Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W -
Filtro:

Total:    :  G

1 GABRIELA BRITO BARBOSA [pt] [pt] ENTENDENDO O NÃO ENTENDER DOS ESTUDANTES: LINGUÍSTICA APLICADA, PRÁTICA EXPLORATÓRIA E LETRAMENTO EM SALAS DE AULA DE LE NO ENSINO MÉDIO
[en] UNDERSTANDING WHAT STUDENTS DO NOT UNDERSTAND: APPLIED LINGUISTICS, EXPLORATORY PRACTICE AND LITERACY IN HIGH SCHOOL FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMS
2 GABRIELA COELHO OLIVEIRA [pt] [pt] A ENTREVISTA COMO ENCONTRO SOCIAL: MOMENTOS DE DESCONFORTO NA INTERAÇÃO ENTRE DOIS PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA
[en] THE INTERVIEW AS A SOCIAL ENCOUNTER: MOMENTS OF DISCOMFORT IN AN INTERACTION BETWEEN TWO ENGLISH TEACHERS
3 GABRIELA DE SOUZA BAPTISTA [pt] [pt] MULTIMODALIDADE, VISUALIDADE E TRADUÇÃO 
[en] MULTIMODALITY, VISUALITY AND TRANSLATION 
4 GABRIELA VIOL VALLE [pt] [en] INTERACTIONS THROUGH COMMENTS ON YOUTUBE ON THE TOPIC OF FEMINISM 
[pt] INTERAÇÕES ATRAVÉS DE COMENTÁRIOS NO YOUTUBE FRENTE À TEMÁTICA DO FEMINISMO 
-
-
[pt] [pt] NARRATIVAS DE PROFESSORES DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA DE ACOLHIMENTO: IDEOLOGIAS (LINGUÍSTICAS) NO FAZER PEDAGÓGICO
[en] NARRATIVES OF TEACHERS OF PORTUGUESE AS A WELCOMING LANGUAGE: (LINGUISTIC) IDEOLOGIES IN TEACHING
5 GLAUBER DE SOUZA LEMOS [pt] [pt] NARRATIVAS DE CONFLITO COM ALUNOS SURDOS E INTÉRPRETES DE LIBRAS NAS RELAÇÕES COM A FAMÍLIA, ESCOLA E ATIVIDADES PROFISSIONAIS 
[en] NARRATIVES OF CONFLICT WITH DEAF STUDENTS AND INTERPRETERS OF LIBRAS IN THEIR RELATIONSHIPS WITH FAMILY, SCHOOL AND PROFESSIONAL ACTIVITIES 
-
-
[pt] [pt] FORMAÇÃO DE TRADUTORES DE TEXTOS ESCRITOS EM PORTUGUÊS PARA TEXTOS-VÍDEOS EM LIBRAS: DAS TEORIAS PEDAGÓGICAS E DIDÁTICAS DA TRADUÇÃO À CONCEPÇÃO DE UM CURSO DE EXTENSÃO NO INSTITUTO NACIONAL DE EDUCAÇÃO DE SURDOS (INES)
[en] TRANSLATOR EDUCATION OF WRITTEN TEXTS IN PORTUGUESE FOR TEXT-VIDEO IN LIBRAS: FROM PEDAGOGICAL AND DIDACTIC THEORIES OF TRANSLATION TO THE CONCEPTION OF AN EXTENSION COURSE AT THE NATIONAL INSTITUTE FOR THE EDUCATION OF THE DEAF (INES)
6 GUILHERME LIMA CARDOZO [pt] [pt] A QUESTÃO DA LINGUAGEM NAS EPÍSTOLAS DE PAULO AOS ROMANOS E AOS CORÍNTIOS 
[en] THE QUESTION OF LANGUAGE IN PAUL’S EPISTLES TO THE ROMANS AND CORINTHIANS 
7 GUO TIANWEI [pt] [en] LET S TALK ABOUT IT LATER…: REFUSAL STRATEGIES IN THE BRAZILIAN PORTUGUESE AND IN MANDARIN CHINESE WITH APLICABILITY IN PORTUGUESE FOR SPEAKERS OF MANDARIN
[pt] OUTRA HORA A GENTE FALA SOBRE ISSO...: ESTRATÉGIAS DE RECUSA NO PORTUGUÊS BRASILEIRO E NO MANDARIM CHINÊS COM APLICABILIDADE EM PORTUGUÊS PARA FALANTES DE MANDARIM
8 GYSELE DA SILVA COLOMBO GOMES [pt] [pt] NARRATIVAS DE PROFESSORAS E IDENTIDADES COCONSTRUÍDAS DISCURSIVAMENTE EM UM CURSO DE FORMAÇÃO CONTINUADA NORTEADO PELA PRÁTICA EXPLORATÓRIA 
[en] TEACHERS NARRATIVES AND DISCURSIVELY CO-CONSTRUCTED IDENTITIES IN A CONTINUING EDUCATION COURSE UNDER THE LIGHT OF EXPLORATORY PRACTICE 
Total: 8

<<