Busca
ETDs @PUC-Rio
Início
Programas PG
Busca
Estatísticas
Contato
| A + |
| A |
| A - |
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM
A
-
B
-
C
-
D
-
E
-
F
-
G
-
H
-
I
-
J
-
L
-
M
-
N
-
O
-
P
-
R
-
S
-
T
-
V
-
W
-
Filtro:
GABRIELA BRITO BARBOSA
GABRIELA COELHO OLIVEIRA
GABRIELA DE SOUZA BAPTISTA
GABRIELA VIOL VALLE
GLAUBER DE SOUZA LEMOS
GUILHERME LIMA CARDOZO
GUO TIANWEI
GYSELE DA SILVA COLOMBO GOMES
OK
Total:
$autorLetra?>:
G
1
GABRIELA BRITO BARBOSA
[pt]
[pt] ENTENDENDO O NÃO ENTENDER DOS ESTUDANTES: LINGUÍSTICA APLICADA, PRÁTICA EXPLORATÓRIA E LETRAMENTO EM SALAS DE AULA DE LE NO ENSINO MÉDIO
[en] UNDERSTANDING WHAT STUDENTS DO NOT UNDERSTAND: APPLIED LINGUISTICS, EXPLORATORY PRACTICE AND LITERACY IN HIGH SCHOOL FOREIGN LANGUAGE CLASSROOMS
2
GABRIELA COELHO OLIVEIRA
[pt]
[pt] A ENTREVISTA COMO ENCONTRO SOCIAL: MOMENTOS DE DESCONFORTO NA INTERAÇÃO ENTRE DOIS PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA
[en] THE INTERVIEW AS A SOCIAL ENCOUNTER: MOMENTS OF DISCOMFORT IN AN INTERACTION BETWEEN TWO ENGLISH TEACHERS
3
GABRIELA DE SOUZA BAPTISTA
[pt]
[pt] MULTIMODALIDADE, VISUALIDADE E TRADUÇÃO
[en] MULTIMODALITY, VISUALITY AND TRANSLATION
4
GABRIELA VIOL VALLE
[pt]
[en] INTERACTIONS THROUGH COMMENTS ON YOUTUBE ON THE TOPIC OF FEMINISM
[pt] INTERAÇÕES ATRAVÉS DE COMENTÁRIOS NO YOUTUBE FRENTE À TEMÁTICA DO FEMINISMO
-
-
[pt]
[pt] NARRATIVAS DE PROFESSORES DE PORTUGUÊS COMO LÍNGUA DE ACOLHIMENTO: IDEOLOGIAS (LINGUÍSTICAS) NO FAZER PEDAGÓGICO
[en] NARRATIVES OF TEACHERS OF PORTUGUESE AS A WELCOMING LANGUAGE: (LINGUISTIC) IDEOLOGIES IN TEACHING
5
GLAUBER DE SOUZA LEMOS
[pt]
[pt] NARRATIVAS DE CONFLITO COM ALUNOS SURDOS E INTÉRPRETES DE LIBRAS NAS RELAÇÕES COM A FAMÍLIA, ESCOLA E ATIVIDADES PROFISSIONAIS
[en] NARRATIVES OF CONFLICT WITH DEAF STUDENTS AND INTERPRETERS OF LIBRAS IN THEIR RELATIONSHIPS WITH FAMILY, SCHOOL AND PROFESSIONAL ACTIVITIES
-
-
[pt]
[pt] FORMAÇÃO DE TRADUTORES DE TEXTOS ESCRITOS EM PORTUGUÊS PARA TEXTOS-VÍDEOS EM LIBRAS: DAS TEORIAS PEDAGÓGICAS E DIDÁTICAS DA TRADUÇÃO À CONCEPÇÃO DE UM CURSO DE EXTENSÃO NO INSTITUTO NACIONAL DE EDUCAÇÃO DE SURDOS (INES)
[en] TRANSLATOR EDUCATION OF WRITTEN TEXTS IN PORTUGUESE FOR TEXT-VIDEO IN LIBRAS: FROM PEDAGOGICAL AND DIDACTIC THEORIES OF TRANSLATION TO THE CONCEPTION OF AN EXTENSION COURSE AT THE NATIONAL INSTITUTE FOR THE EDUCATION OF THE DEAF (INES)
6
GUILHERME LIMA CARDOZO
[pt]
[pt] A QUESTÃO DA LINGUAGEM NAS EPÍSTOLAS DE PAULO AOS ROMANOS E AOS CORÍNTIOS
[en] THE QUESTION OF LANGUAGE IN PAUL’S EPISTLES TO THE ROMANS AND CORINTHIANS
7
GUO TIANWEI
[pt]
[en] LET S TALK ABOUT IT LATER…: REFUSAL STRATEGIES IN THE BRAZILIAN PORTUGUESE AND IN MANDARIN CHINESE WITH APLICABILITY IN PORTUGUESE FOR SPEAKERS OF MANDARIN
[pt] OUTRA HORA A GENTE FALA SOBRE ISSO...: ESTRATÉGIAS DE RECUSA NO PORTUGUÊS BRASILEIRO E NO MANDARIM CHINÊS COM APLICABILIDADE EM PORTUGUÊS PARA FALANTES DE MANDARIM
8
GYSELE DA SILVA COLOMBO GOMES
[pt]
[pt] NARRATIVAS DE PROFESSORAS E IDENTIDADES COCONSTRUÍDAS DISCURSIVAMENTE EM UM CURSO DE FORMAÇÃO CONTINUADA NORTEADO PELA PRÁTICA EXPLORATÓRIA
[en] TEACHERS NARRATIVES AND DISCURSIVELY CO-CONSTRUCTED IDENTITIES IN A CONTINUING EDUCATION COURSE UNDER THE LIGHT OF EXPLORATORY PRACTICE
Total: 8
<<