAVO LANZIERI HENRIQUE [pt] [pt] O ENFRENTAMENTO DA COVID-19 E A EMOÇÃO NO DISCURSO DE PROFISSIONAIS DE ENFERMAGEM NO RIO DE JANEIRO 
[en] THE COPE WITH COVID-19 AND EMOTION IN THE DISCOURSE OF NURSING PROFESSIONALS IN RIO DE JANEIRO 
28 LUIZA FRIZZO TRUGO [pt] [pt] CLASSES DE PALAVRAS - DA GRÉCIA ANTIGA AO GOOGLE: UM ESTUDO MOTIVADO PELA CONVERSÃO DE TAGSETS
[en] PART OF SPEECH - FROM ANCIENT GREECE TO GOOGLE: A STUDY MOTIVATED BY TAGSET CONVERSION
29 LÍVIA MIRANDA DE OLIVEIRA [pt] [pt] A PERFORMANCE DE PESSOAS COM AFASIA NA CONSTRUÇÃO DE NARRATIVAS EM INTERAÇÕES FACE A FACE EM GRUPO 
[en] THE PERFORMANCE OF PEOPLE WITH APHASIA AT NARRATIVES CONSTRUCTION DURING FACE TO FACE INTERACTIONS IN GROUP 
Total: 29

<<