Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ESTUDOS DA LINGUAGEM
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W -
Filtro:

Total:    :  A

1 ADRIANA BAPTISTA DE SOUZA [pt] [en] CONFLICTS IN THE CO-CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE BY A DEAF STUDENT OF THE FIRST SEGMENT OF ELEMENTARY SCHOOL IN INTERACTION IN THE ENGLISH CLASSES OF AN INCLUSIVE MUNICIPAL SCHOOL IN RIO DE JANEIRO 
[pt] CONFLITOS NA COCONSTRUÇÃO DE CONHECIMENTOS POR UM ALUNO SURDO DO ENSINO FUNDAMENTAL I EM INTERAÇÃO NAS AULAS DE INGLÊS DE UMA ESCOLA MUNICIPAL INCLUSIVA DO RIO DE JANEIRO 
2 ADRIANA BORGERTH VIAL CORRÊA LIMA [pt] [de] CARIOCA-KARNEVAL IN DEN DEUTSCHEN ZEITSCHRIFTEN: INTERKULTURELLE ASPEKTE, DIE FUR DEN PORTUGIESICH ALS FREMDSPRACHE UNTERRICHT RELEVANT SIND
[pt] O CARNAVAL CARIOCA NAS REVISTAS ALEMÃS: ASPECTOS INTERCULTURAIS RELEVANTES PARA O ENSINO DE PL2E
-
-
[pt] [pt] FESTAS NA ALEMANHA NAS CARTAS DE UMA BRASILEIRA: FLUXO DE SENSIBILIZAÇÃO INTERCULTURAL E ENSINO DE PORTUGUÊS COMO SEGUNDA LÍNGUA PARA ESTRANGEIROS (PL2E)
[de] FESTE FEIERN IN DEUTSCHLAND IN DEN BRIEFEN EINER BRASILIANERIN: INTERKULTURELLER SENSIBILISIERUNGSFLUSS UND DAS LEHREN VON PORTUGIESISCH ALS ZWEITSPRACHE FÜR AUSLANDER
3 ADRIANA CESCHIN RIECHE [pt] [pt] VERBOS NA TERMINOLOGIA DA AVIAÇÃO: UM ESTUDO COM BASE EM CORPUS
[en] VERBS IN AVIATION TERMINOLOGY: A CORPUS-BASED STUDY
4 ADRIANA RODRIGUES DE ABREU [pt] [en] VOICES OF JUDGMENT AS POINTS OF ARGUMENT IN THE WRITTEN PRODUCTION OF HIGH SCHOOL STUDENTS: SOCIO-DISCURSIVE AND SOCIAL SEMIOTIC APPROACH
[pt] VOZES DE JULGAMENTO COMO PONTOS DE ARGUMENTAÇÃO NA PRODUÇÃO ESCRITA DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO: ABORDAGEM SOCIODISCURSIVA E SOCIOSSEMIÓTICA
-
-
[pt] [en] CHALLENGES OF TEACHING: THE CO-CONSTRUCTION OF IDENTITIES IN BASIC SCHOOL TEACHERS NARRATIVE SCENES
[pt] DESAFIOS DO MAGISTÉRIO: A COCONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES EM MICROCENAS NARRATIVAS DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA
5 ALBA REGINA LOREDO GAMA TAMANINI [pt] [pt] CONTEMPLANDO A RESSEMANTIZAÇÃO DA INTERAÇÃO NA SALA DE AULA DE INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA: UMA PESQUISA-AÇÃO
[en] CONTEMPLATING THE RESEMANTIZATION OF INTERACTION IN EFL CLASSROOM SETTING: AN ACTION RESEARCH
6 ALESSANDRA BRITO DE PAIVA [pt] [pt] A GENTE JÁ FALAVA O QUE TINHA NA LEI, A GENTE JÁ SABIA O ARTIGO: HISTÓRIAS DE RESISTÊNCIA DE JOVENS QUE PASSARAM PELO ACOLHIMENTO INSTITUCIONAL
[en] WE KNEW EVERY ARTICLE IN THE LAW, WE WERE USED TO TALK ABOUT IT: STORIES ABOUT RESISTANCE TOLD BY STATE RAISED YOUNG PEOPLE
7 ALESSANDRA RENTE RIBEIRO GONCALVES [pt] [en] CONSTRUCTING IN-BETWEEN SOCIOCULTURAL PLACES OF BRAZILIAN AND ENGLISH TEACHERS IN THE IMPLEMENTATION OF A NEW CURRICULUM IN AN INTERNATIONAL SCHOOL 
[pt] CONSTRUÇÕES DE ENTRE-LUGAR SOCIOCULTURAL DE PROFESSORES BRASILEIROS E INGLESES NA IMPLEMENTAÇÃO DE UM NOVO CURRÍCULO EM UMA ESCOLA INTERNACIONAL 
8 ALESSANDRA SILVA TARGINO DE MELO [pt] [en] FUTURE TEACHERS IN INITIAL TEACHER EDUCATION MEETINGS: AN EXPLORATORY PERSPECTIVE
[pt] FUTUROS PROFESSORES EM REUNIÕES DE INICIAÇÃO À DOCÊNCIA: UMA PERSPECTIVA EXPLORATÓRIA
9 ALESSANDRA ZAGER TINOCO VIANA [pt] [pt] QUEM CALA CONSENTE? O SILÊNCIO EM INTERAÇÕES NA CULTURA BRASILEIRA: UMA ANÁLISE VOLTADA PARA O PL2E
[en] QUEM CALA CONSENTE? SILENCE IN INTERACTIONS IN BRAZILIAN CULTURE: AN ANALYSIS FOCUSED ON PORTUGUESE AS A FOREIGN OR SECOND LANGUAGE
10 ALEX BARROSO DE FIGUEIREDO [pt] [en] BETWEEN CONTROL AND REPRESSION: NARRATIVES ABOUT THE CONSTRUCTION OF EXPERIENCE OF THE RELATIONSHIP OF LGBTQIA+ PEOPLE WITH THEIR FAMILIES
[pt] ENTRE CONTROLE E REPRESSÃO: NARRATIVAS SOBRE A CONSTRUÇÃO DE EXPERIÊNCIA DA RELAÇÃO DE LGBTQIA+ COM SEUS FAMILIARES
11 ALEXANDRE FLORENCIO DOS SANTOS [pt] [en] PROTESTANTISM AND BLACK IDENTITY UNDER A DISCURSIVE APPROACH: DILEMMAS AND POSSIBLE CONNECTIONS
[pt] PROTESTANTISMO E IDENTIDADE NEGRA SOB ENFOQUE NARRATIVO: DILEMAS E RELAÇÕES POSSÍVEIS
12 ALEXSANDRO PIZZIOLO RIBEIRO JUNIOR [pt] [en] ANTHOLOGIZING KOREA: AGENTS AND PARATEXTS IN THE CONSTRUCTION OF KOREAN LITERATURE IN BRAZIL (1985-2022)
[pt] ANTOLOGIZANDO A COREIA: AGENTES E PARATEXTOS NA CONSTRUÇÃO DA LITERATURA COREANA NO BRASIL (1985-2022)
13 ALINE MONTEIRO DOS SANTOS DE AZEREDO [pt] [pt] A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DA QUALIDADE DE VIDA EM SALA DE AULA DE LÍNGUA INGLESA DE UMA ESCOLA MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO: OLHARES EXPLORATÓRIOS DA PROFESSORA E DOS SEUS ALUNOS
[en] THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF QUALITY OF LIFE IN A PUBLIC SCHOOL ENGLISH CLASS IN RIO DE JANEIRO: TEACHER S AND STUDENTS EXPLORATORY VIEWS
14 ALLANE DE SOUZA PEDROTTI MATOS [pt] [pt] ACABOU A QUALIDADE DA ESCOLA: CONSTRUÇÃO DE ESTIGMA EM NARRATIVAS SOBRE COTAS DE INGRESSO NO CEFET/RJ
[en] THE SCHOOL S QUALITY IS OVER: STIGMAS CONSTRUCTION IN ADMISSION QUOTA S NARRATIVES IN CEFET/RJ
15 AMANDA COSTA PINTO DE MORAIS [pt] [pt] A ATRIBUIÇÃO DE RESPONSABILIDADE NAS EXPLICAÇÕES PARA A OCORRÊNCIA DE ACIDENTES DE TRABALHO 
[en] THE ATTRIBUTION OF RESPONSIBILITY IN EXPLANATIONS FOR THE OCCURRENCE OF OCCUPATIONAL ACCIDENTS 
-
-
[pt] [en] SENSES OF MERIT AND MERITOCRACY ON LINKEDIN 
[pt] SENTIDOS DE MÉRITO E MERITOCRACIA NO LINKEDIN 
16 AMANDA DINUCCI ALMEIDA B VELASCO [pt] [pt] NINGUÉM GOSTA DE POLICIAL: O DISCURSO DE POLICIAIS DE UMA UNIDADE DE POLÍCIA PACIFICADORA E SEUS RECURSOS RETÓRICOS
[en] NOBODY CARES FOR POLICE OFFICERS: THE DISCOURSE OF THE POLICE OFFICERS OF A PACIFYING POLICE UNIT AND ITS RHETORICAL RESOURCES
-
-
[pt] [en] DISCLOSURES IN POLICE PRACTICE: CELLULAR PHONES AS A WEAPON OF COUNTER SURVEILLANCE
[pt] FLAGRANTES DA PRÁTICA POLICIAL: O CELULAR COMO ARMA DE CONTRAVIGILÂNCIA
17 AMANDA FIORANI BARRETO [pt] [pt] A OBRA DE BEN JONSON EM CONTEXTO BRASILEIRO: OF AN AGE OU FOR ALL TIME?
[en] THE WORKS OF BEN JONSON IN THE BRAZILIAN CONTEXT: OF AN AGE OR FOR ALL TIME?
18 AMARILIS LAGE DE MACEDO [pt] [en] PICTURES FROM BRUEGHEL, IMAGES FROM WILLIAMS: ANNOTATED TRANSLATIONS OF POEMS
[pt] PINTURAS DE BRUEGHEL, IMAGENS DE WILLIAMS: TRADUÇÃO COMENTADA DE POEMAS
-
-
[pt] [pt] DE SPRING AND ALL A PRIMAVERA ETC.: A POESIA MODERNISTA DE WILLIAM CARLOS WILLIAMS EM TRADUÇÃO E EM DISPUTA
[en] FROM SPRING AND ALL TO PRIMAVERA ETC: THE MODERNIST POETRY OF WILLIAM CARLOS WILLIAMS IN TRANSLATION AND IN DISPUTE
19 ANA CAROLINE SIQUEIRA BRAGA [pt] [en] AND, SOMETIMES, IT WORKS AS A PLACEBO, RIGHT?: THE CONSTRUCTION OF TEACHERS EMOTIONS AND BELIEFS ABOUT THE COMPULSORY USE OF MATERIALS FOR TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS
[pt] E, ÀS VEZES, FUNCIONA COMO UM PLACEBO, NÉ?: A CONSTRUÇÃO DE EMOÇÕES E CRENÇAS DOCENTES SOBRE O USO COMPULSÓRIO DO MATERIAL DIDÁTICO DE LÍNGUA INGLESA PARA CRIANÇAS
20 ANA ELISA NASCIMENTO WATSON [pt] [pt] O TEU CABELO NÃO NEGA: CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DE FEMINILIDADES NEGRAS EM NARRATIVAS DE TRANSIÇÃO CAPILAR
[en] YOUR HAIR DOESN T DENY IT: DISCURSIVE CONSTRUCTION OF BLACK FEMININITIES IN HAIR TRANSITION NARRATIVES
21 ANA LIDIA GONCALVES MEDEIROS [pt] [pt] O PROCESSO DE REVISÃO TEXTUAL DE ALUNOS DO ENSINO FUNDAMENTAL DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS 
[en] THE TEXTUAL REVISION PROCESS OF YOUTH AND ADULT EDUCATION STUDENTS OF ELEMENTAR SCHOOL LEVEL 
22 ANA PAULA DA SILVA PASSOS JAKUBOW [en] [pt] AQUISIÇÃO DA LINGUAGEM COM INPUT VARIÁVEL: O CASO DA CONCORDÂNCIA DE NÚMERO NO PORTUGUÊS BRASILEIRO
[en] LANGUAGE ACQUISITION BASED ON VARIABLE INPUT: THE CASE OF NUMBER AGREEMENT IN BRAZILIAN PORTUGUESE
23 ANA PAULA DESLANDES DE ALMEIDA MOUTINHO [pt] [en] CODE-SWITCHING IN THE PERSPECTIVE OF INTERCOMPREHENSION: INTERACTIONS IN PLURILINGUAL CHATS ON THE GALANET PROJECT
[pt] O CODE-SWITCHING NA PERSPECTIVA DA INTERCOMPREENSÃO: INTERAÇÕES EM CHAT PLURILÍNGUE NO PROJETO GALANET
24 ANA PAULA GUIDA TAVARES [pt] [pt] A CONSTRUÇÃO DO POSICIONAMENTO DO AUTOR NA PRODUÇÃO TEXTUAL DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO: UMA ANÁLISE DOS RECURSOS DA AVALIATIVIDADE COMO ESTRATÉGIAS ARGUMENTATIVAS
[en] THE CONSTRUCTION OF AUTHORIAL POSITIONING IN SECONDARY SCHOOL WRITTEN PRODUCTION: AN ANALYSIS OF APPRAISAL RESOURCES AS ARGUMENT STRATEGIES
25 ANA PAULA MARTINS DE MENESES [pt] [en] LESSON PLANNING FOR WHOM?: REFLECTIONS ON THE INTERACTIONS AND CONTRIBUTIONS OF STUDENTS IN THE PLANNING OF REMOTE CLASSES DURING THE COVID-19 PANDEMIC
[pt] PLANEJAMENTO DE AULA PARA QUEM?: REFLEXÕES SOBRE AS INTERAÇÕES E CONTRIBUIÇÕES DOS ALUNOS NO PLANEJAMENTO DAS AULAS REMOTAS DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19
26 ANALICE SCHENDEL KANTO [pt] [en] FLYING WITH MARY POPPINS OVER ISSUES CONCERNING THE TRANSLATION OF CHILDREN S LITERATURE 
[pt] UM VOO COM MARY POPPINS NAS QUESTÕES DA LITERATURA INFANTOJUVENIL TRADUZIDA 
27 ANDRE LUIZ DOS PASSOS [pt] [pt] ADOÇÃO INTER-RACIAL DE CRIANÇAS MAIS VELHAS E DE ADOLESCENTES: REFLEXÕES SOBRE A CONSTRUÇÃO DE EMOÇÕES EM NARRATIVAS DE PAIS BRANCOS ACERCA DO RACISMO
[en] INTERRACIAL ADOPTION OF OLDER CHILDREN AND ADOLESCENTS: REFLECTIONS ON THE CONSTRUCTION OF EMOTIONS IN NARRATIVES OF WHITE PARENTS ABOUT RACISM
28 ANNA CAROLINA JARDIM GERBASI [pt] [pt] A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DE EMOÇÕES E CRENÇAS EM CONVERSAS EXPLORATÓRIAS 
[en] THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF EMOTIONS AND BELIEFS IN EXPLORATORY CONVERSATIONS 
29 ANNA OLGA PRUDENTE DE OLIVEIRA [pt] [pt] CHAPEUZINHO VERMELHO: MARCAS IDEOLÓGICAS E POETOLÓGICAS DE SUAS ESCRITAS E REESCRITAS
[en] CHAPEUZINHO VERMELHO: IDEOLOGICAL AND POETOLOGICAL MARKS OF ITS WRITINGS AND REWRITINGS
-
-
[pt] [pt] HISTÓRIAS DO TEMPO ANTIGO COM MORALIDADES: UMA ANÁLISE DIACRÔNICA E SINCRÔNICA DAS REESCRITAS DA OBRA DE CHARLES PERRAULT NO BRASIL
[en] STORIES OF BYGONE TIMES WITH MORALS: A DIACHRONIC AND SYNCHRONIC ANALYSIS OF REWRITINGS OF THE WORK OF CHARLES PERRAULT IN BRAZIL
30 ANNA PAULA BEZERRA DA SILVA [pt] [pt] ACABAVA SENDO SEMPRE EU O PUNIDO, NÉ. POR NÃO QUERER ESTAR ALI: NARRATIVAS DE MICRO VIOLÊNCIAS INSTITUCIONAIS PARA COM PESSOAS LGBTQIA+
[en] IT ENDS UP THAT I WAS ALWAYS THE ONE WHO GOT PUNISHED, RIGHT? BECAUSE I DIDN T WANT TO BE THERE: NARRATIVES OF INSTITUTIONAL MICRO-VIOLENCE TO LGBTQIA+ PEOPLE
31 ARINALVA PAULA DOS SANTOS [pt] [en] LANGUAGE, FORM OF LIFE, HETERONYM: PESSOA E WITTGENSTEIN
[pt] LINGUAGEM, FORMA DE VIDA, HETERONÍMIA: PESSOA E WITTGENSTEIN
32 ARTHUR LIMA DE OLIVEIRA [pt] [pt] SEU SODOMITA: EXPRESSÕES BÍBLICAS UTILIZADAS COMO OFENSA POR EVANGÉLICOS E SUA RELEVÂNCIA PARA A ÁREA DE PL2E
[en] YOU SODOMITE!: BIBLICAL EXPRESSIONS USED AS AN OFFENSE BY EVANGELICALS AND THEIR RELEVANCE TO THE AREA OF PL2E
33 ASHLEY POLONEA [pt] [pt] APRENDER A SE AFOGAR TRADUZIR MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS, DE ANNE CARSON
[en] LEARN HOW TO DROWN: TO TRANSLATE ANNE CARSON S MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS
34 ATOS EDWIN PEREIRA DA SILVA LUCAS [pt] [pt] ESTAMOS FADADOS A SER EMOCIONADOS: UMA REFLEXÃO SOBRE AS EMOÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE
[en] WE ARE DESTINED TO BE EMOTIONAL: A REFLECTION ON EMOTIONS IN TEACHER EDUCATION
35 AYRTHON MOREIRA BREDER [pt] [en] CATEGORIES HYBRIDIZATION HYPOTHESIS: A REANALYSIS OF ENGLISH GERUNDS AS CP NOMINALIZATIONS
[pt] HIPÓTESE DA HIBRIDAÇÃO DE CATEGORIAS: UMA REANÁLISE DAS GERUNDIVAS DO INGLÊS COMO NOMINALIZAÇÕES NO NÍVEL DE CP
Total: 35

<<