|
|
|
|
1 |
ADRIANA BAPTISTA DE SOUZA |
[pt] |
[en] CONFLICTS IN THE CO-CONSTRUCTION OF KNOWLEDGE BY A DEAF STUDENT OF THE FIRST SEGMENT OF ELEMENTARY SCHOOL IN INTERACTION IN THE ENGLISH CLASSES OF AN INCLUSIVE MUNICIPAL SCHOOL IN RIO DE JANEIRO [pt] CONFLITOS NA COCONSTRUÇÃO DE CONHECIMENTOS POR UM ALUNO SURDO DO ENSINO FUNDAMENTAL I EM INTERAÇÃO NAS AULAS DE INGLÊS DE UMA ESCOLA MUNICIPAL INCLUSIVA DO RIO DE JANEIRO
|
2 |
ADRIANA BORGERTH VIAL CORRÊA LIMA |
[pt] |
[de] CARIOCA-KARNEVAL IN DEN DEUTSCHEN ZEITSCHRIFTEN: INTERKULTURELLE ASPEKTE, DIE FUR DEN PORTUGIESICH ALS FREMDSPRACHE UNTERRICHT RELEVANT SIND [pt] O CARNAVAL CARIOCA NAS REVISTAS ALEMÃS: ASPECTOS INTERCULTURAIS RELEVANTES PARA O ENSINO DE PL2E
|
- |
- |
[pt] |
[pt] FESTAS NA ALEMANHA NAS CARTAS DE UMA BRASILEIRA: FLUXO DE SENSIBILIZAÇÃO INTERCULTURAL E ENSINO DE PORTUGUÊS COMO SEGUNDA LÍNGUA PARA ESTRANGEIROS (PL2E) [de] FESTE FEIERN IN DEUTSCHLAND IN DEN BRIEFEN EINER BRASILIANERIN: INTERKULTURELLER SENSIBILISIERUNGSFLUSS UND DAS LEHREN VON PORTUGIESISCH ALS ZWEITSPRACHE FÜR AUSLANDER
|
3 |
ADRIANA CESCHIN RIECHE |
[pt] |
[pt] VERBOS NA TERMINOLOGIA DA AVIAÇÃO: UM ESTUDO COM BASE EM CORPUS [en] VERBS IN AVIATION TERMINOLOGY: A CORPUS-BASED STUDY
|
4 |
ADRIANA RODRIGUES DE ABREU |
[pt] |
[en] VOICES OF JUDGMENT AS POINTS OF ARGUMENT IN THE WRITTEN PRODUCTION OF HIGH SCHOOL STUDENTS: SOCIO-DISCURSIVE AND SOCIAL SEMIOTIC APPROACH [pt] VOZES DE JULGAMENTO COMO PONTOS DE ARGUMENTAÇÃO NA PRODUÇÃO ESCRITA DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO: ABORDAGEM SOCIODISCURSIVA E SOCIOSSEMIÓTICA
|
- |
- |
[pt] |
[en] CHALLENGES OF TEACHING: THE CO-CONSTRUCTION OF IDENTITIES IN BASIC SCHOOL TEACHERS NARRATIVE SCENES [pt] DESAFIOS DO MAGISTÉRIO: A COCONSTRUÇÃO DE IDENTIDADES EM MICROCENAS NARRATIVAS DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA
|
5 |
ALBA REGINA LOREDO GAMA TAMANINI |
[pt] |
[pt] CONTEMPLANDO A RESSEMANTIZAÇÃO DA INTERAÇÃO NA SALA DE AULA DE INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA: UMA PESQUISA-AÇÃO [en] CONTEMPLATING THE RESEMANTIZATION OF INTERACTION IN EFL CLASSROOM SETTING: AN ACTION RESEARCH
|
6 |
ALESSANDRA BRITO DE PAIVA |
[pt] |
[pt] A GENTE JÁ FALAVA O QUE TINHA NA LEI, A GENTE JÁ SABIA O ARTIGO: HISTÓRIAS DE RESISTÊNCIA DE JOVENS QUE PASSARAM PELO ACOLHIMENTO INSTITUCIONAL [en] WE KNEW EVERY ARTICLE IN THE LAW, WE WERE USED TO TALK ABOUT IT: STORIES ABOUT RESISTANCE TOLD BY STATE RAISED YOUNG PEOPLE
|
7 |
ALESSANDRA RENTE RIBEIRO GONCALVES |
[pt] |
[en] CONSTRUCTING IN-BETWEEN SOCIOCULTURAL PLACES OF BRAZILIAN AND ENGLISH TEACHERS IN THE IMPLEMENTATION OF A NEW CURRICULUM IN AN INTERNATIONAL SCHOOL [pt] CONSTRUÇÕES DE ENTRE-LUGAR SOCIOCULTURAL DE PROFESSORES BRASILEIROS E INGLESES NA IMPLEMENTAÇÃO DE UM NOVO CURRÍCULO EM UMA ESCOLA INTERNACIONAL
|
8 |
ALESSANDRA SILVA TARGINO DE MELO |
[pt] |
[en] FUTURE TEACHERS IN INITIAL TEACHER EDUCATION MEETINGS: AN EXPLORATORY PERSPECTIVE [pt] FUTUROS PROFESSORES EM REUNIÕES DE INICIAÇÃO À DOCÊNCIA: UMA PERSPECTIVA EXPLORATÓRIA
|
9 |
ALESSANDRA ZAGER TINOCO VIANA |
[pt] |
[pt] QUEM CALA CONSENTE? O SILÊNCIO EM INTERAÇÕES NA CULTURA BRASILEIRA: UMA ANÁLISE VOLTADA PARA O PL2E [en] QUEM CALA CONSENTE? SILENCE IN INTERACTIONS IN BRAZILIAN CULTURE: AN ANALYSIS FOCUSED ON PORTUGUESE AS A FOREIGN OR SECOND LANGUAGE
|
10 |
ALEX BARROSO DE FIGUEIREDO |
[pt] |
[en] BETWEEN CONTROL AND REPRESSION: NARRATIVES ABOUT THE CONSTRUCTION OF EXPERIENCE OF THE RELATIONSHIP OF LGBTQIA+ PEOPLE WITH THEIR FAMILIES [pt] ENTRE CONTROLE E REPRESSÃO: NARRATIVAS SOBRE A CONSTRUÇÃO DE EXPERIÊNCIA DA RELAÇÃO DE LGBTQIA+ COM SEUS FAMILIARES
|
11 |
ALEXANDRE FLORENCIO DOS SANTOS |
[pt] |
[en] PROTESTANTISM AND BLACK IDENTITY UNDER A DISCURSIVE APPROACH: DILEMMAS AND POSSIBLE CONNECTIONS [pt] PROTESTANTISMO E IDENTIDADE NEGRA SOB ENFOQUE NARRATIVO: DILEMAS E RELAÇÕES POSSÍVEIS
|
12 |
ALEXSANDRO PIZZIOLO RIBEIRO JUNIOR |
[pt] |
[en] ANTHOLOGIZING KOREA: AGENTS AND PARATEXTS IN THE CONSTRUCTION OF KOREAN LITERATURE IN BRAZIL (1985-2022) [pt] ANTOLOGIZANDO A COREIA: AGENTES E PARATEXTOS NA CONSTRUÇÃO DA LITERATURA COREANA NO BRASIL (1985-2022)
|
13 |
ALINE MONTEIRO DOS SANTOS DE AZEREDO |
[pt] |
[pt] A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DA QUALIDADE DE VIDA EM SALA DE AULA DE LÍNGUA INGLESA DE UMA ESCOLA MUNICIPAL DO RIO DE JANEIRO: OLHARES EXPLORATÓRIOS DA PROFESSORA E DOS SEUS ALUNOS [en] THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF QUALITY OF LIFE IN A PUBLIC SCHOOL ENGLISH CLASS IN RIO DE JANEIRO: TEACHER S AND STUDENTS EXPLORATORY VIEWS
|
14 |
ALLANE DE SOUZA PEDROTTI MATOS |
[pt] |
[pt] ACABOU A QUALIDADE DA ESCOLA: CONSTRUÇÃO DE ESTIGMA EM NARRATIVAS SOBRE COTAS DE INGRESSO NO CEFET/RJ [en] THE SCHOOL S QUALITY IS OVER: STIGMAS CONSTRUCTION IN ADMISSION QUOTA S NARRATIVES IN CEFET/RJ
|
15 |
AMANDA COSTA PINTO DE MORAIS |
[pt] |
[pt] A ATRIBUIÇÃO DE RESPONSABILIDADE NAS EXPLICAÇÕES PARA A OCORRÊNCIA DE ACIDENTES DE TRABALHO [en] THE ATTRIBUTION OF RESPONSIBILITY IN EXPLANATIONS FOR THE OCCURRENCE OF OCCUPATIONAL ACCIDENTS
|
- |
- |
[pt] |
[en] SENSES OF MERIT AND MERITOCRACY ON LINKEDIN [pt] SENTIDOS DE MÉRITO E MERITOCRACIA NO LINKEDIN
|
16 |
AMANDA DINUCCI ALMEIDA B VELASCO |
[pt] |
[pt] NINGUÉM GOSTA DE POLICIAL: O DISCURSO DE POLICIAIS DE UMA UNIDADE DE POLÍCIA PACIFICADORA E SEUS RECURSOS RETÓRICOS [en] NOBODY CARES FOR POLICE OFFICERS: THE DISCOURSE OF THE POLICE OFFICERS OF A PACIFYING POLICE UNIT AND ITS RHETORICAL RESOURCES
|
- |
- |
[pt] |
[en] DISCLOSURES IN POLICE PRACTICE: CELLULAR PHONES AS A WEAPON OF COUNTER SURVEILLANCE [pt] FLAGRANTES DA PRÁTICA POLICIAL: O CELULAR COMO ARMA DE CONTRAVIGILÂNCIA
|
17 |
AMANDA FIORANI BARRETO |
[pt] |
[pt] A OBRA DE BEN JONSON EM CONTEXTO BRASILEIRO: OF AN AGE OU FOR ALL TIME? [en] THE WORKS OF BEN JONSON IN THE BRAZILIAN CONTEXT: OF AN AGE OR FOR ALL TIME?
|
18 |
AMARILIS LAGE DE MACEDO |
[pt] |
[en] PICTURES FROM BRUEGHEL, IMAGES FROM WILLIAMS: ANNOTATED TRANSLATIONS OF POEMS [pt] PINTURAS DE BRUEGHEL, IMAGENS DE WILLIAMS: TRADUÇÃO COMENTADA DE POEMAS
|
- |
- |
[pt] |
[pt] DE SPRING AND ALL A PRIMAVERA ETC.: A POESIA MODERNISTA DE WILLIAM CARLOS WILLIAMS EM TRADUÇÃO E EM DISPUTA [en] FROM SPRING AND ALL TO PRIMAVERA ETC: THE MODERNIST POETRY OF WILLIAM CARLOS WILLIAMS IN TRANSLATION AND IN DISPUTE
|
19 |
ANA CAROLINE SIQUEIRA BRAGA |
[pt] |
[en] AND, SOMETIMES, IT WORKS AS A PLACEBO, RIGHT?: THE CONSTRUCTION OF TEACHERS EMOTIONS AND BELIEFS ABOUT THE COMPULSORY USE OF MATERIALS FOR TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS [pt] E, ÀS VEZES, FUNCIONA COMO UM PLACEBO, NÉ?: A CONSTRUÇÃO DE EMOÇÕES E CRENÇAS DOCENTES SOBRE O USO COMPULSÓRIO DO MATERIAL DIDÁTICO DE LÍNGUA INGLESA PARA CRIANÇAS
|
20 |
ANA ELISA NASCIMENTO WATSON |
[pt] |
[pt] O TEU CABELO NÃO NEGA: CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DE FEMINILIDADES NEGRAS EM NARRATIVAS DE TRANSIÇÃO CAPILAR [en] YOUR HAIR DOESN T DENY IT: DISCURSIVE CONSTRUCTION OF BLACK FEMININITIES IN HAIR TRANSITION NARRATIVES
|
21 |
ANA LIDIA GONCALVES MEDEIROS |
[pt] |
[pt] O PROCESSO DE REVISÃO TEXTUAL DE ALUNOS DO ENSINO FUNDAMENTAL DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS [en] THE TEXTUAL REVISION PROCESS OF YOUTH AND ADULT EDUCATION STUDENTS OF ELEMENTAR SCHOOL LEVEL
|
22 |
ANA PAULA DA SILVA PASSOS JAKUBOW |
[en] |
[pt] AQUISIÇÃO DA LINGUAGEM COM INPUT VARIÁVEL: O CASO DA CONCORDÂNCIA DE NÚMERO NO PORTUGUÊS BRASILEIRO [en] LANGUAGE ACQUISITION BASED ON VARIABLE INPUT: THE CASE OF NUMBER AGREEMENT IN BRAZILIAN PORTUGUESE
|
23 |
ANA PAULA DESLANDES DE ALMEIDA MOUTINHO |
[pt] |
[en] CODE-SWITCHING IN THE PERSPECTIVE OF INTERCOMPREHENSION: INTERACTIONS IN PLURILINGUAL CHATS ON THE GALANET PROJECT [pt] O CODE-SWITCHING NA PERSPECTIVA DA INTERCOMPREENSÃO: INTERAÇÕES EM CHAT PLURILÍNGUE NO PROJETO GALANET
|
24 |
ANA PAULA GUIDA TAVARES |
[pt] |
[pt] A CONSTRUÇÃO DO POSICIONAMENTO DO AUTOR NA PRODUÇÃO TEXTUAL DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO: UMA ANÁLISE DOS RECURSOS DA AVALIATIVIDADE COMO ESTRATÉGIAS ARGUMENTATIVAS [en] THE CONSTRUCTION OF AUTHORIAL POSITIONING IN SECONDARY SCHOOL WRITTEN PRODUCTION: AN ANALYSIS OF APPRAISAL RESOURCES AS ARGUMENT STRATEGIES
|
25 |
ANA PAULA MARTINS DE MENESES |
[pt] |
[en] LESSON PLANNING FOR WHOM?: REFLECTIONS ON THE INTERACTIONS AND CONTRIBUTIONS OF STUDENTS IN THE PLANNING OF REMOTE CLASSES DURING THE COVID-19 PANDEMIC [pt] PLANEJAMENTO DE AULA PARA QUEM?: REFLEXÕES SOBRE AS INTERAÇÕES E CONTRIBUIÇÕES DOS ALUNOS NO PLANEJAMENTO DAS AULAS REMOTAS DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19
|
26 |
ANALICE SCHENDEL KANTO |
[pt] |
[en] FLYING WITH MARY POPPINS OVER ISSUES CONCERNING THE TRANSLATION OF CHILDREN S LITERATURE [pt] UM VOO COM MARY POPPINS NAS QUESTÕES DA LITERATURA INFANTOJUVENIL TRADUZIDA
|
27 |
ANDRE LUIZ DOS PASSOS |
[pt] |
[pt] ADOÇÃO INTER-RACIAL DE CRIANÇAS MAIS VELHAS E DE ADOLESCENTES: REFLEXÕES SOBRE A CONSTRUÇÃO DE EMOÇÕES EM NARRATIVAS DE PAIS BRANCOS ACERCA DO RACISMO [en] INTERRACIAL ADOPTION OF OLDER CHILDREN AND ADOLESCENTS: REFLECTIONS ON THE CONSTRUCTION OF EMOTIONS IN NARRATIVES OF WHITE PARENTS ABOUT RACISM
|
28 |
ANNA CAROLINA JARDIM GERBASI |
[pt] |
[pt] A CONSTRUÇÃO DISCURSIVA DE EMOÇÕES E CRENÇAS EM CONVERSAS EXPLORATÓRIAS [en] THE DISCURSIVE CONSTRUCTION OF EMOTIONS AND BELIEFS IN EXPLORATORY CONVERSATIONS
|
29 |
ANNA OLGA PRUDENTE DE OLIVEIRA |
[pt] |
[pt] CHAPEUZINHO VERMELHO: MARCAS IDEOLÓGICAS E POETOLÓGICAS DE SUAS ESCRITAS E REESCRITAS [en] CHAPEUZINHO VERMELHO: IDEOLOGICAL AND POETOLOGICAL MARKS OF ITS WRITINGS AND REWRITINGS
|
- |
- |
[pt] |
[pt] HISTÓRIAS DO TEMPO ANTIGO COM MORALIDADES: UMA ANÁLISE DIACRÔNICA E SINCRÔNICA DAS REESCRITAS DA OBRA DE CHARLES PERRAULT NO BRASIL [en] STORIES OF BYGONE TIMES WITH MORALS: A DIACHRONIC AND SYNCHRONIC ANALYSIS OF REWRITINGS OF THE WORK OF CHARLES PERRAULT IN BRAZIL
|
30 |
ANNA PAULA BEZERRA DA SILVA |
[pt] |
[pt] ACABAVA SENDO SEMPRE EU O PUNIDO, NÉ. POR NÃO QUERER ESTAR ALI: NARRATIVAS DE MICRO VIOLÊNCIAS INSTITUCIONAIS PARA COM PESSOAS LGBTQIA+ [en] IT ENDS UP THAT I WAS ALWAYS THE ONE WHO GOT PUNISHED, RIGHT? BECAUSE I DIDN T WANT TO BE THERE: NARRATIVES OF INSTITUTIONAL MICRO-VIOLENCE TO LGBTQIA+ PEOPLE
|
31 |
ARINALVA PAULA DOS SANTOS |
[pt] |
[en] LANGUAGE, FORM OF LIFE, HETERONYM: PESSOA E WITTGENSTEIN [pt] LINGUAGEM, FORMA DE VIDA, HETERONÍMIA: PESSOA E WITTGENSTEIN
|
32 |
ARTHUR LIMA DE OLIVEIRA |
[pt] |
[pt] SEU SODOMITA: EXPRESSÕES BÍBLICAS UTILIZADAS COMO OFENSA POR EVANGÉLICOS E SUA RELEVÂNCIA PARA A ÁREA DE PL2E [en] YOU SODOMITE!: BIBLICAL EXPRESSIONS USED AS AN OFFENSE BY EVANGELICALS AND THEIR RELEVANCE TO THE AREA OF PL2E
|
33 |
ASHLEY POLONEA |
[pt] |
[pt] APRENDER A SE AFOGAR TRADUZIR MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS, DE ANNE CARSON [en] LEARN HOW TO DROWN: TO TRANSLATE ANNE CARSON S MIMNERMOS: THE BRAINSEX PAINTINGS
|
34 |
ATOS EDWIN PEREIRA DA SILVA LUCAS |
[pt] |
[pt] ESTAMOS FADADOS A SER EMOCIONADOS: UMA REFLEXÃO SOBRE AS EMOÇÕES NA FORMAÇÃO DOCENTE [en] WE ARE DESTINED TO BE EMOTIONAL: A REFLECTION ON EMOTIONS IN TEACHER EDUCATION
|
35 |
AYRTHON MOREIRA BREDER |
[pt] |
[en] CATEGORIES HYBRIDIZATION HYPOTHESIS: A REANALYSIS OF ENGLISH GERUNDS AS CP NOMINALIZATIONS [pt] HIPÓTESE DA HIBRIDAÇÃO DE CATEGORIAS: UMA REANÁLISE DAS GERUNDIVAS DO INGLÊS COMO NOMINALIZAÇÕES NO NÍVEL DE CP
|
Total: 35
|